بخش جدایی‌ ناپذیر از دفاتر و مراکز اداری، به اتاق کنفرانس تعلق می‌گیرد. مهم‌تر از همه، چیزی که عملکرد این اتاق را ویژه و منحصر به فرد می‌کند، وجود میز کنفرانس در این فضا می‌باشد. در مراکز اداری که مدیران بیشتر وقت خود را به برگزاری جلسات می‌گذرانند، وجود اتاق کنفرانس و میز اتاق کنفرانس از الزامات ضروری می‌باشد. اگر بدانید فضاسازی اصولی محیط‌های کاری و انتخاب درست مبلمان و میز اداری چه تاثیری در تسهیل روند کاری دارند، اصلا بی توجه از کنار این موضوع گذر نخواهید کرد.

در این برهه زمانی دکوراسیون داخلی ادارات نیز به اندازه دکوراسیون منازل و حتی بیشتر از آن مورد توجه قرار گرفته است. جای تعجبی ندارد که انواع میزهای اداری از میز کنفرانس و مدیریت گرفته تا میز کارمندی، در طرح و رنگ‌های متنوع و ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخته و به‌فروش برسند. اما تنها نکته‌ای که به‌جا می‌ماند این است که با این همه گوناگونی و تنوع، چگونه به انتخاب بهترین میز برای اتاق کنفرانس دست یابیم. این پرسشی است که معمولا از سوی مدیران و موسسان یک شرکت که خواهان ایجاد مدرن‌ترین و شیک‌ترین دفتر اداری هستند عنوان می‌شود.

راهنمای انتخاب میز اتاق کنفرانس، عنوان مقاله‌ای است که گروه مکعب در ادامه با پرداختن به آن، هیچ جای ابهامی در این باره باقی نمی‌گذارند. با این حال پیش از اینکه یک میزی مناسب اتاق کنفرانس انتخاب کنبد. کسب آگاهی از کاربرد اتاق کنفرانس و میز اتاق کنفرانس امری واجب است. پس همراهمان باشید تا در ادامه بیشتر با این موارد آشنا شوید.

 

میز اتاق کنفرانس چیست؟

بعد از اتاق مدیریت که در راس مهم‌ترین بخش ادارات قرار دارد، این اتاق کنفرانس است که حائز اهمیت می‌شود. مواقعی که در محیط کاری با مشتریان و شرکای کاری جلسات کاری دارید، به اهمیت واقعی اتاق کنفرانس پی می‌برید. اتاق کنفرانس یا به ‌عبارتی اتاق جلسات که در طول روز، محلی برای جلسات مهم و ضروری با اعضای شرکت یا خارج از سازمان است. این فضا نیازمند طراحی و تعبیه یک میز مناسب کاربردی با ظاهری شیک و زیبا می‌باشد.

احتمالا تاکنون تنها با فاکتور زیبایی و رنگ میز کنفرانس خریده‌اید. ولی عملکرد این نوع از میزهای اداری چیزی فراتر از زیبایی بخشی به محیط کاری می‌باشد. انتخاب درست و باکیفیت این نوع میز که در انواع میز اتاق کنفرانس با پذیرایی و میز اتاق کنفرانس بدون پذیرایی تولید می‌شوند. به نوعی با شکل و ظاهر خود نشان می‌دهند که تا چه اندازه برای کار و افراد حاضر در جلسه ارزش قائل هستید. این مورد تا حدودی می‌تواند در جلب اعتماد میان مشتری و مدیران به‌عنوان گزینه‌ای تاثیرگذار بشمار رود. در ادامه نکات مهم در انتخاب و خرید میز کنفرانس مناسب با فضای کار معرفی می‌کنیم.

 

نکات کلیدی در انتخاب میز اتاق کنفرانس

کیفیت و ظاهر زیبا همیشه جز اصلی‌ترین معیارهایی بوده‌اند که در انتخاب لوازم مورد توجه قرار می‌گرفته‌اند. ولی الان بحث میز اتاق کنفرانس، یکی از حیاتی‌ترین لوازم در محیط‌های اداری مطرح است. علاوه بر توجه به چنین فاکتورهای انتخابی، نکات اصولی دیگری نیز باید برای فراهم کردن راحتی کاربران و افزایش میزان بازدهی روند کار در نظر گرفته شود.

در واقع باید بگوییم اتاق کنفرانس، درست است که به فضایی برای برگزاری جلسات اختصاص داده شده است، اما در مسیر دستیابی به اهداف مختلفی شکل گرفته است. بر همین مبنا و دانستن مهمترین نکات لازم، بهترین مبلمان، میز و صندلی را برای این اتاق تهیه نمایید.

متناسب با اندازه اتاق کنفرانس خریداری کنید!

رعایت تناسب میان میز انتخابی با اندازه و ابعاد فضای اتاق، می‌بایست در اولین گام برای خریداری در نظر گرفته شود. هر چقدر که در دیگر نکات کلیدی انتخاب میز اتاق کنفرانس دقت و توجه کافی را به خرج دهید. وقتی که اندازه میز در هماهنگی با اندازه اتاق نباشد، به هیچ وجه زیبایی و حتی امکان استفاده درست از میز مهیا نمی‌شود. در این راستا با توجه به اندازه‌ی فضای اتاق، ابعاد میز اتاق کنفرانس در نظر گرفته شود، حتی می‌توانید به طور سفارشی تهیه کنید. نکته دیگر توجه به تعداد صندلی‌ها و فاصله آن است که گرد میز کنفرانس قرار می‌گیرند. باید با توجه به فضای کافی برای صندلی‌های، قسمتی برای عبور و مرور افراد و فضایی برای دیگر لوازم جانبی موجود در اتاق کنفرانس، انتخاب گردد.

 

ظرفیت افراد حاضر در اتاق کنفرانس را محاسبه کنید!

منظور از ظرفیت اتاق، تعداد صندلی‌هایی است که می‌خواهید گرد‌ میز چیدمان نمایید. بدون شک، این موضوع هم نقش اساسی در تعیین و انتخاب مناسب میز اتاق کنفرانس خواهد داشت. توجه داشته باشید تنوع طراحی صندلی‌های کنفرانس هم بسیار بالا است. پس در هنگام انتخاب و خرید به صندلی انتخابی خود دقت کنید. صندلی‌های ارگونومیک و استاندارد در کنار یک میز ایده‌آل و مطلوب، قطعا بر زیبایی و مدرن‌سازی فضای شما می‌افزاید.

از کاربرد اصلی میز اتاق کنفرانس غافل نشوید!

مطابق تعریفی که از میز اتاق کنفرانس گفته شد، نوع استفاده از این میز در جلسات رسمی و یا غیر رسمی سبب تمایز آنها از یکیدیگر می‌شود. قرارگیری گوشی، لپ‌تاپ، دفتر و لوازم الکترونیک که در هنگام جلسات مورد استفاده قرار می‌گیرند. معیار و نکات کلیدی در خرید میز اتاق کنفرانس  را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رنگ و جنس مناسب را برگزینید!

در انتخاب هر کدام از لوازم و مبلمان اداری، رنگ موضوعی است که همیشه مورد توجه افراد قرار گرفته است. این معیار انتخاب میز اتاق کنفرانس را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. هیچ فرق و تفاوتی میان میزی با تناژ رنگی روشن و یا تیره وجود ندارد. تنها چیزی که در این زمینه اهمیت می‌یابد، هماهنگی میان رنگ میز با رنگ سایر لوازم قرار گرفته شده در محیط و دیوارهای اتاق است. این موضوع در مورد متریال و جنس به کار رفته در میز هم صدق می‌کند. سعی کنید جنسی متناسب با دیگر متریال‌های بکار رفته در اتاق کنفرانس خریداری کنید. قطعا محیطی با دکوراسیون اداری مدرن و فوق‌العاده خلق خواهید کرد.

 

توجه به طراحی میز اتاق کنفرانس هم در نظر داشته باشید!

انتخاب هر لوازمی در دفاتر اداری قطعا بر روی دیگر لوازم نیز از لحاظ زیبایی اثر می‌گذارد. چرا که همگی در کنار یکدیگرند که تکمیل‌کننده مجموعه محیط اداری می‌شوند. طراحی میز کنفرانس که در انواع مدل‌ها و اشکال مختلف دایره، بیضی، مستطیل و… ساخته می‌شوند. باید کاملا در ارتباط و هماهنگی با سایر تجهیزات و طراحی داخلی اداری برگزیده شوند.

همچنین مدل میزهایی که امروزه با ساختار عملکردگرایانه‌تری پا به عرصه دکوراسیون اداری گذاشته‌اند. با داشتن چرخ‌هایی در زیر پایه‌های خود و در اختیار قرار دادن امکان جابه جایی برای کاربران، به گزینه بارز جهت انتخاب برای اتاق‌های کنفرانس در آمده‌اند.

برآورد هزینه کنید!

در نهایت باید به برآورد هزینه و میزان بودجه لازم برای انتخاب میز اتاق کنفرانس پرداخته شود. این موضوع برای برخی از کاربران نسبت به دیگر فاکتورهای نامبرده شده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. میزهای اداری پس از فواصل طولانی مدت نیاز به تعویض پیدا می‌کنند، پس بدون نگرانی در مورد هزینه‌ها خریداری نمایید. قطعا خرید و انتخاب میزی مرغوب و باکیفیت، ارزش هزینه بیشتری را دارد.

سخن پایانی:

در مسیر انتخاب بهترین میز برای اتاق کنفرانس با طرح و اشکال مختلف و هماهنگی با دکوراسیون اداری نکاتی را شرح دادیم. همچنین با در نظر گرفتن استانداردها و معیارهای روز دنیا، که به برخی از آنها در بالا پرداخته شد. تهیه مبلمان اداری از مراکز معتبر فروش اداری امری مهم و ضروری می‌باشد. لذا به هیچ عنوان در انتخاب میز مورد نظر خود با بی‌توجه از کنار این نکات کلیدی عبور