پارتیشن‌ها به منظورهای خاصی در فضاها نصب می‌شوند. اما در اماکن اداری معمولا برای ایجاد سکوت استفاده می‌شوند. درست است که زیبایی محیط هم برای مدیران و کارمندان مهم است. در واقع می‌توان برای فضای کاری خود پارتیشن‌هایی را انتخاب کرد که علاوه بر داشتن زیبایی، کاربردی هم باشد. اما بهترین پارتیشن اداری برای فضای کاری ما کدام است؟ برای دانستن چنین موضوعی باید با انواع مدل‌های پارتیشن آشنایی داشته باشیم. سپس با توجه به بودجه و فضا و سلیقه خود اقدام به خرید آن کنیم. انتخاب پارتیشن‌های اداری باید هوشمندانه باشد. یکی از عواملی که بر زیبایی فضای کاری تاثیر می‌گذارد وجود پارتیشن‌هاست. شما می‌توانید آن‌ها در رنگ‌های مختلف سفارش دهید و با دکوراسیون خود هماهنگ کنید. همچنین می‌توانید درخواست دهید که لوگوی سازمانی شما بر روی پارتیشن اداری حک شود.

انتخاب پارتیشن اداری

این که چه نوع پارتیشنی برای فضای کاری ما مناسب است نیاز به دقت و تحقیق دارد. بهتر است برای انتخاب بهترین پارتیشن به ماهیت شغلی خود توجه کنیم. امروزه سبک‌های متنوعی در طراحی دکوراسیون ارائه شده‌اند اما همه سبک‌ها مناسب دفتر کار شما نیستند. برای ساخت پارتیشن‌ها از فلز، چوب و شیشه استفاده می‌کنند. هر کدام از این مواد بسته به انتخاب شما می‌تواند تغییر کند. حتما در شرکت‌هایی مشاهده کرده‌اید که جنس پارتیشن آن‌ها از جنس شیشه است. شیشه‌های شفاف نور را از خود عبور می‌دهند و همچنین حس تعامل را بین کارمندان بیشتر می‌کند. نکته دیگر برای استفاده از این جنس پارتیشن نظارت آسان بر حضور افراد در بخش‌های دیگر است. اما این تمام ماجرا نیست. اگر دفتر کار شما به خوبی در معرض نور خورشید باشد، انتقال نور به تمامی سالن یک فرصت خوب است. شما با پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید از این نور استفاده کنید.

اما جنس‌های فلزی و چوبی از نوع شیشه مقاوم‌ترند، البته شما می‌توانید ترکیبی از آن را سفارش دهید. برای مثال برخی از پارتیشن‌ها هستند که قسمت پایینی آن از جنس چوب و قسمت بالای آن از شیشه ساخته شده است. اگر فضاهای مختلف در شرکت شما باید به صورت امنیتی باشد، بهتر است از پارتیشن‌های چوبی استفاده کنید. چرا که آن‌ها دید را محدود می‌کنند. اما اگر خواستید از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنید می‌توانید نوع مات آن را سفارش دهید تا این مشکل را حل کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله درباره انواع پارتیشن ها مقاله ” آشنایی با پارتیشن تک جداره و دو جداره ” را بخوانید.

انتخاب پارتیشن اداری برای تفکیک فضا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت داشتن پارتیشن اداری، قسمت بندی فضا است. برای این قسمت بندی نیاز است بدانید چه میزان فضایی را به اطراف اختصاص دهید. بنابراین لازم است در ابتدا نام گروه‌ها و افرادی که قرار است با هم در یک محیط مشغول همکاری شوند را لیست کنید. سپس بسته به متراژ و فضایی که قرار است توسط تیم‌ها اشغال شود را مشخص کنید. پس از این مرحله باید با کارشناسان طراحی دکوراسیون مشورت کنید. آن‌ها نمونه‌های زیاد پارتیشن را بر اساس کاربرد برای شما معرفی می‌کنند. سپس باید با بهترین پارتیشن اداری برای دفتر کاری خود را انتخاب کنید. که هم قیمت آن مناسب و هم کاربرد آن برای شما مفید باشد.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها بنا به دلایل مختلف مجبور به اجاره یا خرید سالن‌های بزرگ می‌شوند. اما با اضافه شدن پوزیشن‌های مختلف به تیم آن‌ها و شلوغ شدن دفتر کاری، نظم و تمرکز باقی کارمندان از بین می‌رود. بالا بودن هزینه بازسازی مدیران را از این کار منصرف می‌کند. بنابراین در چنین مواقعی خرید و نصب پارتیشن‌های اداری بهترین تصمیم برای آن‌هاست. با این کار به راحتی فضای داخلی را تفکیک می‌کنند و همچنین دیگر از هزینه ساخت و ساز و مشکلات آن آسوده خاطر می‌شوند.