تابلو‌ها یکی از مهمترین عناصر تزیینی دفاتر کاری هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با انواع تابلو به محیط کارتان جان ببخشید و زیبایی بصری آنجا را بالا ببرید. با انتخاب یک تابلوی مناسب، نه‌تنها محیط کارتان جذابتر می‌شود، بلکه انرژی و راندمان کارکنانتان با نگاه‌کردن به آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

تابلو‌ها نقش به‌سزایی در پر‌کردن فضای کاری‌تان دارند؛ بنابراین اگر وسایل زیادی برای محیط کارتان ندارید و هیچ ایده‌ای نیز برای پر‌کردن آنجا به ذهنتان نمی‌رسد، می‌توانید از انواع تابلو استفاده کنید. این وسایل تزیینی زیبا می‌توانند بخشی از دیوار‌ها را پر کنند. 

تابلو‌ها باید مفهومی بوده و در پی طرح‌ها و رنگ‌هایشان نکته‌ای مهم را به ذهن مخاطب القا کنند؛ این ابزار تزیینی درعین‌حال باید زییا نیز باشند و با سایر لوازم و اثاثیه محیط کار ست شوند؛ همین موضوع انتخابشان را کمی سخت و پیچیده می‌کند. 

نقش تابلو در فضا‌ های اداری

تابلو در محیط کاری شما چه نقشی را برعهده دارد؟ یک تابلوی خوب از چه ویژگی‌هایی برخوردار است و چگونه می‌تواند باعث زیبایی و افزایش جذابیت محیط کاری‌تان شود؟ در ادامه قصد داریم نقش تابلو‌ها در طراحی فضای اداری را بگوییم: 

معرفی برند

شما می‌توانید از طرح‌ها و نماد‌های مرتبط با کسب‌وکارتان در تابلو‌ها استفاده کنید تا به‌این‌صورت بتوانید طرحی از برند و کسب‌وکارتان را در ذهن مشتری به‌وجود بیاورید. در واقع تابلو‌ها می‌توانند یک طرح و تصویر قوی از کسب‌وکارتان در ذهن مشتری‌ها خلق کنند. 

معرفی تاریخچه

با استفاده از تابلو‌ها می‌توانید رزومه‌تان را در اختیار مشتری‌ها بگذارید. اگر می‌خواهید تا همه درباره دستاورد‌ها و موفقیت‌هایتان در زمینه کاری اطلاعاتی داشته باشند، کافیست رزومه‌تان را در قالب تصویر و به‌صورت تابلو روی دیوار‌های اداره‌تان نصب کنید. 

خلق فضایی زیبا و جذاب

با استفاده از انواع تابلو‌های اداری می‌توانید فضایی زیبا و فوق‌العاده جذاب برای محیط کاری‌تان به‌وجود بیاورید. تابلو‌ها به محیط اداره با استفاده از ترکیب خلاقانه طرح‌ها و رنگ‌ها جان می‌بخشند و باعث افزایش انرژی در آنجا می‌شوند. 

تاثیر استفاده از تابلو در دکوراسیون اداری

آشنایی با انواع تابلو اداری

تابلو‌های اداری انواع مختلفی دارند و هر کدام از ویژگی‌های خاصی برخوردارند. اما آیا این تابلو‌ها را می‌شناسید؟ 

تابلو‌های مفهومی

تابلو‌های مفهومی برای بیان یک مفهوم و موضوع خاص استفاده می‌شوند و معمولاً شامل نمودار، نقشه و… هستند. در مواقعی که نیاز به آموزش یا ارائه آمار و اطلاعات مختلف است، معمولاً از این ابزار تزیینی استفاده می‌کنند. هدف اصلی استفاده از این ابزار افزایش آگاهی مخاطبان است. 

تابلو‌های انگیزشی

هدف اصلی تابلو‌های انگیزشی الهام‌بخشی به مشتری‌ها یا کارمندان است. این ابزار تزیینی اغلب شامل متن و تصاویر انگیزشی می‌شوند و حس موفقیت و تلاش افراد را قلقلک می‌دهند.

موضوع طرح یا متن این تابلو‌ها اغلب در زمینه‌هایی مثل عزت‌نفس، خلاقیت، تلاش‌کردن، کسب‌وکار، هدف و… است.

تابلو‌های رسمی

تابلو‌های رسمی یک صورت حرفه‌ای از الگو یا طرح کسب‌وکارتان را نشان می‌دهند. دکوراتور‌ها پیشنهاد می‌کنند که این تابلو‌ها را در بخش ورودی محیط کار یا بخش پذیرش نصب کنید تا مشتری‌ها و افراد مختلف به‌محض ورود به اداره آنها را ببینند. 

تابلو‌های معمولی

تابلو‌های معمولی اغلب دارای شکل و طرح‌های زیبایی هستند و صرفاً برای بیان مفهومی یا موضوعی خاص استفاده نمی‌شوند. بیشتر کاربرد این ابزار تزیینی زیبایی محیط کار است و به‌جزء‌این هدف دیگری پشت استفاده از آنها نهفته نیست. در این تابلو‌ها بیشتر از هر عامل دیگری به طرح و رنگ آنها دقت می‌شود؛ در واقع هرچه تابلو زیباتر و با محیط کار هماهنگتر باشد، گزینه مناسبتری برای خرید است. در بسیاری از فضا‌های اداری صرفاً به‌منظور افزایش زیبایی محیط کار از این ابزار تزیینی به‌جای تابلو‌های دیگر استفاده می‌کنند. 

ویژگی های تابلو اداری

تابلو‌های اداری باید چه ویژگی‌های و مشخصه‌هایی داشته باشند؟ این سؤال مهمی است که قبل از خرید تابلو اداری حتماً باید به آن توجه داشته باشید: 

خوانا و قابل فهم

تصاویر و طرح‌هایی که در تابلو‌ها استفاده می‌شود، باید ساده و قابل‌فهم باشند؛ یعنی مخاطب با یک بار نگاه‌کردن به آنها متوجه منظورشان بشود. همچنین صورت استفاده از متن و نوشته در این ابزار تزیینی سایز فونتتان باید مناسب و اندازه باشد؛ مفهوم متن نیز بهتر است که خیلی سخت نباشد تا مخاطب با یک‌بار خواندن متن متوجه منظورتان شود. 

ظاهری زیبا

مهمترین ویژگی تابلوی اداری باید زیبایی و جذابیت باشد؛ در واقع در تابلو باید از طرح‌هایی زیبایی استفاده شود که با سایر وسایل اداره ست می‌شوند و نمایی جذاب و منحصربه‌فرد به‌وجود آورد. در صورت ترکیب صحیح المان‌های مختلف در تابلو‌های اداری می‌توانید جذابیت محیط کارتان را افزایش دهید. 

سازگاری با دکوراسیون

سازگاری طرح و رنگ تابلو با دکوراسیون از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ قاب تابلو باید با رنگ مبلمان اداری، کف پوش‌ها، کمد‌ها و … ست باشد. رنگ و طرح تابلو نیز بهتر است که با طرح و نقش دیوارپوش‌ها ست شود تا یک هارمونی فوق‌العاده جذاب در محیط به‌وجود بیاید. 

متناسب با سلیقه مشتری‌ها و کارمندان

به سلیقه کارمندان و مشتری‌هایتان حین خرید تابلو اداری توجه داشته باشید. آنها بیشتر چه طرح‌ها و رنگ‌هایی را می‌پسندند؟ چه رنگ‌هایی باعث افزایش انرژی آنها می‌شود؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که کمکتان می‌کنند سلیقه کارمندان و مشتری‌هایتان را درک کنید و آن را در خرید تابلو مد نظر قرار دهید. 

کارمندان و برخی مشتری‌ها درست به‌اندازه شما به محیط کاری‌تان رفت‌وآمد دارند؛ بنابراین نظرشان را باید در طراحی دکوراسیون مدنظر قرار دهید. نظر مشتری‌ها و کارمند‌ها برای انتخاب نوع میز اداری گرفته تا نوع رنگ‌بندی دفتر و … اهمیت زیادی دارد. 

استفاده از مواد باکیفیت در ساخت

تابلو باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد و تا مدت‌ها دچار آسیب یا مشکلات مختلف نشود. به‌همین‌دلیل حتماً قبل از خرید مطمئن شوید که این ابزار از جنس مواد باکیفیت هستند و تولیدکننده در ساختشان از بهترین مواد استفاده کرده است. 

نحوه تزیین تابلو در دکوراسیون اداری

چطور تابلو‌ها را در دکوراسیون اداری تزیین کنیم؟ این نیز سؤال مهمی است که هنگام استفاده از این ابزار تزیینی شید ذهنتان را به خود درگیر کند. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم که در ادامه به شما چند نکته مهم در این زمینه را بگوییم: 

استفاده از رنگ بندی خوب

در تزیین دفتر کاری با تابلو‌ها رنگ‌هایی را به‌کار ببرید که آرامش‌بخش هستند و استرس و نگرانی را در وجودتان از بین می‌برند. برای شناخت رنگ‌های آرامش‌آور کافیست در حوزه روانشناسی رنگ‌ها کمی تحقیق کنید و آثار روانشناختی هر رنگ را متوجه شوید تا با استفاده از دانش و آگاهی‌تان در این زمینه محیطی شاد و سرزنده را به‌وسیله رنگ‌بندی مناسب تابلو‌ها در محیط کارتان به‌وجود بیاورید. 

به رنگ‌های قلب محیط کارتان توجه داشته باشید و بر اساس آنها رنگ تابلو را انتخاب کنید. مثلاً اگر رنگ قالب دفتر اداری‌تان ملایم و زاهد است، می‌توانید با انتخاب تابلو‌هایی به رنگ روشن جذابیت آنجا را افزایش دهید. 

انتخاب نوع تابلو

نوع و جنس تابلو کاملاً به ماهیت کسب‌وکارتان بستگی دارد. مثلاً اگر در زمینه فناوری و تکنولوژی فعالیت دارید، تابلو‌هایی با قاب‌های سلطنتی و طرح‌های قدیمی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ برای این کسب‌وکار‌ها بیشتر تابلو‌هایی با نقوش ساده و مینیمال مناسب هستند. بنابراین حتما تناسب نوع تابلو‌ها با محیط کسب‌وکارتان را در زمان خرید تابلو در نظر بگیرید. 

استفاده از المان‌های تزئینی مرتبط

شما می‌توانید از المان‌های تزیینی مرتبط با طرح و رنگ تابلو‌ها برای پر‌کردن دیوار‌های اداره‌تان استفاده کنید تا جذابیت آنجا افزایش پیدا کند. مثلاً علاوه‌بر تابلو‌ها، پوستر‌ها، دیوارکوب‌ها، شلف‌ها و ابزار‌های تزیینی دیگر را روی دیوارتان به‌کار ببرید. 

نکته های مهم در خرید تابلو اداری

در ادامه چندین نکته مهم و کاربردی را در خرید تابلو‌های اداری می‌گوییم که با درنظر‌گرفتن آنها می‌توانید بهترین و کاربردی‌ترین تابلو‌ها را بخرید و نمایی فوق‌العاده تأثیرگذار در محیط کارتان به‌وجود بیاورید: 

توجه به سایز تابلو‌ها

سایز تابلو‌ها را در حین خرید آنها از قلم نیندازید؛ سایز این ابزار تزیینی باید متناسب با دیوار محل نصب باشد. مثلاً اگر دیوار خیلی بزرگ نبود، استفاده از تابلو‌های بزرگ برای آنجا ممنوع است. همچنین درصورتی‌که روی دیوار عناصر تزیینی و کاربردی مختلفی نصب شده‌اند، تاجای‌ممکن سعی کنید تابلو‌های کوچکتری استفاده کنید که باعث شلوغ و بی‌نظم به‌نظررسیدن فضا نشوند. 

چیدمان مناسب دفتر کار

بعد از خرید و نصب تابلو، وسایلتان را بر اساس محل نصب تابلو بچینید. مثلاً جلوی دیواری که تابلو نصب شده، وسایل بزرگ مثل کمد و … را نگذارید؛ چون جلوی دید را می‌گیرند و از جذابیت فضا کم می‌کنند. 

تابلو‌ها، ابزار تزئینی بسیار زیبا برای دفاتر کاری

تأثیر استفاده از تابلو در دکوراسیون اداری بر هیچکس پوشیده نیست. اگر بتوانید این ابزار تزیینی را به‌درستی در فضای مناسبی نصب کنید، بیشترین بهره‌وری را از آن خواهید داشت. در انتخابتان نیز می‌توانید از کارشناس‌های طراحی و دکوراتور‌های حرفه‌ای کمک بگیرید؛ آنها ابتدا سؤالاتی درباره نوع کسب‌وکارتان از شما می‌پرسند و سپس بر اساس نکات و مسائل فنی مهم دیگر از جمله نوع مشتری و سلیقه آن‌ها، نوع کارمندان، نوع خدمات و … بهترین نوع تابلو را به شما پیشنهاد خواهند داد. 

کارشناس‌های طراحی و دکوراتور‌های حرفه‌ای مجموعه مکعب گروپ با سال‌ها تجربه و علم‌اندوزی در این زمینه به‌خوبی از تأثیر استفاده از تابلو در دکوراسیون اداری آگاه هستند و در این زمینه می‌توانند مشاوره‌های حرفه‌ای و کاملی به مشتریانشان دهند. بنابراین اگر نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتری در زمینه انتخاب تابلو یا به‌طورکلی طراحی دکوراسیون اداری‌تان دارید، می‌توانید همین‌حالا با پشتیبانی وب‌سایت مکعب گروپ تماس بگیرید. کارشناس‌های ما با صبر و حوصله به تمام سؤال‌هایتان درباره موضوعات مختلف در طراحی پاسخ خواهند داد.