اساس کار شما میز کارتان است. وقتی قرار است روزانه ساعت‌ها پشت آن بنشینید و به پیشرفت کسب و کار خود فکر کنید اهمیت آن مشخص می‌شود. به هرحال شما باید ابتدا در محیط کاری خود احساس خوب داشته باشید. برای داشتن حس خوب در محیط اداری کارهای متنوعی می‌توانید انجام دهید. برای مثال گذاشتن یک قاب کوچک از عکس عزیزانتان روی میزتان کاری ساده اما با نتایج بسیار مثبت است. با داشتن استرس در روزهای کاری نگاهی به قاب عکس روی میزتان بیندازید و با کشیدن چند نفس عمیق با انرژی به کار خود ادامه دهید.

حتی گاهی با چسباندن چند استیکر زیبا بر روی میز خود یا گوشه مانیتور خود در صورتی که آسیبی به آن‌ها نزنید، انرژی مثبتی برای خود ایجاد خواهید کرد.

وسایل میز کار شما می‌توانند انرژی مثبت باشند

بله درست شنیدید. شما می‌توانید از میز کار خود انرژی مثبت بگیرید. اما چگونه؟ برایتان می‌گویم. در ذهنتان بیاورید میز کار شلوغ و به هم ریخته چه حسی به شما می‌دهد؟ مسلما بعد از چند دقیقه احساس خستگی می‌کنید جوری که بازدهی قبلی خود در شغلتان را ندارید. قبل از هر موضوعی به نظافت و مرتب بودن میز خود فکر کنید. وسایل تمیز را مرتب بر روی میز اداری خود بچینید. متوجه تغییرات روحیه خود در کارتان خواهید شد. برای سازماندهی میز کار با هدف افزایش بهره وری در کار خود راه‌های زیادی دارید.

موضوع بعدی که به عنوان یک توصیه به شما می‌گویم این است که یک گلدان شاداب روی میز کار خود داشته باشید. تاثیرات مثبت گیاهان در محیط را دست کم نگیرید. با اندکی خستگی وقتی نگاهتان را روی برگ‌های تازه و سرحال گیاه خود بیندازید، حس طراوت آن را دریافت می‌کنید. به گلدان خود برسید تا تازگی خود را از دست ندهد. به خاک و آب و نور آن دقت کنید تا همراه خوبی برای رفع خستگی شما باشد. پس تا اینجا دو گام برای حال خوب خودتان برداشته‌اید. شرط می‌بندم تغییرات مثبت آن را در خود به زودی خواهید دید.

لوازم ضروری بر روی میز کار

یک دفترچه یادداشت کوچک داشته باشید. زمانی که نیاز به یادداشت فوری دارید تا موضوع مهمی را فراموش نکنید نباید به تب و تاب پیدا کردن قلم و کاغذ بیفتید. با این کار موضوعی را فراموش نمی‌کنید و آرامش بیشتری در شغل خود خواهید داشت. بهتر است یک باکس کوچک روی میز خود داشته باشید تا تمامی اسناد و مدارک مربوط به کار خود را درون آن بگذارید. باکس‌های دو طبقه‌ یا بیشتری در بازار موجود هستند که می‌توانید تمامی وسایل اداری مورد نیاز خود مانند چسب، منگنه، خودکار، تقویم و … را درون آن جایگذاری کنید. این کار به مرتب بودن میز اداری شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگر کارتان با سیستم کامپیوتری است، ارگونومی میز اداری را درنظر داشته باشید. قرار دادن یک پایه برای مانیتور خود که زاویه دید ۹۰ درجه برای شما ایجاد کند بسیار لازم است. همچنین ماوس پدهایی که در قسمت مچ شما یک برجستگی نرم به صورت بالشتک دارند برای جلوگیری از فشار و آسیب به مچ توصیه می‌شود. به این ماوس پد، ماوس پدهای ارگونومیک می‌گویند. باقی لوازمی که فکر می‌کنید هر روز به آن احتیاج نخواهید داشت را از روی میز بردارید و داخل کمد بگذارید. هر چقدر میزتان خلوت‌تر باشد تمرکز شما بر روی کار بیشتر است.

نور میز کار خود را بسنجید، اگر نور مناسبی در قسمت میز شما وجود نداشت، به فکر یک چراغ مطالعه باشید یا در صورت امکان بالای سر خود چراغی بگذارید. و در آخر، داشتن یک ماگ! برای خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار. بعد از یک روز سخت کاری عطر دلپذیر یک قهوه یا چایی لب‌سوز خستگی آن روز را از شما می‌گیرد و می‌شورد و می‌برد.