دکوراسیون اداری دفتر وکالت و محیط کار باید به‌صورت حرفه‌ای و مناسب طراحی شود. دکوراسیون محیط کار اولین عامل تاثیرگذار در جلب اعتماد مشتری‌ها است، بنابراین برای آن باید زمان زیادی خرج کنید. در این بین دکوراسیون دفتر کار وکلا به‌دلیل نوع فعالیتشان اهمیت زیادی دارد.

تمام المان‌ها و اکسسوری‌های اداری دفتر کار وکلا باید با دقت انتخاب شود. در واقع دکوراسیون باید حس اعتماد را در مراجعه‌کننده‌ها زنده کند و شما را فردی حرفه‌ای به او نشان دهد. دکوراسیون حرفه‌ای  همچنین باید تصویری مناسب از شما در ذهن مراجعه‌کننده‌تان به‌وجود بیاورد تا بتواند پرونده قضایی خود را به شما بسپارد.

در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت باید توجه کنید که بیشتر مراجعه‌کننده‌ها دغدغه‌های ذهنی زیادی دارند؛ بنابراین دکوراسیون باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا آرامش را درونشان زنده کند و استرس‌هایشان را از بین ببرد. اما اصول طراحی دفتر وکالت به‌همین‌جا ختم نمی‌شود. نکته‌ها و مولفه‌های مهم دیگری نیز هستند که باید از آنها آگاه باشید.

دکوراسیون اداری دفتر وکالت

اصول طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

چند اصل مهم در ایجاد اتمسفری مناسب به‌واسطه دکوراسیون در دفاتر وکالت وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. با دانستن این اصول، ایده‌هایی خلاقانه و عالی برای طراحی دفتر وکالت به‌سراغتان می‌آید. در ادامه این اصول را بررسی می‌کنیم:

  • طراحی دکوراسیون اعتماد برانگیز

در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت باید اولویتتان اعتماد‌برانگیز‌بودن اتمسفر و فضای محیط کار باشد. برای این کار می‌توانید تعدادی از مدارک تحصیلی و کاری‌تان را به‌صورت قاب عکس جلوی دید مراجعه‌کننده‌ها بگذارید تا متوجه میزان مهارتتان در حوزه کاری‌تان شوند.

در طراحی دکوراسیون محیط کاری وکلا می‌توانید از مجسمه‌های هنری، گلدان‌های شیک و لاکچری، نورپردازی مناسب و … برای افزایش حس اعتماد مراجعه‌کننده‌ها استفاده کنید. پیشنهاد ما به‌کاربردن نورهای تزئینی خطی در گوشه و کنار دیوارها است. این فضا حس اعتماد را بیشتر می‌کند و استرس‌ها و ترس را از بین می‌برد. در واقع هرچه اکسسوری‌های لوکستری در محیط کارتان به کار ببرید، فضای کاری‌تان قابل اعتمادتر خواهد شد.

  • طراحی دکوراسیون آرامش‌بخش

با استفاده از اکسسوری‌ها و عناصر تزئینی مختلف دفتر وکالت می‌توانید استرس مراجعه‌کننده‌ها را از بین ببرید و به آنها آرامش را هدیه دهید. برای این کار از چند ایده‌ای که در ادامه می‌گوییم، استفاده کنید:

  • در طراحی المان‌ها و عناصر تزئینی اتاق وکالت از خطوط افقی استفاده کنید. این خطوط ناخودآگاه حس آرامش را بیشتر می‌کنند.
  • به‌جای رنگ‌های جیغ و شلوغ، از رنگ‌های ملو و خنثی استفاده کنید.
  • تا‌جای‌ممکن از نورهای طبیعی برای نورپردازی محیط دفتر استفاده کنید. در صورت استفاده از نور مصنوعی، نورپردازی باید ملایم و یکنواخت باشد.
  • میزها و مبلمان اداری را با فاصله مناسب از یکدیگر بچینید تا حریم مراجعه‌کننده حفظ شود. حتی می‌توانید میزها را به‌گونه‌ای بچینید که مراجعه‌کننده گاهی اوقات بتواند دور از دید باشد و در افکار خود غرق شود تا در مورد پرونده بیشتر فکر کند.
  • انواع گل و گیاه تاثیر مثبتی در افزایش آرامش دارند؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید پوشش گیاهی دفترتان را بیشتر کنید.
  • طراحی دکوراسیون رسمی

شغال وکالت نیاز به فضای رسمی و حرفه‌ای دارد؛ بنابراین محیط اداره‌تان را نباید طوری طراحی کنید که حس صمیمیت بیش‌از‌اندازه‌ای به‌وجود بیاورد. برای ایجاد یک دفتر با دکوراسیون رسمی به ایده‌هایی که در ادامه بیان می‌شود، عمل کنید:

  • در طراحی دکوراسیون از اشکال هندسی استفاده کنید. اشکال هندسی تمرکز را افزایش می‌دهند و مانع از حواس‌پرتی می‌شوند.
  • در طراحی دکوراسیون از طرح‌های منظم استفاده کنید. طرح‌های شلوغ باعث بهم‌ریختگی ذهن مراجعه‌کننده می‌شوند. بنابراین برای طراحی اشکال ساده و منظم را به‌کار ببرید تا محیط رسمی‌تر نیز جلوه کند.
  • در انتخاب مصالح دقت داشته باشید. مصالحی مثل میکروسمنت، فلز یا شیشه، فضایی رسمی و حرفه‌ای به‌وجود می‌آورند.
  • برای دیوارها به‌سراغ رنگ‌های خنثی یا دیوارکوب‌های ساده بروید. استفاده از کاغذ‌دیواری به‌دلیل طرح و رنگ‌های مختلف محیط کاری‌تان را دوستانه و خودمانی می‌کند؛ بنابراین باید از انجام این کار بپرهیزید.

دکوراسیون مدرن دفتر وکالت

ایده‌های طراحی دکوراسیون دفتر وکالت

چند پیشنهاد عالی و ایده بکر برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت وجود دارد که با توجه به آنها می‌توانید اتمسفری مناسب برای محیط کاری‌تان به‌وجود بیاورید. در ادامه این ایده‌ها را با شما در میان می‌گذاریم:

  • استفاده از کتابخانه

استفاده از کتابخانه‌های بزرگ در گوشه‌ای از دفتر می‌تواند ایده‌ای جالب برای طراحی دکوراسیون دفتر وکالت باشد. یک کتابخانه بزرگ تهیه و داخل آن را اغلب با کتاب‌های حوزه کاری‌تان پر کنید. حتی در جلسه‌های مجازی امکان استفاده از کتابخانه به‌عنوان بک‌گراند وجود دارد. کتابخانه‌ها محیط کارتان را رسمی‌تر و حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهند.

  • ایجاد بافت مخصوص روی دیوارها

یکی از دیوارهایی را که بیشتر از همه در معرض دید است، انتخاب کنید و روی آن تزئینات مختلف و بافت مخصوصی به‌وجود آورید. ایجاد تزئینات روی یکی از دیوارها، محیط کاری‌تان را لاکچری و لوکس نشان می‌دهد.

  • استفاده از مبلمان ارگونومیک

مراجعه‌کننده حین مشورت با وکیل باید در آرامش کامل باشد؛ یکی از عواملی که روی آرامش مراجعه‌کننده تاثیر زیادی دارد، استفاده از مبلمان ارگونومیک است. مبلمان ارگونومیک راحتی را برای مراجعه‌کننده به‌ارمغان می‌آورند و آرامش ذهنی او را بیشتر خواهند کرد.

مبلمان و صندلی‌هایی برای محیط کاری‌تان تهیه کنید که قابلیت تغییر ارتفاع، تغییر زاویه پشتی، تغییر زاویه نشیمن، تغییر فضای مخصوص زیر سر و … را داشته باشند.

  • استفاده از میزهای لوکس و لاکچری

معمولا وکیل پشت میز و مراجعه‌کننده جلوی میز می‌نشیند و چیزی که مراجعه‌کننده بیشتر از سایر المان‌های دکوراسیون اداری دفتر می‌بیند، میز است. بنابراین در انتخاب میز دقت زیادی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم طرح و رنگ میز را با رنگ دیوارها، پرده‌ها، مبلمان، کفپوش و .. ست کنید تا یک هارمونی جذاب بین آنها به‌وجود بیاید.

  • استفاده از ابزار نورپردازی مدرن

نورپردازی در دفتر وکالت بیشتر از هر عامل دیگری اهمیت دارد؛ شما باید به‌جای استفاده از ابزارهای نورپردازی قدیمی مثل انواع هالوژن‌ها و …، به‌سراغ ابزار مدرن و جدید مثل چراغ‌های تریم‌لس، نورهای خطی یا سیستم مولتی‌ترک بروید. این ابزارها با ایجاد نورپردازی جذاب در محیط، آنجا را زیباتر و خاصتر نشان می‌دهند.

  • طراحی دفتر به‌صورت پلان باز

دفتر وکالت را به‌صورت پلان‌باز طراحی کنید، یعنی بخش‌هایی کوچک به واسطه دیوارهای بزرگ در دفتر به‌وجود نیاورید. شما باید اغلب فضاهای کاری محیط را کنار یکدیگر طراحی و در صورت نیاز به جداسازی‌شان از پارتیشین‌ اداری شیشه‌ای استفاده کنید.

دکوراسیون اداری دفتر وکالت، ساده اما حرفه ای

در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت سعی کنید محیط را کاملا ساده اما حرفه‌ای و شیک طراحی کنید. در دفتر کاری‌تان همه المان‌ها و عناصر باید حس اعتماد، آرامش و رسمی‌بودن داشته باشد. هر عاملی که فکر می‌کنید این احساس‌ها را درون مخاطبتان به‌وجود نمی‌آورد، از بین ببرید.

با طراحی مناسب دکوراسیون اداری دفتر وکالت، مراجعه‌کننده‌ها به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و در نتیجه پرونده‌های بیشتری خواهید داشت. فراموش نکنید که خودتان باید ساعت‌ها در محیط کاری‌تان بمانید، بنابراین در آنجا اتمسفری آرامش‌بخش و مناسب به‌وجود آورید تا از دفتر کارتان در طولانی‌مدت خسته نشوید.