صندلی اداری یکی از مهم‌ترین لوازم در محیط کارتان است که اگر از جنس ضعیف و غیراستاندارد باشد، مشکلات سلامتی را به همراه دارد. یک صندلی خوب می‌تواند باعث شود به خوبی روی کارتان تمرکز داشته باشید.شاید در نگاه اول با توجه به انواع صندلی اداری و تنوع زیادشان، انتخاب کمی مشکل به نظر برسد. پس سعی کنید یک ارزیابی انجام دهید که چه نوع صندلی و با چه ویژگی‌هایی نیازتان را رفع می‌کند. در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی را فراهم آوریم تا در انتخاب صندلی اداری به شما کمک کند.

دلایل نیاز به صندلی اداری خوب

به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خرید صندلی اداری خوب لازم است. گروه مکعب با شما همراه است تا انتخاب خوبی داشته باشید.

 

حفظ سلامتی در طولانی مدت

برای امتحان کردن راحتی صندلی باید در نظر بگیرید، آیا می‌توانید مدت زمان زیادی روی آن بنشینید یا خیر؟ بعضی صندلی‌ها ابتدا راحت به نظر می‌رسند، اما اگر طراحی ضعیفی داشته باشند در طولانی مدت سبب ناراحتی می‌شوند.نشستن طولانی مدت اگر به شکل صحیحی نباشد بر سلامتی تاثیر منفی می‌گذارد، به قول معروف پیشگیری بهتر از درمان است.

نیاز به جایگزینی صندلی‌های قدیمی

زمانی که صندلی‌های اداری قدیمی می‌شوند، نیاز به جایگزینی دارند. چون ممکن است کیفیت و حالت ارگونومی خود را از دست بدهند. عمر انواع صندلی‌ اداری اگر حدود ۴۰ ساعت در هفته استفاده شوند، چیزی بین هفت تا ده سال است.اگر عمر صندلی به پایان برسد، متوجه آن خواهید شد. چون دیگر به راحتی قبل نیست و نمی‌تواند از بدن شما محافظت کند. در نتیجه باید به فکر جایگزین کردن آن‌ها با صندلی‌های نو باشید.

نکات کلیدی برای انتخاب صندلی اداری

برای خرید یک صندلی استاندارد باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

ارتفاع آن قابل تنظیم باشد

قابلیت تغییر ارتفاع صندلی برای راحتی‌تان در طول ساعت‌های متمادی لازم و ضروری است. اگر صندلی بیش از حد بلند باشد، مجبور هستید خود را به جلو بکشانید تا پاهایتان به زمین برسد که به این شکل وضعیت بدنتان نا‌مناسب می‌شود.

اگر صندلی بیش از حد کوتاه باشد، زانوهایتان بالاتر از نشیمنگاه قرار می‌گیرد و فشار زیادی روی کمرتان وارد می‌آید.صندلی قابل تنظیم این اجازه را می‌دهد تا وضعیت نشستن مناسبی داشته باشید. اگر یک صندلی با قابلیت کنترل ارتفاع می‌خرید، مطمئن شوید استفاده راحتی داشته باشد.

کنترل شیب داشته باشد

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام انتخاب صندلی اداری به آن توجه داشته باشید امکان زاویه دادن به پشتی صندلی است. چون هر صندلی که می‌خرید کاملا متناسب با بدنتان نیست، قابلیت تنظیم پشتی صندلی مزیت مهمی است. طبق نظر متخصصان کمی تکیه دادن به عقب در وضعیت نشستن به محافظت از ستون فقرات وقتی پشت میز نشسته‌اید، کمک می‌کند.بنابراین زمان انتخاب صندلی اداری مدلی را انتخاب کنید که کمی بتوانید به آن شیب دهید، به قدری که پشتی صندلی زاویه ۱۰۰ یا ۱۱۰ درجه با نشیمنگاهتان داشته باشد.بعضی صندلی‌ها فقط چند حالت برای شیب دادن دارند، پس اگر خواستید خرید اینترنتی صندلی اداری انجام دهید، مراقب باشید و قبل از خرید تحقیق کنید.

ابعاد صندلی مناسب باشد

صندلی باید مطابق با سایز بدنتان باشد. اگر صندلی بخرید که باریک باشد، احساس می‌کنید تحت فشار هستید، از سوی دیگر یک صندلی خیلی بزرگ نیز ایده‌آل نیست.صندلی خیلی گود سبب می‌شود به جلو قوز کنید و صندلی که خیلی پهن باشد هنگام استفاده از دسته‌های آن، اذیتتان می‌کند.رای انتخاب صندلی اداری مناسب بهتر است پهنا و بلندی آن را بررسی کنید. انواع صندلی اداری در سایزهای مختلف در بازر موجود است که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

دسته‌های صندلی استاندارد باشد

تحقیقات نشان می‌دهد که دسته‌های صندلی می‌تواند از گردن و شانه‌هایتان محافظت کند. اما به دلیل تفاوت جثه افراد، فقط دسته داشتن صندلی تضمینی برای مناسب بودن آن نیست.برای مثال اگر دسته‌های قابل تنظیم خیلی بالا قرار بگیرند، سبب کشیدگی ماهیچه‌های شانه می‌شود و اگر دسته‌ها خیلی پایین باشند، سبب بروز ناراحتی در ساعد و مچ خواهد شد.بسیاری از صندلی‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع دسته دارند تا مطابق با وضعیت ساعد آن را طوری که ترجیح می‌دهید تنظیم کنید. نحوه قرار‌گیری بازوها باید طوری باشد که مچ‌ها هم سطح کیبورد قرار گیرد.

روکش و لایه داخلی خوبی داشته باشد

صندلی اداری از لحاظ جنس رویه و ساخت انواع مختلفی دارد، بنابراین حق انتخاب زیادی هنگام خرید دارید. صندلی‌هایی که پشتی توری دارند، حس تنفس و تهویه بهتری دارند.صندلی‌های چرمی و چرم مصنوعی ظاهر بهتری دارند و روی ارباب رجوع و سایر همکاران تاثیر می‌گذارند. تعدادی از صندلی‌های خاص سفت و بعضی دیگر تشک‌های نرم‌تری دارند.هنگام خرید باید انواع صندلی اداری را بررسی و دقت کنید و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. ممکن است بعضی صندلی‌ها از لحاظ ظاهری زیبا به نظر برسند، اما از لحاظ ارگونومی از بدنتان محافظت نکنند.

 

قابلیت حرکت کردن داشته باشد

صندلی‌های اداری چرخدار برای حرکت کردن اطر اف میز خود یا نزدیک شدن به همکارانتان بسیار راحت هستند.همچنین بعضی صندلی‌ها قابلیت چرخیدن روی خود صندلی یا تغییر مسیر چرخش را دارند، که گزینه بسیار خوبی است. زمانی که نمی‌خواهید به این شکل حرکت کنید می‌توانید صندلی را قفل کنید تا ثابت بماند.توجه داشته باشید که کیفیت این قسمت اهمیت دارد، چون اگر چرخ زیر پایه‌ها بشکند سبب دردسر می‌شود.

حفاظ گودی کمر داشته باشد

قسمت گودی کمر، بین نشیمنگاه و قفسه سینه، مهم‌ترین بخش ستون فقرات است. با وجود این که پنج مهره پایینی بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مهره‌های کمر هستند، اما نیاز به مراقبت زیادی دارند. به ویژه اگر قبلا در این ناحیه مشکل داشته‌اید.به همین خاطر بسیاری از صندلی‌های اداری مجهز به حفاظ گودی کمر هستند و طوری طراحی شده‌اند تا از آن ناحیه محافظت کنند.یکی از دلایل بسیار مهم برای انتخاب صندلی اداری ارگونومی حفاظت از گودی کمر است، در حالی که صندلی‌های معمولی چنین کاری نمی‌کنند.

سایر ویژگی‌های ارگونومی را داشته باشد

ارگونومی به پیشرفت موارد مربوط به شرایط محیط کار اشاره دارد. برای مثال صندلی‌هایی که جای استراحت برای سر دارد، می‌تواند به کاهش فشار گردن و شانه‌ها کمک کند.بعضی صندلی‌ها بخش پشتی‌شان به چند قسمت تقسیم می‌شود، طوری که پشتی بالا و پایینی هر یک به نحوی از بدن محافظت می‌کند.

سخن نهایی

همانطور که مشاهده کردید انتخاب صندلی اداری مناسب چقدر در قدرت کارایی و تمرکز بر کار تاثیر دارد. همچنین خرید نادرست می‌تواند چه آسیبی به گردن، شانه، کمر و مچ دست بزند.بهتر است در محیط کار بهترین صندلی‌ها استفاده و از بین انواع صندلی اداری، مناسب‌ترین آن‌ها انتخاب شود. چون کارمندان ساعت‌ها روی آن‌ها می‌نشینند و سلامت آن‌ها به خطر می‌افتد.انتخاب صندلی مناسب فرآیندی است که نیاز به کمی تحقیق دارد. برای دریافت مشاوره و انتخاب انواع صندلی اداری با توجه به شرایط خود می‌توانید از گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب استفاده کنید. گروه مکعب با راهنمایی‌ حرفه‌ای به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید.