به دنبال ایده‌هایی برای تزیین کریسمس در شرکت خود هستید؟  ما در ادامه چراغی را در ذهنتان برای این کار روشن می‌کنیم. برگزاری جشن و مراسم‌ یکی از راه‌های ایجاد تعامل مثبت در میان کارمندان است.

کریسمس هم یکی از مراسم‌هایی است که می‌تواند حال و هوای شرکت شما را تغییر دهد. همچنین به بهانه این جشن تمام افراد گرد هم آیند و دکوراسیون اداری خود را از حالت تکراری خارج کنید. تزیین شرکت راهی عالی برای ایجاد تعامل بیشتر با کارمندان و جمع کردن آنها دور هم است. شما می‌توانید با تغییر در ظاهر دفتر کاری خود حال و هوای نو شدن سال میلادی را برای همکاران ایجاد کنید. این کار معمولا توسط بخش منابع انسانی انجام می‌شود. اما همه افراد تیم می‌توانند ایده‌های خود را بیان کنند. دوست دارید در جشن سال نو امسال ایده شما اجرا شود؟ پس با ما همراه شوید. در این روش‌ها حتی مبلمان و میز اداری خود را هم می‌توانید تزیین کنید.

آب نبات‌های رنگی آویزان کنید

شکلات‌ها و آب نبات‌ها یادآور خاطرات کودکی هستند. می‌توانید یک تم رنگی برای آنها انتخاب کنید. انتخاب آب نبات‌های سفید و قرمز برای کریسمس رنگ مناسبی دارند. برای این کار آنها را به یک روبان قرمز یا سفید متصل کنید و به سقف با کمک میخ‌های کوچک یا پونز نصب کنید. اتصال شما نباید خطر آفرین باشد که اگر کارمندی با بازیگوشی قصد برداشتن یکی از آنها را داشت، میخ یا پونز به سمت چشم‌ها فرود نیایند.

از ریسه‌هایی با طرح‌های برفی استفاده کنید

می‌توانید از ریسه‌هایی با شکل و طرح برف به عنوان نماد استفاده کنید. این ریسه‌ها را می‌توانید سفارش دهید یا حتی برخی از آنها را خودتان بسازید. ریسه‌های سفید بر روی دیوارهایی به رنگ آبی یا خاکستری بسیار زیبا می‌شوند.

لابی شرکت را با وسایل زیبا تزیین کنید

اگر لابی بزرگ و زیبایی دارید، درخت کریسمس را در این محوطه قرار دهید. مگر می‌شود برای تزیین کریسمس در شرکت درخت کاج نداشت؟ انواع حباب‌های رنگی و چراغ و ریسه را بر روی آن نصب کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد. به این صورت حتی اگر شرکای تجاری شما هم وارد شرکت شوند، متوجه اهمیت شما به دیگر مسائل هم می‌شوند. این موضوع شاید به ظاهر مهم نباشد، اما قطعا بر روی روحیه کارکنان شما تاثیر می‌گذارد.

آدم برفی درست کنید

اگر شانس با شما یار باشید در روزهای نزدیک به آغاز سال نوری، برف حیات شرکت شما را سفید می‌کند. از این فرصت استفاده کنید و یک آدم برفی با نمک بسازید. برای ساخت آدم برفی از چند کارمند با سلیقه کمک بگیرید و باقی کارمندان را شگفت زده کنید. اگر برای ساخت آدم برفی اصرار دارید و برف به میزان کافی نباریده است، از دیگر وسایل کمک بگیرید. پارچه‌ها، پنبه‌ها و کاغذهای سفید با کمی سلیقه به شکل آدم برفی درمی‌آیند.

یک حلقه گل کریسمسی برای درب ورودی در نظر بگیرید

این حلقه گل زیبا با وسایل تزیینی ویژه کریسمس بسیار زیبا می‌شود. آن را پشت درب ورودی واحد نصب کنید و برای زیباتر شدن آن یک ریسه LED  رنگ آفتابی دور تا دور آن بپیچید. با روشن کردن چراغ شگفت زده خواهید شد.

برای روز جشن غذاهای کریسمسی سفارش دهید

امروزه انواع فینگرفودهایی با تزیین کریسمس قابل سفارش هستند. فینگرفودها میز پذیرایی شما را به طرز عجیبی زیباتر می‌کنند. در طول مراسم جشن کریسمس در شرکت از کارمندان خود پذیرایی کنید. آنها حتما عکس‌هایی از این میز در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.

بادکنک کاری را فراموش نکنید

بادکنک‌ها برای هر جشنی شادی‌آور هستند. می‌توانید برای انتخاب رنگ بادکنک‌ها به رنگ سازمانی خود هم فکر کنید. رنگ قرمز و سفید هم می‌تواند برای بادکنک‌ها زیبا باشد. هر بادکنک را به یکی از میزهای اداری نصب کنید و از دور از تمامی کارمندان در حال کار عکس یادگاری بگیرید. این عکس‌ها را برای روز جشن آماده کنید یا یک کلیپ زیبا با آنها بسازید.

گیفت‌های کوچک

در کنار درخت کریسمس می‌توانید یک میز قرار دهید و گیفت‌های کوچکی را بر روی آن قرار دهید. این کادوها بیشتر جنبه یادگاری از روز جشن را دارند و می‌توانید با لوگو یا شعار سازمانی خود آن را تزیین کنید. جا قلمی، جا کلیدی و لیوان‌های قهوه و هزاران چیز دیگر که می‌توان به عنوان گیفت از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که تعداد این گیفت‌ها را کمی بیشتر تهیه کنید؛ تا کسی از قلم جا نماند.  

اهمیت برگزاری جشن و مراسم‌ها

از اهمیت برگزاری جشن‌ها و مراسم داخل سازمانتان غافل نشوید. حتی می‌توانید در روزهای به خصوص جشن، از شرکای و دوستان کاری خود دعوت به عمل آورید. کارمندان شما متوجه خواهند شد که شما به آنها اهمیت می‌دهید و محیط کارشنا همیشه هم مختص کار نیست. علاوه بر این در این روزهای به خصوص پیوندهای کاری جدید و ایده‌های کاری نو شکل خواهد گرفت. برگزاری جشن در محیط کار فضای کاری شما را به محیطی صمیمی‌تر برای کارکنانتان ایجاد خواهد کرد. شما این فرصت را خواهید داشت که با شخصیت کارکنان خود بیشتر آشنا شوید.