خستگی در محیط کار با عوامل زیادی می‌تواند رفع شود. باید قلق خستگی‌های خود را بدانید. هر فردی علایقی دارد. شما باید بدانید چه چیزی در محل کار سر حالتان می‌کند. مخاطب این مقاله بیشتر افرادی هستند که تمام وقت خود را در شرکت می‌گذرانند و کمتر برای ماموریت شغلی از اداره خارج می‌شوند. چرا که افرادی که از شرکت خارج می‌شوند و به ماموریت می‌روند خستگی‌های دیگری به سراغشان می‌آید، اما به هر حال آنان تحرک بیشتری دارند. ما در چند دقیقه مطالعه به شما ضروریات داشتن وسایل محل کارتان را برای داشتن روحیه مثبت به شما می‌گوییم. زمانی که ساعت‌ها بی تحرک پشت سیستم خود مشغول کار هستید جریان خون شما سرعت کمتری دارد و این افت جریان، خستگی، خواب‌آلودگی و حتی بی‌انگیزگی برایتان خواهد داشت. باید میز اداری را با وسایل محل کار خود به گونه‌ای آماده کار کنید که بار خستگی شما را کم کند. شاید نگاه کردن به یک گلدان کوچک حال دلتان را عوض کند و انرژی مثبت شما را بازگرداند. یکی از دلایل خستگی، ضعف جسمانی و گرسنگی است. سعی کنید یک ظرف تنقلات بر روی میز خود داشته باشید. گاهی خوردن یک شکلات کوچک، ضعف شما را برطرف و شما را شاداب می‌کند. یک دلیل مهم دیگر که بر آن تاکید زیادی می‌کنم، غفلت از نوشیدن آب است. کمبود آب در بدن انرژی برایتان نمی‌گذارد. با خود قرار بذارید در طول ساعات کار دست کم سه بار و هر بار یک لیوان آب بنوشید. بسیاری از سردردهایی که در محل کار به آن دچار می‌شویم به دلیل کم آبی بدن است. ریلکس کنید و یک لیوان آب بنوشید. بعد از چند دقیقه اثری از سردرد نخواهید داشت.

برای خستگی خود مرهم داشته باشید

داشتن انرژی در محل کار، روند مثبتی برای ارائه کارهایمان دارد. زمانی که حالتان خوب باشد می‌توانید بازخورد مثبت رفتاری و هوشی داشته باشید. خلاق‌تر می‌شوید و برای پیشرفت سازمان و شغل خود راه‌کارهای جالب می‌دهید. اما برای داشتن انرژی خوب و مثبت چه کارهایی انجام دهیم؟ باید وسایل محل کار خود را بازبینی کنید. خیلی از آن‌ها دیگر به کارتان نمی‌آید. اگر قابل استفاده نیستند آن‌ها را دور بریزید. لازم نیست هزینه زیادی کنید. برای روحیه خودتان هم که شده یک ماگ جدید خریداری کنید. نمی‌دانید چای خوردن در لیوانی که عاشقشید چه طعمی دارد. آن هم سر کار! یک دفترچه یادداشت بین وسایل محل کارتان داشته باشید. مناسبت‌های مهم زندگی‌تان را درون آن یادداشت کنید تا اگر ایده‌ای به ذهنتان رسید در آن یادداشت کنید. در طی روز با ورق زدن این دفترچه، برنامه آینده خود را خواهید دید. روزهای مهم زندگی خود و اطرافیانتان را در آن بنویسید. این خود یک دلخوشی است که حالتان را خوب کند.

تاثیر موسیقی بر بازگشت دوباره انرژی شما

اگر شغل شما از آن دسته شغل‌هایی است که نیاز به تمرکز بالا دارد، پیشنهاد می‌کنیم دقایقی در طول روز را به موزیک مورد علاقه خود سپری کنید. وقتی ذهن شما خسته می‌شود نیاز به تازه شدن دارد. البته این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد. شاید با گوش دادن به موسیقی حواستان پرت آن شود و اجازه ندهد به کارتان بپردازید. اما اگر این کار باعث ایجاد تمرکز در شما می‌شود، یک هندزفری در وسایل محل کار خود کم دارید. من از آن دسته آدم‌هایی هستم که هر روز صبح با هندزفری خود به پشت میز می‌روم و برای شما می‌نویسم. یک یار همیشگی برای خود دارم که همراه همیشگی من در روزهای پر انرژی من بوده و حتی خستگی‌هایم را شاهد بوده. اما یک پیشنهاد دیگر هم برایتان دارم. اگر همه کارمندان موافق باشند هر روز طی یک ساعت مشخص یک موسیقی دل‌پذیر در فضا پخش شود که همگی به آن گوش دهند. اما پیش از این کار حتما با مدیر بخش خود هماهنگ شوید.