فضای دفتر شما می تواند اثر زیادی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. اگر شما و تیم شما به طور مداوم در یک فضای تاریک و غیر سازمان یافته کار می کنید؛ نمی توانید امیدوار باشید که پیشرفت ویژه ای داشته باشید. اما اگر یک دفتر کار راحت و زیبا را که منحصرا برای کسب و کار شما است، ایجاد کنید؛ می توانید به کسب و کار خود شانس بسیار بیشتری برای موفقیت بدهید. در این مطلب به معرفی ۱۰ ایده عملی برای بهبود دکوراسیون اداری دفاتر کار کسب و کارهای کوچک می پردازیم.

ایده های دکوراسیون دفاتر کار

برای ایجاد بهترین فضای ممکن اداری برای کسب و کار خود، پیشنهاد می کنیم نگاهی به این لیست ایده های دکوراسیون دفاتر کار کسب و کارهای کوچک داشته باشید.

بیشترین بهره را از نور طبیعی ببرید

روشنایی یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون دفاتر کار است. شما می توانید سازمان یافته ترین فضا، مبلمان منحصر به فرد و طرح و رنگ زیبا داشته باشید؛ اما اگر نور خوبی نداشته باشید؛ نمی توانید تمام این عناصر را به طور واضح ببینید. نور طبیعی بهترین نوع است. بنابراین سعی کنید تمام پنجره ها را تا جای ممکن بدون مانع کرده تا به حداکثر نور ممکن دست یابید.

نور مصنوعی را با کیفیت بالا دریافت کنید

با وجود نور طبیعی شما هنوز هم نیاز به حداقل برخی از انواع نورها مصنوعی برای روشن نگه داشتن دفتر خود در طول روز دارید. بنابراین منابع روشنایی با کیفیت بالا مانند لامپ ها و نور غیر مستقیم به جای فلورسنت های مستقیم را انتخاب کنید.

یک ورودی پذیرایی طراحی کنید

ورودی شما اولین چیزی است که شما، اعضای تیم شما و مشتریان شما، وقتی وارد دفتر می شوید، مشاهده می کنند. بنابراین، در این منطقه باید تصور مثبتی از سازمان خود ایجاد کنید. مبلمان، میز اداری پذیرش و دکوراسیون شما در این منطقه باید راحت تر بوده و به وضوح از کارکنان و مشتریان شما استقبال کند.

فضای دفتر کار را با گیاهان پر کنید

گیاهان می توانند راهی عالی برای ایجاد یک فضای دلنشین باشند. گیاهان گلدانی می توانند در فضاهای گوناگون به شما کمک کنند؛ و احساس حضور در طبیعت و حتی کیفیت هوا را در دفتر کار بهبود بخشند.

از رنگ های روشن برای فضاهای بزرگ استفاده کنید

رنگ یکی از بهترین راه های ایجاد جذابیت در دکوراسیون دفاتر کار است. اما همه رنگ های مورد علاقه خود را به هر دیواری نزنید. رنگ سفید و رنگ های روشن می توانند فضای شما را بزرگتر نشان دهند. بنابراین این رنگ ها می تواند یک ایده خوب برای نمایش بهتر مبلمان و سایر اجزای تیره تر در فضای کار باشد.

رنگ های برند خود را ادغام کنید

هنگامی که شما یک طرح رنگی برای دکوراسیون دفاتر کار خود انتخاب می کنید؛ می توانید رنگ های اصلی برند خود را در نیز نظر بگیرید؛ تا بتوانید فضایی کاملا سازگار با سبک سازمانی خود داشته باشید.

تحریک بهره وری با استفاده از رنگ

راه های دیگری نیز برای استفاده از رنگ وجود دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است از زنگ های گرم برای تحریک بهره وری در فضاهای کاری واقعی دفتر خود استفاده کنید.

تعیین فضاهای آرامش بخش

به همین ترتیب، برای ایجاد یک محیط آرامتر، می توانید از رنگهای سرد مانند آبی و سبز استفاده کنید. بنابراین در فضاهای شلوغی که در آن می خواهید اعضای تیم به آرامش برسند؛ می توانید از این رنگ ها در دکوراسیون دفاتر کار استفاده کنید.

با رنگ ها یک داستان بسازید

مهم نیست چه رنگی انتخاب می کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که رنگ ها حداقل تا حدودی سازگار و مکمل یکدیگر هستند. بنابراین با ایجاد یک داستان رنگی و چک کردن آن مطمئن شوید که همه انتخابهایتان با یکدیگر هماهنگ باشد.

طرح های مختلف فضاهای با فرش

اگر فضای بزرگتری با مناطق مختلف داشته باشید، ممکن است بخواهید برخی از این فضاهای مختلف را با عناصر مختلف جدا کنید. فرش ها می توانند راهی عالی برای مشخص کردن فضاهای مختلف بدون ایجاد موانع فیزیکی مثل دیوار و پارتیشن، باشند.