امروزه، استفاده از پارتیشن اداری مدولار در فضای کاری بسیار محبوب شده‌اند. نصب آنها بسیار راحت است و می‌توان با توجه به نیازهای کارکنان آنها را به آسانی تغییر داد. علاوه بر این، فضایی شخصی مختص به هر فرد ایجاد می‌کند تا علاوه بر حفظ حریم خصوصی، از حواس پرتی دیگر کارکنان نیز جلوگیری شود.
طول عمر پارتیشن‌های اداری بستگی به نحوه استفاده و نگهداری از آنها دارد. اگر به خوبی از پارتیشن‌ها نگهداری کنید، می‌توانید سالیان سال از یک پارتیشن اداری بدون از دست رفتن کیفیت آن استفاده کنید. در اینجا یک سری پیشنهاد برای انتخاب و حفظ و نگهداری بهتر پارتیشن‌های اداری ارائه می‌کنیم.

پارتیشن‌های با کیفیت بخرید

کیفیت، اثر مستقیم بر طول عمر پارتیشن‌ها دارد. مواد با کیفیت به‌ آسانی شکسته نمی‌شوند و اگر قرار به تغییر دکوراسیون اداری و یا جابه‌جایی دفتر باشد می‌توان مجددا از آنها استفاده کرد. شرکت‌هایی که ترجیح می‌دهند هزینه زیادی صرف خرید محصولات با کیفیت نکنند، مجبور خواهند شد هر چند سال یکبار پارتیشن‌های خراب را تعویض کنند. به همین ترتیب، با یکبار خرید پارتیشن‌های با کیفیت، می‌توانید از صرف هزینه‌های گزاف برای تعویض چندباره پارتیشن‌ها خودداری کنید. به همین دلیل باید از خرید پارتیشن اداری بی‌کیفیت با هدف صرفه‌جویی در هزینه ها اجتناب کنید.

کیفیت کار در زمان نصب

پارتیشن‌ اداری باید به خوبی نصب شوند تا بتوان از پایداری و ایمنی استفاده از آنها اطمینان حاصل کرد. همچنین اگر کار نصب به درستی انجام شود، درب ها گیر نخواهند کرد. بنابراین مجبور نیستید لولاها را جایگزین کنید و یا کل چارچوب را پایی بیاورید و دوباره از اول نصب کنید. برای تضمین نصب، از نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید. و هنگامی که قصد تغییر دکوراسیون داشتید هم باز از همان تیم‌های متخصص کمک بگیرید تا در هنگام جداسازی و نصب مجدد از بروز آسیب جلوگیری کنید.

انبار کردن

هنگامی که می‌خواهید دفتر خود را به محل دیگری منتقل کنید یا دیوارهای پارتیشن اضافی را انبار کنید، باید حتما دستورالعمل‌های تنظیم شده توسط سازنده را دنبال کنید. بعضی از انواع پارتیشن‌ها را نباید در یک مکان مرطوب یا تحت دماهای شدید انبار کنید، باید آنها را به صورت عمودی نگه دارید و روی قطعات شیشه‌ای را بپوشانید. گذاشتن آنها روی هم، می‌تواند فشار زیادی به پارتیشن‌های زیرین وارد کند و باعث خسارت شود.

تمیز کردن

پارتیشن های لمینیت را فقط باید با استفاده از پارچه تمیز، پاک کرد. می توانید برای تمیز کردن گرد و غبار و لکه‌هایی که پاک نمی‌شوند از یک پارچه مرطوب با مواد شوینده‌ای که خیلی قوی نیستند استفاده کنید. برای پنل‌های شیشه‌ای، از مایعات شیشه‌شور استفاده کنید.

تعمیر کردن

بیشتر دیوارهای پارتیشنی، به ویژه پنل‌های شیشه‌ای و چوبی را می‌توان به سهولت تعمیر کرد. به محض اینکه سطح پارتیشن ترک خورد باید فورا آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت، یک ترک ساده ممکن است در طول زمان بزرگ‌تر شود و به تمام پنل آسیب برساند و مسلما تعویض کل پنل پر هزینه‌تر از تعمیر یک ترک ساده است.