زمان بسیار زیادی از روزهایی که از یک دفتر کار فقط به‌عنوان محل کار استفاده می‌شد، گذشته است. در گذشته طراحی دفاتر اداری بر اساس مفهوم “کف کارخانه” انجام می‌گرفت. این مفهوم بر اساس گیر انداختن کارکنان در هر مترمربع از فضا بود که  فقط باید کار و وظایفشان را با بیشترین سرعت انجام دهند. با گذشت زمان و پیشرفت‌ها علوم، کارفرمایان به این مسئله پی بردند که محل کار باید چیزی فراتر از یک فضای ارباب رعیتی برای انجام امور محوله باشد.

یک “محل کار” می‌تواند به‌عنوان ابزاری تبلیغاتی برای مشتریان استفاده شود ، می‌تواند میزبان جلسات کاری باشد  و همچنین به‌عنوان یک هویت مستقل در آینده حرفه‌ای و ساختن رزومه موفق برای کارمندان کارایی داشته باشد. طراحی محل کار داستانی را روایت می‌کند و فرصتی است برای صاحبان مشاغل تا برند و هویت کسب و کار خود را به نمایش بگذارند. استفاده از طراحی محل کار برای بازتاب ارزش‌های برند  به این معنی است که هر عنصری در طراحی،  بتواند بازتابی از چگونگی اولویت بندی یک شرکت برای ارزش‌های تجاری خود باشد. در ادامه با برخی از نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری خود برای بازتاب هرچه بهتر برند خود در نظر داشته باشید آشنا خواهید شد.

 

نکات مهم طراحی داخلی مؤثر در بازتاب ارزش‌های برند

ارزش‌های برند را به‌طور واقعی طراحی کنید

در نظر گرفتن ارزش‌های اصلی کسب و کار شما بهترین مرحله برای انتقال فلسفه تجارت خود از طریق فضای دفتر کاری و اداری است .طراحی محیط کار شما باید بیانگر اعتبار نام تجاری شما باشد. این طراحی می‌تواند به‌صورت ادغامی هماهنگ از داستان پیشرفت شما و ارزش‌های سازمانی شما نیز باشد. ازاین‌رو از ایجاد تصویری ساختگی و دروغی پرهیز کنید وبر ایجاد وفاداری و اعتماد بیشتر نسبت به برند شما در میان کارمندان و مشتریان خود تمرکز کنید.

از تأثیر مهم چیدمان غافل نشوید.

چیدمان دفتر شما می‌تواند در برندسازی محیط کار شما تأثیر زیادی بگذارد. تحرک یکی از عناصر اصلی در چیدمان دفاتر جدید است ، زیرا به کارمندان این فرصت را می‌دهد تا ایستگاه کار و شبکه خود را بر اساس نیاز به تعامل با همکاران ، انتخاب کنند. شرکتی که می‌داند چگونه یک محیط کار شاد ایجاد کند می‌تواند با القا تفکر ابتکاری، بهره‌وری را نیز بهبود ببخشد  و به‌عنوان سنگ بنای فلسفه تجارت خود به بازار عرضه کند.

 

لوگو و آرم کسب و کار خود  را در طراحی‌ها بگنجانید

شما به‌عنوان مدافع اصلی برند خود باید آرم خود را در طراحی‌های خود بگنجانید. نورافکن‌های LED برای دفتر خود در نظر بگیرید که یک آرم بزرگ دیواری را به‌صورت سه‌بعدی نمایش دهد. یقیناً قادر به تصور تأثیری را که می‌تواند روی هرکسی که برای اولین بار وارد دفتر شما می‌شود نیستید. نمایش نام وبرند تجاری شما می‌تواند در قالب نقاشی دیواری یا یک مجسمه نیز به نمایش گذاشته شود. فقط به یاد داشته باشید که آن را بزرگ و پررنگ کنید ، چرا که فلسفه این کار میزان ارزش‌گذاری شما برای نام و نشان تجاری‌تان را برای بازدیدکنندگان مشخص می‌کند.  همچنین می‌توانید شعار برند خود را نیز همراه لوگو به مخاطبانتان بشناسانید. در چنین حالتی هرجایی که شعار شما به گوش مشتریان برسد، تصویر برند و لوگو شما در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد. در انتخاب شعار تبلیغاتی برند خود نیز وسواس زیادی به خرج دهید چرا که پاک کردن و تغییر آن در اذهان عمومی کار چندان ساده‌ای نیست.

 

انتخاب مبلمان اداری مناسب

اگرچه مبلمان شما باید بیش از هر چیز راحت و کاربردی باشد ، اما سبک مبلمان دفتر شما می‌تواند تا حدود زیادی نمایش‌دهنده آینده‌نگری تا اعتماد و خلاقیت بیزنس شما باشد. مبلمان اداری که انتخاب می‌کنید می‌تواند چیزهای زیادی در مورد کار و کسب شما به‌صورت غیر مستقیم بیان کند.  اگر تجارت شما به‌طور منظم مشتری‌ها را برای جلسات دعوت می‌کند ، با انتخاب یک مبلمان اداری مناسب، به‌آسانی می‌توانید مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید. در حالی که ، اگر مبلمان اداری شما کسل کننده و بی‌کیفیت و بی‌ربط به نوع کار و حرفه شما باشد،  احتمال اعتماد آن‌ها به تجارت شما نیز کمتر خواهد شد. ایجاد یک فضای اداری چشمگیر به‌وسیله مبلمان اداری مناسب ، به ایجاد اولین تأثیر باکیفیت برای بازدیدکنندگان دفتر شما کمک خواهد کرد. باز هم تأکید می‌کنیم که  اولین برداشت‌ها به‌ویژه در مورد جذب فرصت‌های جدید تجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

نمایش بهره‌وری

وقتی نوبت به توصیف موفقیت در تجارت و خوش‌نامی یک برند می‌رسد توجه افراد غالباً به میزان بهره‌وری برند و درآمد‌های آن معطوف می‌شود. بهره‌وری شامل تجهیزات ، میزان کارایی آن‌ها ، سرعت کارایی ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی ، هزینه‌ها و میزان تأثیر آن‌ها بر سود ، تعداد مشتریان و میزان خرید آن‌ها است. حال چرا موضوع بهره‌وری تا این حد برای کسب و کارها مهم شده است به این موضوع برمی‌گردد که بهره‌وری بهتر مساوی با سود بیشتر است. اگر کارمندان شما بهره‌وری بالاتری داشته باشند بدان معنی است که پول بیشتری در راه شما خواهد بود.

 

سخن پایانی:

صدها فاکتور در کسب و کار شما وجود دارد که بر نام تجاری کسب و کار شما تأثیرگذار است  و ما در این مقاله تنها به  شرح موارد محدودی از آن‌ها بسنده کرده‌ایم. فضای کاری فیزیکی شما علاوه بر جذابیت و کاربردی بودن باید ارزش‌های کلی کسب و کار شما را نشان دهد و هویت برند شما را تقویت کند. به بیان ساده طراحی فضای شما باید به‌گونه‌ای باشد که هرکسی که از درب دفتر کار شما وارد می‌شود بدون هیچ کلامی بتواند نوع کار و کسب شما را حدس بزند. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق اجرای آن‌ها در دکوراسیون داخلی برای انتقال ارزش‌ها و فرهنگ شرکت خود استفاده کنید و شاید ساده‌ترین راه ، استفاده از مبلمان اداری مناسب باشد. اگر به فکر ایجاد تغییر در مبلمان اداری خود هستید، از بخش فروشگاه سایت دیدن فرماید.

همچنین به یاد داشته باشید که یک طراحی دفاتر سفارشی می‌تواند هویت برند شما را تقویت کرده و شرکت شما را فراموش‌نشدنی کند ، این امر به‌ویژه اگر در یک فضای رقابتی فعالیت می‌کنید بسیار مهم است.  همکاران ما در گروه دکوراسیون داخلی مکعب، آماده مشاوره و راهنمایی شما در جهت طراحی فضایی هماهنگ با نوع کسب وکار شما هستند.