انواع صندلی اداری با نشیمنگاه‌های گیمینگ متفاوت هستند. کسانی که فعالیت‌های کاری دارند و در محیط‌های اداری باید حضور فعال داشته باشند، معمولاً از صندلی‌ اداری نیز استفاده می‌کنند. افرادی که به‌عنوان گیمر ساعت‌ها زمانشان را پشت کنسول‌های بازی می‌گذرانند نیز باید از مدل‌های گیمینگ استفاده کنند.

وجود برخی شباهت‌ها مانند طراحی ارگونومیک و … باعث می‌شود تا برخی افراد فکر کنند که این نشیمنگاه‌ها شبیه یکدیگر هستند؛ درصورتی‌که این اشتباه است و این صندلی‌ها تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تا هر کسی بر اساس نوع فعالیتش بخواهد یکی از انواع این نشیمنگاه‌ها را تهیه کند.

شما به‌ عنوان مدیر یک اداره یا یک گیمر باید از تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری آگاه باشید و در هنگام خرید نیز به تفاوت‌های آنها توجه کنید. با توجه به همین تفاوت‌هاست که می‌توانید مناسبترین محصول را بخرید و با خود به محیط کار یا خانه ببرید.

بررسی تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری

در ادامه مهمترین تفاوت‌های این صندلی‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم تا با ویژگی‌های هر یک بیشتر آشنا شوید و در خرید سردرگم نباشید:

تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری

ظاهر

نشیمنگاه‌های اداری ظاهری کاملاً ساده و رسمی دارند؛ یعنی می‌توانید از آنها در تمام محیط‌های کاری بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. تولیدکننده‌ها نیز به ظاهر این محصولات توجه خاصی ندارند؛ چون برای کارمندان بیشتر از ظاهر، کیفیت اهمیت دارد. به‌همین‌دلیل آنها به‌دنبال ارگونومیک‌ترین و راحت‌ترین محصول بازار برای تکمیل و طراحی دکوراسیون اداری محیط کارشان می‌گردند.

در نقطه مقابل انواع نشیمنگاه‌هایی که مخصوص گیمر‌ها ساخته می‌شوند، دارای طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلف هستند. حتی گاهی‌اوقات گیمر‌ها در انتخاب طرح و رنگ آنها دچار شک خواهند شد؛ چون می‌خواهند طرح و رنگشان کاملاً متناسب با دکوراسیون و محیط اتاق بازی‌شان باشد.

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات گیمینگ، بیشتر از هر عاملی در تولید این صندلی به رنگبندی و انتخاب طرح مناسب دقت می‌کنند. در نقطه مقابل تولیدکننده‌های صندلی‌های اداری توجه زیادی به این موضوع ندارند و اغلب با رویه‌های تک‌رنگ که معمولاً قهوه‌ای یا مشکی هستند، مراحل تولید را به پایان می‌رسانند.

ابعاد و اندازه

ابعاد نشیمنگاه‌های اداری معمولاً استاندارد است و از یک اندازه خاصی بیشتر نمی‌شود. در واقع این نشیمنگاه‌ها ابعاد خیلی بزرگی ندارند و فقط فضایی مخصوص نشستن کارمندان را ایجاد می‌کنند تا آنها به‌راحتی بتوانند مشغول فعالیت‌های کاری مختلفشان شوند.

اما در نقطه مقابل نشیمنگاه‌های مخصوص گیمینگ با ابعاد و اندازه‌های بزرگتر تولید می‌شوند. دلیل ابعاد بزرگ این ابزار در این است تا هر فردی بتواند با توجه به‌شکل و حالت بدنی‌اش روی آنها بنشیند و مشغول به بازی شود.

همانطور که می‌دانید، کار‌های اداری هیجان ندارند؛ بنابراین فرد ثابت روی صندلی می‌نشیند و مشغول به‌کار می‌شود؛ بنابراین نیازی به صندلی با ابعاد بزرگ نیز نخواهد داشت؛ درصورتی‌که گیمر‌ها همواره در حال تجربه هیجان و استرس هستند و برای همین شاید در طول بازی بار‌ها ناخواسته حرکت کنند و حالات بدنی مختلف را از خود نشان دهند؛ بنابراین صندلی آنها باید ابعاد مناسبی داشته باشد تا این افراد در حرکت دچار مشکل نشوند.

میزان راحتی

یکی دیگر از انواع تفاوت صندلی گیمینگ با نوع اداری میزان راحتی آنهاست. معمولاً مدل‌های گیمینگ راحتی بیشتری را به‌دلیل داشتن بالشتک‌های مخصوص و پشتی‌های بلند فراهم می‌کنند؛ برای همین در صورت نشستن‌های طولانی‌مدت در پشت آنها هیچ مشکلی برای بدنتان به‌وجود نمی‌آید.

انواع نشیمنگاه‌های اداری نیز هر چند معمولاً طراحی ارگونومیکی دارند، اما میزان راحتی‌شان نسبت به مدل‌های مخصوص بازی کمتر است. در واقع در ابزار مخصوص بازی تمام اجزاء کاملاً مخصوص استراحت ساخته شده‌اند؛ درصورتی‌که در مدل‌های اداری به این موضوع زیاد اهمیت داده نمی‌شود و در نتیجه امکان نشستن در موقعیت‌های استراحتی روی آنها وجود نخواهد داشت.

میزان قابلیت ها

قابلیت‌های انواع صندلی گیمینگ معمولاً نسبت به مدل‌های اداری همواره بیشتر است. در واقع در مدل‌های مخصوص بازی شما حتی می‌توانید بالشتک‌ها را نیز تنظیم کنید تا بدنتان در حالت کاملاً مناسبی قرار بگیرد.

هر چند صندلی مخصوص استفاده در اداره نیز قابلیت تنظیم دارند، اما قابلیت‌هایشان نسبت به مدل‌های مخصوص بازی کمتر است. در واقع شما در اغلب اوقات فقط می‌توانید ارتفاع و زاویه پشتی صندلی را تنظیم کنید.

کیفیت متریال

انواع صندلی‌های گیمینگ معمولاً متریال بسیار بادوامتر و مقاومتری نسبت به مدل‌های اداری دارند. تولیدکننده‌ها در ساخت این وسایل معمولاً از چرم مصنوعی یا پارچه‌های بسیار باکیفیتی استفاده می‌کنند تا طول عمر آنها را بالا ببرند.

در نقطه مقابل هر چند در ساخت مدل‌های مخصوص فضا‌های کاری نیز از پارچه‌های بادوام و چرم مصنوعی استفاده می‌شود، اما مقاومت آنها نسبت به مدل‌های گیمینگ کمتر است؛ بنابراین در مدت زمان کوتاه‌تری دچار آسیب خواهند شد و مقاومتشان را نیز از دست می‌دهند.

قیمت

از جمله بارزترین تفاوت‌های صندلی گیمینگ با مدل اداری می‌توان به تفاوت قیمت‌ها اشاره کرد. قیمت صندلی‌های بازی معمولاً بسیار بیشتر از مدل‌های اداری است. قاعدتاً در مدل‌های مخصوص بازی از تجهیزات بیشتری استفاده می‌شود و این وسایل قابلیت‌های زیادتری نیز دارند؛ بنابراین باید قیمتشان نیز بالاتر باشد.

در نشیمنگاه‌های اداری نیازی به‌وجود بسیاری از قابلیت‌ها نیست؛ بنابراین مدیران و کارمندان نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید آنها ندارند.

صندلی گیمینگ و اداری، ابزاری کاملاً متفاوت از یکدیگر

نشیمنگاه‌های مخصوص گیم و کار کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و نباید آنها را اشتباه بگیرید. کسانی که به‌قصد خرید صندلی بازی به بازار ‌می‌روند، باید به‌سراغ مدل مخصوص گیم بروند؛ چون مدل‌های اداری به‌هیچ‌عنوان راحتی موردانتظارشان را برایشان به‌ارمغان نخواهد آورد. چه بسا که در صورت استفاده از مدل‌های کار برای بازی، بعدازمدتی دچار بدن‌درد شوید.

تفاوت صندلی گیمینگ با نوع اداری به‌قدری بارز است که حتی برخی تولیدکننده‌ها به‌صورت اختصاصی فقط نشیمنگاه‌های مخصوص بازی را تولید می‌کنند. بنابراین اکنون که شما از این موضوع اطلاع دارید، پیشنهاد می‌دهیم حتماً متناسب با نوع فعالیتتان اقدام به خرید این ابزار کنید تا مبادا در آینده دچار مشکل شوید. گیمر‌ها مخصوصاً باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چون ساعت‌ها پشت کنسول‌های بازی می‌نشینند و در صورت عدم استفاده از نشیمنگاه مناسب، در مدت زمانی کوتاه بدن‌درد خواهند گرفت.