استفاده از آینه در دکوراسیون اداری و دکوراسیون منازل مسکونی تاثیر زیادی در زیباسازی فضا دارد. نصب کردن آینه در هر فضایی برای منظور خاصی است. به طور مثال نصب آینه در آسانسور برای جلوگیری از افتادن در چاله است؛ زمانی که در آسانسور را باز می‌کنید در صورتی که طبق عادت خودتان را در آینه ببینید مطمئن می‌شوید که کابین آسانسور در جای مطمئنی متوقف شده است. مثال دیگر، نصب آینه‌ها در باشگاه‌های ورزشی به دلیل ایجاد انگیزه و تمرکز حین ورزش است.

تاثیر آینه در دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون اداری  دفاتر اداری نصب آینه با دقت بیشتری باید انجام شود. اگر آینه را در مقابل میز اداری قرار دهید ممکن است تمرکز را از کارمندانتان دور کنید، و یا حتی بازتاب نور چشمانشان را اذیت کند. آینه‌ها تصویر هر شی را که در مقابل آن قرار گرفته باشد، منعکس می‌کنند. از این ترفند می‌شود در بزرگ‌تر نشان دادن فضاها کمک گرفت. برای مثال طراحان دکوراسیون داخلی بر اساس تجربه خود می‌گویند اگر فضای مورد نظر شما از نظر متراژ کوچک باشد، به کمک آینه‌ها می‌توانید این موضوع را برطرف کنید. در واقع با این کار فضا را از نظر دیدمان گسترش می‌دهید. لازم نیست دور تا دور فضا را آینه قرار دهید، این کار باعث می‌شود سرگیجه بگیرید! تنها در یک سمت فضای اداری آینه قرار دهید و دکوراسیونی خاص بسازید. شما باید یک آینه را در بهترین جای ممکن در اتاق قرار دهید که بهترین تصویر از فضا را منعکس کند.تا پیش از این استفاده از تابلوها روی دیوارها روالی برای زیباسازی فضا بوده، اما امروزه اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی توسط آینه شکل دیگری به هنر چیدمان فضای داخلی دکوراسیون اداری و منازل‌مان داده است. البته که یک آینه می‌تواند مانند یک تابلو زیبا باشد. تراش و ابعاد متناسب آن بر روی دیوار می‌تواند تا حد تابلو و حتی بیش از یک تابلو جذاب باشد. شاید به سه دلیل اصلی استفاده از آینه در دکوراسیون‌ها اهمیت دارد. اولین دلیل برای روشن‌تر شدن فضا و انعکاس نور، دومین دلیل برای ایجاد عمق بیشتری از فضا و در واقع بزرگ نشان دادن جنبه بصری محیط، و سومین دلیل لوکس شدن فضا از گذشته است.

خلق فضایی هنرمندانه توسط آینه در دکوراسیون اداری

امروزه طرح و مدل‌های بسیاری از آینه وجود دارد. اشکال تراشیده شده آن هم به صورت هندسی موجود است و هم به شکل نشانه‌هایی از طبیعت که بسیار زیباست. طراحی هنرمندانه آینه‌ها، دکوراسیون چشمگیری برای فضاها ایجاد می‌کند. برخی از شرکت‌های طراحی دکوراسیون هستند که آینه را به صورت سفارشی برای شما طراحی می‌کنند. شما برای این طرح می‌توانید از لوگوی سازمانی خود استفاده کنید. همچنین برای نصب این آینه‌ها نگران نباشید. در طراحی آینه‌های تزئینی در پشت آینه چسب دو طرفه قرار داده‌اند که به راحتی بر روی دیوار ثابت می‌ماند، و نیازی به سوراخ کردن و پیچ کردن آن بر روی دیوار ندارید.

بعضی مواقع نیاز است برای دور تا دور آینه‌ها از قاب‌ها کمک بگیرید. برای مثال اگر در طراحی دکوراسیون اتاق مورد نظر شما چوب استفاده شده، شما می‌توانید از قاب چوبی با همان رنگ برای دور آینه استفاده کنید. یا حتی قاب آینه از جنس‌های دیگری مانند استیل نیز برای ساخت درخواست دهید. البته نمونه‌های خلاقانه دیگری نیز از آینه‌ها در بازار موجود است. مثلا برای طراحی زمینه ساعت دیواری از آینه‌های تزئینی استفاده می‌کنند. با این کار شما یک ساعت شکیل خواهید داشت که علاوه بر نشان دادن زمان، از مزیت‌های استفاده از آینه در دکوراسیون بهره‌مند می‌شوید.

 

روشنایی فضا توسط آینه در دکوراسیون‌های اداری

همانطور که می‌دانید آینه‌ها می‌توانند نور را منعکس کنند. اگر از میزان نور در فضاهای اداری رضایت ندارید به کمک آینه می‌توانید یک سیستم پخش نور درست کنید. آینه را در جایی قرار دهید که محل انعکاس نور به صورت کارمندانتان یا صفحه مانیتورشان برخورد نکند. همچنین برخورد نور بر روی میز اداری آنها می‌تواند آزاردهنده باشد. این بازتاب نور بهتر است به سمت دیوار دیگری برخورد کند و محیط را روشن کند. البته حواستان به این موضوع باشد که بازتاب نور از آینه بر روی نقطه دیگر برایتان دردسری نسازد. وسایل با قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید شفافیت رنگ خود را از دست می‌دهند.