برای خرید هر وسیله اداری باید سنجیده عمل کنیم. چرا که بودجه خرید شما ممکن است محدود و حساب شده باشد. به همین دلیل قبل از اقدام برای خرید هر کالایی بهتر است به طور کامل تحقیق کنید یا با یک کارشناس با تجربه صحبت کنید. شاید برای شرکت خود به فکر خرید پارتیشن اداری افتاده باشید. در این مقاله برخی از نکات را برای خرید این وسیله به شما می‌گوییم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

بهتر است برای انتخاب پارتیشن اداری یک تناسب با حوزه فعالیت خود پیدا کنید. در واقع می‌توانید پارتیشن اداری را با شغل افراد آن بخش انتخاب کنید. این موضوع می‌تواند از ظاهر شرکت شما یک فضای خاص ایجاد کند و حتی برای خود کارمندان هم جالب باشد و روحیه آنان را شاداب کند. با این موضوع که یک بار روانی مثبت دارد می‌توانید آینده بهتری برای رشد سازمان خود ببینید.

برای سفارش پارتیشن اداری لوازمی که باید در قسمت‌های مختلف قرار دهید را بررسی کنید. فضا را بر اساس قرارگیری افراد و لوازم در کنار هم مجزا کنید. برای این تقسیم فضا از خود کارمندان هم کمک بگیرید. آنها تمایل دارند، با تیم‌هایی که بیشترین ارتباط کاری را در طول روز دارند فاصله کمتری داشته باشند.

مزایای خرید پارتیشن اداری

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید پارتیشن‌ها ایجاد حریم شخصی برای کارمندان است. امروزه برای شرکت‌ها یک سالن بزرگ را اجاره می‌کنند و آن را به بخش‌های متفاوتی جدا می‌کنند. این جداسازی باید به صورتی انجام شود تا برای رفت و آمد و آسایش افراد مشکلی ایجاد نکند. پارتیشن‌های اداری به خوبی مراقب حفظ حریم خصوصی افراد هستند که این کار باعث افزایش بازدهی آنان در سازمان می‌شود. پارتیشن‌های اداری بخش زیادی از صداهای مزاحم در محیط کاری را به حداقل می‌رساند. یکی از ویژگی‌های مهم برای بالا بردن راندمان کاری در فضای کار داشتن تمرکز است. با پارتیشن‌ها تا حد قابل توجهی می‌توانید صداهای اطراف را حذف کنید.

با نصب پارتیشن یک فضای جدید برای اداره خود ایجاد می‌کنید. این یک تنوع کارآمد است که بتوانید تغییر زیبایی هم در فضا ایجاد کنید. جالب است بدانید یک تغییر خوب هم می‌تواند باعث پیشرفت سازمان شما می‌شود. نصب پارتیشن‌ها به آسانی انجام می‌شود. اما لازم است توسط افراد با تجربه در این کار صورت گیرد تا نتیجه کار عالی شود پارتیشن‌ها امروزه تنوع رنگی و طرح بالایی دارند که با انواع دکوراسیون شما هماهنگ می‌شوند. شما می‌توانید بر طبق سلیقه و نیاز خود مدل و رنگ آن را سفارش دهید تا مختص به دفتر کاری شما ساخته شود.

 

چه نوع پارتیشنی برای دفتر کاری خود بخریم؟

شاید برای خرید پارتیشن اداری کمی دچار سردرگمی شوید. تنوع مدل‌های آن به قدری در بازار زیاد است که شما را برای انتخاب و تحقیق خسته می‌‌کند. از همین رو لازم است به این موضوع به صورت تخصصی‌تر نگاه کنید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله بررسی و خرید بهترین پارتیشن اداری را مطالعه کنید. در قدم اول باید شرایط محیطی دفتر کاری خود را به طور کامل بسنجید. برای مثال اگر شرکت شما از نور طبیعی کمی برخوردار است، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید تا پخش نور به دیگر بخش‌های شرکت آسان‌تر باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای دو نوع شیشه شفاف و شیشه مات دارند تا شما بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. از این نوع پارتیشن می‌شود به صورت تلفیقی هم استفاده کرد. یعنی در برخی از قسمت‌ها از شیشه شفاف استفاده کنید و برای قسمت‌های دیگر برای حفظ حریم شخصی بیشتر از پارتیشن شیشه‌ای مات استفاده کنید.

موضوع دیگری که برای خرید پارتیشن برای شرکت خود لازم است در نظر بگیرید این است که به متراژ فضا هم دقت کنید. در صورتی که با اندازه فضا مشکل نداشته باشید می‌توانید پارتیشن‌های لولایی انتخاب کنید که قیمت مناسب‌تری هم دارند. اما اگر با کمبود فضا مواجه هستید بهتر پارتیشن‌های ریلی برای خود سفارش دهید.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری از لحاظ متریال در دسته بندی متنوعی قرار می‌گیرد. انتخاب پارتیشن بر اساس نیاز و سبک دکوراسیون داخلی اداره شما صورت می‌گیرد. به طور مثال پارتیشن‌های چوبی با طرح طبیعی و رنگ تیره بیشتر در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که سبک دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر از شیشه بهره می‌برد. پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای در میان ام دی اف و چوب از بیشترین تنوع در طرح را برخوردار هستند. این پارتیشن‌ها حتی به صورت مدور هم تولید می‌شوند تا بیشترین کاربرد را در فضای کار شما داشته باشند.پارتیشن‌های شیشه‌ای از کف تا سقف این پارتیشن‌ها عایق صوتی بسیار مناسبی را دارا هستند که حریم خصوصی در محیط کار شما را تا چند برابر افزایش می‌دهد. همان طور که از اسم آن مشخص است، این پارتیشن‌ها از کف تا سقف به صورت یکپارچه امتداد دارند. این پارتیشن هم به صورت دو جداره و تک جداره قابل طراحی و تولید است. نوع دو جداره آن وزن بیشتری دارد، اما عایق صوتی مناسبی ارائه می‌دهد.