کمد دیواری قفسه‌هایی هستند که نظم تعدادی از وسایل ما را به عهده می‌گیرند. زمانی که نقشه یک ساختمان را می‌کشند یکی از مهم‌ترین فضاهایی که در نظر می‌گیرند محل نصب و جایگذاری کمد دیواری است. این موضوع آن‌قدر مهم است که زمانی را که برای بازدید از خانه جهت خرید یا اجاره آن می‌رویم، وجود کمد دیواری در اتاق‌ها یک آپشن به حساب می‌آید.

در صورتی که برای فضایی نیاز به نصب آن داشته باشیم باید نکات انتخاب کمد دیواری مناسب را بدانیم. امروزه طراحی‌های متنوع و جذاب کمد دیواری، علاوه بر یک وسیله کاربردی بودن، نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و دکوراسیون اداری دارد. به خصوص که ظاهر کمدهای دیواری نیز بیش از پیش شکیل شده است. برای مثال در قسمت درب آن از آینه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین دور از انتظار نیست که انتخاب کمد دیواری برای منزل یا دیگر فضاها کمی پیچیده باشد. برای این کار شما باید یک سری اطلاعات کلی در این زمینه داشته باشید و پس از آن با کارشناسان طراحی دکوراسیون مشورت کنید. کارشناسان با تجربه گروه مکعب گروپ شما را در این امر به خوبی راهنمایی کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

چند نکته برای انتخاب کمد دیواری

پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا فضا را به صورت کلی در نظر بگیرید. پیش بینی کنید که بعد از نصب کمد دیواری دچار مشکل نمی‌شوید و حتی به نظم وسایل شما کمک شایانی خواهد کرد. معمولا کمد دیواری در اتاق خواب، اتاق کار و درس نصب می‌شوند. اما در مواردی هم بر اساس درخواست صاحب خانه در گوشه‌ای از پذیرایی نیز نصب می‌شوند. سپس سایز محل انتخابی خود را با متر یادداشت کنید. این اندازه گیری باید بر اساس فاصله کف تا سقف و اندازه سطحی به سانتی متر باشد. پیشنهاد می‌کنیم این اندازه‌ها را چندین بار اندازه‌گیری کنید تا از آن مطمئن شوید. این موضوع دست شما را باز گذاشته است.

در واقع کمدهای دیواری اندازه مشخص و یکتایی ندارند. هر کدام از آن‌ها با توجه به مساحتی که باید نصب شوند اندازه‌گیری می‌شوند. در مورد جنس چوب‌هایی که با آن کمد دیواری را می‌سازند تحقیقات کنید. انتخاب کمد دیواری به شرایط آب و هوایی منطقه شما نیز بستگی دارد. برای مثال باید بدانیم در منطقه شرجی چه نوع چوبی را انتخاب کنیم که عمر بهتری داشته باشد.

چگونه با تنوع مدل و رنگ از انتخاب خود سردرگم نشویم

امروزه در بازار رقابتی باعث شده شاهد طرح و مدل‌های بی‌نظیر و زیبای انواع کمد اداری دیواری شویم. اما همه این مدل‌ها باب میل ما نیست و علاوه بر آن برای فضای مورد نظر ما نیز مناسب نیستند. همچنین اگر به هر فروشگاهی سر بزنیم فروشندگان آن با پیشنهادهای زیاد ممکن است ما را سردرگم کنند. به همین دلیل بهترین انتخاب را همیشه خودمان انجام می‌دهیم. البته این انتخاب باید پس از تحقیق و پرس‌وجو باشد تا تبدیل به انتخابی هوشمندانه شود. اما چرا می‌گوییم خودمان همیشه بهترین انتخاب را انجام می‌دهیم؟ به این دلیل است که ما از نیاز خود برای خریدمان با خبر هستیم.

برای مثال به خوبی می‌دانیم که در قبال پرداخت این هزینه چه چیزی را باید به دست آوریم. چه وسایلی را لازم است درون این کمد جای دهیم و به آن نظم ببخشیم. پس این بهترین راه است که در ابتدا بدانیم لازم است چه چیزهایی را درون کمد مورد نظر جای دهیم. طبقات و کشوهایی که لازم داریم را مشخص کنیم و حتی شاید لازم باشد قفسه‌هایی را برای نگهداری کتاب در نظر بگیریم. فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند ک درخواست شما را به صورت سفارشی انجام می‌دهند. شما با کشیدن یک طرح ساده از انتخاب کمد دیواری خود لازم است یک توضیح کوچک به سازنده بدهید تا آن را باب میل شما بسازد.