خرید و فروش مبلمان اداری نیازمند آگاهی از نکاتی است که با رعایت کردن آن از جانب خریدار و فروشنده باعث رضایتمندی طرفین می‌شود. در ادامه می‌خواهیم درباره این نکات با شما صحبت کنیم. برای مبلمان اداری، مهم‌ترین قسمت نحوه قیمت‌گذاری آن است. خرید لوازم اداری باید بر اساس کیفیت و کاربرد آن قیمت گذاری شود. برای این مرحله نیاز است استانداردهای اجناس اداری قبل از فروش بررسی شود و بهترین قیمت آن برای مشتری در نظر گرفته شود. با این حساب هر کالایی که گران‌تر باشد، قاعدتا جنس بهتری ندارد.حتما ضرب المثل “هرچقدر پول دهی، آش می‌خوری” را شنیده‌اید. امروزه مواردی در بازار وجود دارد که می‌تواند این گفته را نقض کند. بنابراین بهتر است به این ضرب المثل تکیه نکنید و خودتان برای کالای مورد نظر وارد تحقیق شوید. در این صورت اگر با بررسی تمامی جوانب مبلمان اداری مورد نظر خود را خریداری کنید. احتمال این که پس از خرید از کار خود پشیمان شوید، بسیار کم می‌شود.

به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای خرید مبلمان اداری باید به بودجه خود دقت کنید. این مسئله به خصوص برای شرکت‌هایی که به تازگی مرحله تاسیس را پشت سر گذاشته‌اند، موضوع مهمی است. چرا که باید هر قدمی برای کارهای شرکت برمی‌دارند بسیار سنجیده باشد تا در حساب و کتاب کلی و مخارج شرکت خللی ایجاد نکنند.

بسیاری از فروشگاه‌ها برای قسمت فروش مبلمان اداری خود کارشناسان با تجربه‌ای را استخدام می‌کنند تا بتوانند راهنمایی‌های درستی به مشتریان بدهند. آنها بر اساس تجربه خود سعی می‌کنند نیازهای شما را برای این خرید بسنجند و با سلایق شما آشنا شوند. برای خرید مبلمان اداری به عنوان خریدار بهتر است کارایی مبلمان را برای دفتر اداری خود بسنجید. وقتی بودجه شما برای خرید کالاها محدود باشد، این موضوع حساسیت بیشتری هم پیدا می‌کند. بنابراین از خرید کالاهایی که کاربردی برای شما ندارند و تنها جنبه تزیینی و تغییر دکوراسیون دارند پرهیز کنند. بسیاری از اجناس در بازار هستند که علاوه برا کاربردی بودن می‌توانند تغییر مناسبی برای فضای کاری شما ایجاد کنند. پس بهتر است برای خرید به سراغ چنین وسایلی بروید.

رعایت استانداردهای ارگونومیک

آسیب‌های ناشی از نشستن طولانی مدت پشت میز اداری بسیار جبران ناپذیر است. بخصوص اگر مبلمان اداری از استانداردهای ارگونومیک برخوردار نباشد این آسیب‌ها در مدت زمان کمتری تاثیر خود را بروز می‌دهد. به همین علت کارمندان به استاندارد بودن محیط کارشان اهمیت می‌دهند و مدیران باید این نکته را هم در نظر بگیرند. مبلمان اداری ارگونومیک راحتی و رفاه بیشتری را برای کارکنان در طی ساعات کاری فراهم می‌کند. این نوع مبلمان اداری از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما در دراز مدت به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.  

هماهنگی در طرح و رنگ

دکوراسیون اداری سبک‌های متفاوتی را پوشش می‌دهد. در هنگام انتخاب مبلمان اداری باید به سبک حاکم بر فضای کلی محیط اداری خود توجه کنید. انتخاب سبک حتی بر روی رنگ‌ها هم تاثیرگذار است. به طور مثال در طراحی‌های مدرن استفاده از رنگ‌های خاکستری و انواع تناژ‌های آن بیشتر کابرد دارد. همچنین دکوراسیون مدرن بر استفاده از رنگ روشن و ایجاد فضای روشن تاکید دارد. اولین و مهمترین هدف هر طراح داخلی ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در میان فضا و المان‌ها است. رنگ مبلمان اداری باید در هماهنگی کامل با محیط اداری باشد. در نظر داشته باشید که طرح مبلمان اداری از سبک‌های متفاوت پیروی می‌کند. به طور مثال نمی‌توانید مبلمان اداری مدرن را در یک دکوراسیون کلاسیک به کار ببرید. ایجاد هماهنگی در محیط کار به حفظ تمرکز و ایجاد انرژی مثبت در میان افرادی که در این محیط‌ها حضور دارند تاثیرگذار است. نکته‌ای که مدیران دوراندیش به آن توجه می‌کنند و سعی در ایجاد آن در فضای کارشان می‌کنند. تمام این نکات باعث افزایش بازدهی کاری و حفظ سلامت روانی کارکنان خواهد شد.

در نظر گرفتن نسبت مبلمان اداری با ابعاد فضای کار

در هنگام انتخاب توجه به ابعاد محیط اداری نقش بسیار پررنگی در انتخاب مناسب‌ترین گزینه دارد. تصور کنید در یک اتاق کوچک یک میز بزرگ در میان اتاق قرار بگیرد، این مسئله علاوه بر کوچک نشان دادن محیط، باعث شلوغی و انباشتگی در فضا می‌شود. ممکن است هزینه گزافی بابت خرید مبلمان اداری خود کنید. اما هنگامی که این لوازم با دکوراسیون اداری شما از هماهنگی برخوردار نباشد، نتیجه خوبی نمی‌گیرید.

یک طراح داخلی حرفه‌ای در ابتدا ابعاد محیط اداری شما را در نظر می‌گیرد، هر تغییری بر اساس نیاز کارفرما و ابعاد محیط صورت می‌گیرد. مبلمان اداری در ابعاد مختلف و حتی ابعاد سفارشی قابل تهیه است، تا نیاز شما را به بهترین صورت پوشش دهد.

متناسب با نوع فعالیت اداری خریداری کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید مبلمان اداری باید در نظر بگیرید این است که بر اساس نوع کاری که در شرکت انجام می‌دهید وسایل اداری را خریداری کنید و در نهایت دکوراسیونی که برای فضای کاری خود می‌چینید گویای کار و حرفه شما باشد.

برای مثال اگر حوزه کاری شما در زمینه فعالیت‌های حقوقی و امور وکالت است، باید مبلمان رسمی‌تری خریداری کنید. پیشنهاد ما خرید مبلمان راحتی با پارچه چرمی، که بهتر است رنگ آن تیره باشد. البته از سبک‌های دیگری نیز می‌توانید برای دفتر حقوقی خود استفاده کنید. در مقابل اگر حوزه فعالیتی شرکت شما یک رسانه اینترنتی یا یک استارت آپ باشد بهتر است از رنگ‌های شادتری برای فضای کاری خود استفاده کنید. محیط‌ها و دکوراسیون خشک و بی‌روح برای این شرکت‌ها می‌تواند از کارایی نیرو بکاهد. بهترین کار این است که برای شرکت خود یک نیروی طراح دکوراسیون اداری استخدام کنید و مراحل تغییر را با مشورت او پیش ببرید. خرید مبلمان اداری تنها یک بخش از تغییر دکوراسیون فضای شرکت شماست.

نتیجه‌گیری

امروزه تنوع طرح‌ها و رنگ مبلمان اداری ممکن است ما را در لحظه خرید آن دچار سردرگمی کند. فروشندگان با مهارت باید برای فروش مبلمان اداری دقت کنند که وفاداری مشتری به شما مهم‌ترین موضوع سودآور برای شماست. چرا که اگر مشتری از کیفیت اجناس و خدمات پس از فروش شما راضی باشد می‌تواند برای خریدهای بعدی هم به شما مراجعه کند. علاوه بر این ممکن است کالا و خدمات شما را به دیگر دوستان خود هم معرفی کند. این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی بر روی افزایش فروش شما داشته باشد.