راحتی فکری یکی از عناصری است که هنگام کار سبب آرامش و تفکر مثبت در محیط کاری می‌شود. راحتی فکری موضوعی است بسیار چند وجهی. یکی از عوامل مؤثر در ناراحت و راحتی فکری در کار، دکوراسیون اداری است. ما در گروه مکعب به شدت معتقدیم که استفاده غلط از دکوراسیون اداری سبب می‌شود که حتی کار‌هایی که چندان استرس‌زا نیستند، باز هم سخت دشوار شوند. شما در کار خود گاه به واسطه نوع کار دچار ناراحتی یا استرس و یا فشار‌های روحی بسیار می‌شوید، این دسته از کارها اغلب افرادی که اعصاب ضعیفی دارند را از دایره خود خارج می‌کنند. اما چقدر توان روحی و فکری لازم است که در این دسته از کارهای استرس‌زا باقی بمانید. خبرنگاری که از مناطق جنگی گزارش می‌دهد و همیشه با اخبار جنگ سر و کار دارد، با آن که در محیط جنگ زده به سر نمی‌برد، اما همیشه تصاویر دلخراشی را در صفحه مانیتور خود می‌بیند. این فرد باید توان بالای روحی داشته باشد، تا این دسته از اخبار او را فرسوده نکند. ما معتقدیم که با تغییرات خاصی در دکوراسیون اداری می‌توانیم بر توان این افراد بیفزاییم. گاهی کارتان با آن که کاری پردردسر نیست، باز دچار ناراحتی‌ها روحی می‌شوید. عوامل ناراحتی را می‌توان در چند دسته طبقه بندی کرد. عواملی ناشی از ذات کار، عوامل ناشی از رفتار سازمانی افراد، عوامل محیطی پدید آورنده ناراحتی. ناراحتی در محیط کار را گاه به نارضایتی نیز تعبیر می‌کنند، زیرا نتیجه ناراحتی دیر یا زود به نارضایتی از محیط کار می‌انجامد و نیروی ناراضی را باید مجبور به کار کرد و دیگر علاقه از این میان رخت برمی‌بندد. عوامل ناراحتی ناشی از ذات کار و همین‌طور عوامل ساخته دست نیروی انسانی را باید در جای خود بررسی کرد. کار ما بهتر کردن محیط کاری است. از این رو در رفع ناراحتی ناشی از محیط، دکوراسیون اداری نقش عمده‌ای دارد. در این مقاله ما چند راهکار جالب برای برطرف کردن ناراحتی در محیط کار با استفاده از تغییر در دکوراسیون اداری را بررسی می‌کنیم.

از شلوغی محیط تا شلوغی ذهن

این روز‌ها ابزار اداری بسیار بیشتر از قبل است اما تعداد پرونده‌ها و مواردی که با کاغذ نوشته و ساخته می‌شدند کمتر است. میز‌های قدیمی مملو از کاغذ بودند و اکنون چند یا چندین دستگاه الکترونیکی در دفتر‌های و ادارات به چشم می‌خورد و کاغذ روز به روز کمتر می‌شود. ما نمی‌توانیم موبایل، تبلت و کامپیوتر را از چرخه کاری خود حذف کنیم. اما می‌توانیم محیط را تا آن جا که می‌توانیم خلوت نگه داریم. تمام خرده ریز‌هایی را که “گاهی” در اداره از آنها استفاده می‌شود را می‌توان از جلو چشم برداشت. بگذارید طراحی‌ها زیبای دکوراسیون اداری شما به چشمتان بیاید. بعد از خلوت کردن محیط می‌توانید از المان‌های چشم نوازی در محیط کاری خود استفاده کنید. مثلا گلدان یا کتاب خانه را به محیط اضافه کنید. رنگ روشن به همراه نور طبیعی می‌تواند محیط شما را در اوج آرامش نگه دارد و تا حد بسیار زیادی از استرس و ناراحتی هنگام کار بکاهد.

باز تعریف نقش مبل در دکوراسیون اداری

مبل‌ها تا همین چندی قبل بیشتر جایی بود برای نشستن موقت. یعنی افرادی که به بازدید شرکت می‌آمدند و مهمان شما بودند بر روی مبل‌های سالن انتظار می‌نشستند. این بخش تنها برای نشستن موقت بود. اما اکنون تفکر درباره مبل‌های اداری بسیار تغییر کرده است. مبل‌ها نشیمن‌های بسیار راحتی هستند. همین‌طور نشستن بر روی آنها می‌تواند برای همه حس خاصی از آرامش را به وجود آورد. حتی با بلند کردن دیواره‌های با روکش پارچه مبل و البته با اسفنج آن می‌توان یک استیشن محاط شده را در اطراف کاربر به وجود آورد. اینگونه حس خاصی از امنیت را به کاربر منتقل می‌کنیم.

حالا باید کار را برای نشستن دائمی بر روی مبل‌ها به انجام برسانیم. یک زیرپایی نرم با ارتفاعی مناسب می‌تواند شما را همواره مبل نشین کند. در مقاله قبلی گروه مکعب حرف از زاویه خاصی از بدن زده شد به نام زاویه جاذبه صفر. با طراحی بسیار راحت مبلمان اداری برای دکوراسیون اداری خود می‌توانید این زاویه خاص را برای کاربران تا حدی به وجود آورد.

همین‌طور استفاده از انواع میز‌های جمع و جور برای قرار دادن لپ‌تاپ شما را کاملا در کار مسلط به وسایلتان می‌کند. ترکیب نور طبیعی، رنگ‌های روشن و البته نشیمن‌هایی مانند مبل‌هایی که این بار نه برای بازدید کنندگان بلکه برای کارکنان طراحی شده‌اند می‌تواند حس عجیبی از آرامش را برای شما به وجود آورد. این راهکار را امتحان کنید. ما نیز در گروه مکعب هر کمکی از دستمان بر بیاید فروگذار نخواهیم کرد.