اگر در حال به‌روزرسانی اتاق کنفرانس یا سایر فضاهای اداری خود هستید؛ به یاد داشته باشید که تحریک مشارکت گروهی در طول انجام کارها، برنامه‌ریزی و جلسات کاری بسیار مهم است. همچنین تخته‌های سفید می‌توانند اهداف زیادی مانند کمک به طرح مسائل در جلسات و مکانی برای یادداشت‌کردن افکار و ایده‌های کارکنان در طول روز را پوشش دهند.

این در حالی است که انواع وایت برد شیشه ای به دکوراسیون اداری شما حس و حال و کاربردهای بیشتری می‌افزایند؛ و همچنین می‌تواند به عنوان یک عنصر مستقل معماری، مانند جداکننده اتاق یا پانل آکوستیک نیز در محیط کار استفاده شود. در این نوشته به بررسی کاربرد وایت برد شیشه ای در دکوارسیون اداری پرداخته‌ایم؛ و سپس مزایای آن را مرور کرده‌ایم.

وایت برد شیشه ای به عنوان ابزاری برای اجرای جلسات

دستور کار و یادداشت‌های جلسه را می‌توان بر روی وایت بردهای شیشه ای برای دیدن همه افراد نوشت. این کار باعث صرفه‌جویی در کاغذ نیز می‌شود. همچنین طی برگزاری جلسات، مدیران و شرکت‌کنندگان می‌توانند از این ابزار به عنوان مکانی برای نوشتن ایده‌ها، فرمول‌ها و سایر اطلاعات تولید شده در طول جلسه استفاده کنند.

وایت برد شیشه ای برای ایجاد ظاهری شیک

وایت بردهای شیشه ای فقط کاربردی نیستند؛ بلکه جذاب هم هستند. سطح صاف آنها کیفیتی درخشان به محل کار شما می‌بخشد؛ و خطوط براق آنها جلوه‌ای حرفه‌ای به اتاق کار اداری شما می‌دهد. اگرچه اندازه‌گیری احساس یک محیط کاری دشوار است؛ اما تجربه ثابت کرده که یک وایت برد شیشه ای می‌تواند به افزایش بهره‌وری و روحیه کارکنان کمک کند. از سویی شیشه استاندارد به دلیل وجود مواد معدنی خاص، رنگ مایل به سبز یا آبی دارد؛ که احساسی خوب را انتقال می‌دهند.

انتخاب سبک مناسب با فضای کاری

وایت بردهای شیشه ای در چندین سبک موجود هستند؛ که به شما امکان می‌دهد تخته خود را مطابق با دکوراسیون دفتر خود سفارشی کنید. تخته‌های سفید بدون حاشیه با محیط اطراف خود ترکیب می‌شوند. لبه‌های تراش خورده و صیقلی آنها خط تمیزی را برای ظاهری مدرن ایجاد می‌کنند. در مقابل یک حاشیه شیک مانند پوشش پودری، ظاهری زیبا ایجاد می‌کند. همچنین وایت بردهای شیشه‌ای گِرد، جلوه‌ای زیبا به دفتر کار شما می‌بخشند.

از سویی انواع وایت برد شیشه ای رنگی، زیبایی واقعی را ایجاد کرده و فضای کار را زنده می‌کنند. تخته‌های شیشه‌ای رنگی برای مکان‌هایی مانند مدارس و بیمارستان‌ها که رنگ می‌تواند به روشن‌تر کردن محیط اطراف کمک کند، عالی هستند.

 

مکملی برای رنگ دیوار یا مبلمان

تنوع رنگی وایت بردهای شیشه ای موجب می‌شود که به‌خوبی بتوان آنها را به عنوان مکملی برای رنگ دیوار یا مبلمان اداری در نظر گرفت. به عنوان مثال رنگ سفید به راحتی با انواع رنگ‌ها هماهنگ می‌شود؛ و این در حالی است که داشتن تخته شیشه ای رنگی نیز دور از دسترس نیست.

عناصر کاربردی تخته وایت برد شیشه ای

از وایت بردهای شیشه ای می‌توان به عنوان جداکننده اتاق نیز استفاده کرد. این پانل‌های بزرگ معمولا طوری طراحی شده‌اند؛ تا به راحتی از فضایی به فضای دیگر منتقل شوند. آنها همچنین می‌توانند برای جدا کردن قسمت‌های داخل یک اتاق مورد استفاده قرار گیرند. این در حالی است که هر دو طرف آنها دارای یک سطح نوشتن عالی هستند.

امکانات اضافی

در نهایت ویژگی‌های اضافی مانند سطوح مغناطیسی به شما این امکان را می‌دهد که کاغذها، نقشه‌ها و سایر اسناد را در طول ارائه به این تخته سنجاق کنید. همچنین برخی از مدل‌ها دارای فضایی در پشت شیشه هستند تا تکه‌های کاغذ را در آن قرار دهید. این به شما امکان می‌دهد تا بدون تغییر سند اصلی از روی سطح شیشه، روی آن بنویسید.

در نهایت یکی از بهترین ویژگی‌های وایت برد شیشه ای این است که نوشته‌های روی آن به راحتی پاک شده و اثر آن باقی نمی‌ماند. در نتیجه پس از استفاده و پاک کردن مجدد، چیزی جز سطح شیشه‌ای صاف و درخشان نخواهید دید.

مزایای تخته سفید شیشه‌ای چیست؟

در کنار کاربردها، تخته‌های شیشه‌ای مزایای مشخصی دارند؛ که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

اندازه وایت بردهای شیشه ای بی‌نهایت قابل تغییر است

وایت بردهای شیشه ای در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند؛ و می‌توان آنها را تغییر اندازه داد تا با تمام دیوارها در هر ابعادی هماهنگ شوند. با این حال، هر چه تخته شیشه ای بزرگ‌تر باشد؛ فرآیند حمل و نقل و نصب آن با جزئیات بیشتری همراه است. بنابراین اگر یک وایت برد بزرگ و سفارشی را انتخاب می‌کنید؛ بهتر است ابتدا در مورد محل و شرایط نصب آن اطمینان پیدا کنید.

وایت برد شیشه ای می‌تواند ویژگی‌های خاصی به طراحی شما ببخشد

مشخص کردن آنچه که یک طراحی داخلی تمیز و حرفه‌ای در ساختمان اداری شما ایجاد می‌کند می‌تواند دشوار باشد. گزینه‌های سفارشی زیادی برای طراحی وایت برد وجود دارد. برخی از آنها دارای لبه‌های صیقلی و گوشه‌های مربع هستند. در حالی که برخی دیگر می‌توانند با لبه‌های سنباده‌ای و گوشه‌های گرد طراحی شوند.

به‌طور کلی در طراحی این دیوارهای شیشه‌ای تنوع بسیاری وجود دارد. حتی می‌توان آنها را به کمک انواع اکسسوری اداری نیز تکمیل کرد. در نتیجه وایت برد شیشه ای عنصری عالی برای ایجاد طرح‌های متنوع و تکمیل طراحی دکوراسیون اداری محسوب می‌شود.

وایت بردهای شیشه ای را نمی‌توان لکه دار کرد

از آنجایی که شیشه به طور طبیعی در برابر لکه مقاوم است؛ تخته‌های سفید شیشه‌ای در طول زمان، تمیز و شفاف باقی می‌مانند. آیا تا به حال به یک تخته سفید سنتی نگاه کرده و به این فکر کرده‌اید که چرا خطوط کلی و محو هر چیزی که تا به حال روی آن نوشته شده را می‌توانید ببینید؟ با وایت برد شیشه ای می‌توانید مطمئن باشید که دیگر این مشکل رخ نخواهد داد.

تخته سفید شیشه‌ای بادوام‌ترین گزینه است

از آنجایی که وایت برد شیشه ای از شیشه سکوریت تولید شده از فولاد با کارایی بالا ساخته شده است؛ از نظر دوام بسیار عالی است. به عبارت دیگر آنها از سایر انواع تخته‌های سفید که در بازار به فروش می‌رسند؛ عمر طولانی‌تری دارند.

وایت بردهای شیشه ای کارکردهای مختلفی دارند

وایت بردهای سنتی دو عملکرد ساده دارند. می‌توانید روی آنها بنویسید و آنچه را که نوشته‌اید پاک کنید. برای بسیاری از مردم، به ویژه در چشم‌انداز یک کسب‌وکار در حال تغییر، این سطح عملکرد، بسیار پایین است. با وایت برد شیشه ای علاوه بر نوشتن و پاک کردن، می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید به کمک سیستم مغناطیسی متصل کنید. همچنین تخته‌های شیشه‌ای به‌طور فزاینده‌ای به عنوان یک بوم برای لوگوها، پیام‌های الهام‌بخش و آثار هنری مناسب با دکوراسیون اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وایت بردهای شیشه ای نسبت به سایر تخته‌ها بهداشتی‌تر هستند

تخته وایت برد شیشه ای از شیشه ساخته شده است؛ در حالی که تخته‌های سنتی معمولا چوبی یا فلزی بوده و یک روکش صیقلی دارند. این مدل‌های سنتی را نمی‌توان با سفیدکننده یا سایر مواد شیمیایی خشن شستشو داد. در حالی که همین روش‌ها روی وایت برد شیشه ای بهترین اثرگذاری را داشته و تغییری در ساختار آن نیز ایجاد نمی‌کند. این ویژگی تضمین می‌کند که سطح تخته شما همیشه براق و بدون باکتری باقی بماند.

وایت بردهای شیشه ای سازگار با محیط زیست هستند

برخلاف پلاستیک که می ‌تواند از سوخت‌های فسیلی به دست آید؛ یا تخته‌های چوبی که از درختان به دست می‌آید؛ شیشه از ماسه ساخته می‌شود. از آنجایی که ماسه یک منبع تجدیدپذیر است؛ حاوی مواد شیمیایی نیست. همچنین شیشه بر سلامت شما تاثیر منفی نمی‌گذارد.