چرا پارتیشن های اداری ضروری هستند؟

برای ایجاد بهره وری مناسب در محل کار و ارائه کار با کیفیت، تمرکز کردن بسیار مهم است. کارمندان باید هنگام کار تمرکز قابل قبولی داشته باشند تا بتوانند بهترین کار را ارائه دهند و‌ایده‌های خود را اجرایی کنند. اما تمرکز کردن چندان هم راحت نیست! مخصوصاً اگر در محیط اداری با پلان باز مشغول به کار باشید.
موقعیتی را تصور کنید که در حال انجام کار مهمی هستید و همکاران شما در میز کناری در حال گفتگو با یکدیگر می‌باشند و یا در حال انجام فعالیتی پر سر و صدا هستند.

در این صورت تمرکز کردن برای شما بسیار مشکل است. در چنین شرایطی شما نمی‌توانید به درستی تمرکز کنید، وقتتان تلف می‌شود و بهره وری شما نیز افت می‌کند، در نتیجه بطور کلی کسب و کار و هدف شما دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل، استفاده از پارتیشن‌های اداری برای کمک به حل مشکلات ناشی از حواس پرتی عوامل بیرونی و تسریع کار با‌ایده‌های نوآورانه برای دکوراسیون داخلی اداری بسیار مهم است. علاوه بر این، پارتیشن‌های اداری به کارکنان حریم خصوصی بیشتری می‌دهند. طراحی پارتیشن اداری علاوه بر کمک به تمرکز کارمندان و اطمینان از حفظ حریم خصوصی آن‌ها، می‌توانند به زیباسازی محیط اداری نیز کمک کنند. در مقاله‌ی تفکیک فضا با پارتیشن اداری بیشتر می‌توانید در این باره بخوانید. پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد که می‌تواند به زیبایی و کارایی دفتر کار شما کمک شایانی کند. در ادامه این مقاله از مجله مکعب با ما همراه باشید تا بطور کامل به بررسی انواع پارتیشن اداری بپردازیم.

ایده‌هایی مقرون بصرفه برای پارتیشن‌های اداری

انواع پارتیشن اداری

برای ایجاد بهره وری مناسب در محل کار و ارائه کار با کیفیت، تمرکز کردن بسیار مهم است. کارمندان باید هنگام کار تمرکز قابل قبولی داشته باشند تا بتوانند بهترین کار را ارائه دهند و‌ایده‌های خود را اجرایی کنند. اما تمرکز کردن چندان هم راحت نیست! مخصوصاً اگر در محیط اداری با پلان باز مشغول به کار باشید.
در دنیای کسب و کار که همیشه در حال تغییر است و مدام بروز می‌شود، به حداکثر رساندن محیط کاری برای ایجاد فضای اداری قابل استفاده با تناسب اداری، نقش مهمی در ایجاد محیط کاری دوستانه، راحت، الهام بخش و سازنده دارد. زمانی که بودجه برای شما مسأله‌ای قابل تامل و تقریباً دغدغه باشد، پارتیشن‌بندی اداری می‌تواند یک راه حل عالی برای تقسیم‌بندی فضا باشد. اگر قصد ایجاد فضای خصوصی برای کارمندان، ایجاد فضای خصوصی برای جلسه و… دارد، استفاده از پارتیشن انتخابی عالی است.

از آن جایی که پارتیشن‌های اداری از عناصر مهم در یک دفتر کار اداری هستند، طراحی پارتیشن‌ها باید بسیار با دقت انجام شود تا بیشترین بهره وری را داشته باشند. طرح‌های پارتیشن باید به نحوی باشند که به خوبی با محیط اداری شما هماهنگ شوند. فرآیند انتخاب پارتیشن اداری مهم است زیرا به عملکرد کارمندان و همچنین سطح رضایت مشتریان کمک می‌کند. برای اینکه بتوانید پارتیشن اقتصادی و مقرون بصرفه‌ای تهیه کنید، ابتدا باید نیاز دفتر کار خود را بشناسید و سپس برای خرید پارتیشن اداری اقدام کنید تا هزینه شما بابت خرید اشتباه هدر نرود.

پارتیشن های اداری از جنس چوب، از سری جداکننده های محبوبی هستند که طرفداران زیادی دارد. پارتیشن چوبی ظاهر سنتی و کلاسیکی به دفتر کار شما می‌دهد و در عین حال کلاس کاری دفتر شما را حفظ می‌کند. این نوع پارتیشن‌ها به راحتی با دفتر کار شما ترکیب می‌شود و علاوه بر این، حس و طراوت طبیعت را به محیط کار شما می‌دهد. پارتیشن‌های چوبی در انواع مختلف مانند چوب خالص یا روکش چوب در دسترس هستند. مبلمان اداری نظیر میز اداری، صندلی اداری و… اغلب از جنس چوب هستند و شما به راحتی می‌توانید مبلمان و پارتیشن را با هم ست کنید.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن‌های از جنس آلومینیوم، از دیگر پارتیشن‌های اداری است که طرفداران خود دارد. این نوع از جدا‌کننده‌ها بسیار بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند. شما می‌توانید این پارتیشن‌ها را با روکش‌های رنگی مختلف سفارش دهید و بهره وری دفتر کار خود را بالا ببرید.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دفاتر اداری مدرن هستند. این پارتیشن‌ها در دو نوع شفاف و مات موجود و قابل سفارش هستند. پارتیشن‌های شیشه‌ای نور را به خوبی عبور می‌دهند و روشنایی مورد نیاز را برای دفتر کار شما فراهم می‌کند. برای ایجاد فضای خصوصی بیشتر در زمان مورد نیاز، می‌توانید از پرده‌های کرکره‌ای استفاده کنید.

ایده‌هایی مقرون بصرفه برای پارتیشن‌های اداری

پارتیشن آکوستیک

فضای اداری با پلان باز بسیار محبوب، مدرن و کاربردی است اما چالش‌های بسیاری از جمله سر و صدا و کمبود حریم خصوصی را به همراه دارد. پارتیشن های اداری آکوستیک دارای فوم ضخیم آکوستیک بین پانل ها هستند و می توانند سر و صدا و نویز محیط را تا حد زیادی کاهش دهند.

اگر اتاق فکری درون دفتر خود دارید، سعی کنید برای کاهش نویز از پارتیشن اکوستیک استفاده کنید؛ زیرا این فضاها به بیشترین تمرکز برای کار کردن و بررسی ایده‌ها نیاز دارد.

طراحی انعطاف پذیر و زیبایی شناسی

طراحی پارتیشن اداری باید به نحوی باشد که علاوه بر کاربرد، به زیبایی دفتر کار شما نیز بیافزاید. هنگام انتخاب پارتیشن سعی کنید از رنگ اصلی دفتر خود الهام بگیرید و به کمک رنگ اصلی پارتیشن بخرید. شما می‌توانید از همان رنگ در طیف‌های مختلف و یا رنگ مکمل رنگ اصلی استفاده کنید. برخی پارتیشن‌ها ثابت هستند و برخی دیگر نیز متحرک هستند و امکان جابجایی دارند. اگر فضای کافی دارید و قصد اضافه کرده اتاق جدیدی در آن محدوده را ندارید بهتر است از پارتیشن ثابت که به زمین متصل است استفاده کنید.
هنگام خرید پارتیشن باید به نکات بسیاری توجه کنید و فقط زیبایی را ملاک قرار ندهید. اگر فضای شلوغی دارید و در عین حال تمرکز کردن نیز برای شما مهم است بهتر است از پارتیشن اکوستیک استفاده کنید تا بتوانید آسایش را برای کارمندان خود ایجاد کنید.

پارتیشن متحرک، پارتیشنی مقرون بصرفه

اگر دفتری با پلان باز دارید و در عین حال برای تجهیز کردن بودجه محدودی دارید، بهترین راه برای جداسازی بخش‌های مختلف، استفاده از پارتیشن متحرک است. پارتیشن‌های متحرک علاوه بر اینکه به خصوصی‌سازی فضا و جداسازی بخش‌های مختلف کمک می‌کند، قیمت مناسبی دارد و نیاز به بودجه زیادی ندارد. اگر می‌توانید بودجه بیشتری به خرید پارتیشن اداری اختصاص دهید، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای ثابت استفاده کنید. پارتیشن شیشه‌ای بر خلاف سایر پارتیشن‌های می‌توانید نور اتاق‌های جدا شده را تأمین کند و در کاهش مصرف برق به شما کمک کند. طرح‌های پارتیشن اداری شیشه‌ای فریم لس (بدون قاب) شیک و جذاب هستند و ظاهر زیبایی را ارائه می‌دهند. پارتیشن‌های شیشه‌ای در دو نوع تک جداره و دو جداره قابل اجرا هستند.

ایده‌هایی مقرون بصرفه برای پارتیشن‌های اداری

نکته پایانی

در هر صورت استفاده از پارتیشن به جای ساخت دیوار راهی اقتصادی و مقرون بصرفه است که بودجه زیادی نیاز ندارد. اگر قصد استفاده از پارتیشن در محیط اداری خود دارید، ابتدا کاملاً نیاز‌های محیط کاری خود، طراحی داخلی دفتر کاری و نیاز‌های کارمندان را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید. اگر قصد خرید پارتیشن دارید و یا در این زمینه تجربه‌ای دارید، نظرات خود را با گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب در میان بگذارید.