پارتیشن‌های اداری اثر زیادی در طراحی فضا دارند. این پارتیشن‌ها می‌توانند تنوع زیادی به فضا بخشیده و الگوهای متفاوتی را برای محیط کار شما ایجاد کنند. تصور اولیه این است که پارتیشن‌های اداری نوع تازه و مدرنی از دیوارها هستند. در حالی که کاربرد کلی پارتیشن‌های اداری بسیار متنوع‌تر از این است. به عبارتی یکی از کاربردهای پارتیشن اداری در طراحی فضا جایگزینی آن به‌جای دیوار است. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ، می‌خواهیم شما را با سه ایده خلاقانه در زمینه طراحی فضا با پارتیشن اداری آشنا کنیم.

ایده های طراحی فضا با پارتیشن اداری

 دیوایدر متحرک رومیزی

این ایده برای استفاده در میز کار گروهی کاربرد دارد. میز کارهای گروهی در دفاتر اداری باز، امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. آنها در فضایی کوچک، امکاناتی مناسب را برای تعداد بیشتری کارمند فراهم می‌کنند. اما یکی از اشکالات میز کار گروهی، تداخل فضای کاری افراد با یک‌دیگر است. این مسئله به سادگی و با بهره گرفتن از دیوایدر (جداکننده) رومیزی حل می‌شود. دیوایدر رومیزی نوعی پارتیشن اداری کوتاه (معمولا حدود ۵۰ سانتی‌متر) است که فضای میزهای کار گروهی را به دو بخش تقسیم می‌کند، تا تداخل فضایی برای کارکنان رخ ندهد؛ و بتوانند با تمرکز بیشتری به انواع وظایف خود بپردازند. به نوعی وجود دیوایدرهای رومیزی برای میزهای کار گروهی امری ضروری است. اما گاهی همین دیوایدرها موجب از بین رفتن فضای کار گروهی می‌شود. در نتیجه گاهی احساس می‌کنیم که کاش این دیوایدرها وجود نداشت! یک راه حل ساده این است که دیوایدرها به صورت متحرک طراحی شوند. این ویژگی اجازه می‌دهد در هر زمان که بخواهید دیوایدرها را به سمت پایین یا بیرون میز هدایت کرده و از یک میز اداری وسیع برای انجام کارها و جلسات گروهی بهره ببرید.

کاربردهای نوین برای پارتیشن اداری

یکی از کاربردهای معمول پارتیشن اداری در طراحی فضا جدا کردن بخش‌های مختلف از یکدیگر، در محیط‌های نسبتا بزرگ است. یک ایده خلاقانه در این زمینه آن است که از پارتیشن اداری جداکننده فضاهای کاری، کاربردهای جذاب‌تری را به دست آوریم. به عنوان مثال می‌توان از یک پارتیشن با کارایی کتابخانه استفاده کرد. در واقع با این کار شما از فضایی پرت و بدون کاربرد، جهت طراحی فضایی کاربردی و زیبا استفاده کرده‌اید. همچنین بنا بر سلیقه ممکن است بجای کاربرد کتابخانه، ایده‌هایی مثل گلخانه عمودی، قفسه‌های وسایل دکوری و… را اجرا کنید. قرار دادن تجهیزات نورپردازی در پارتیشن اداری نیز، ایده جذاب دیگری است که می‌تواند به محیط کار شما زیبایی خاصی ببخشد.

پارتیشن دیواری متحرک

در طراحی‌های مدرن امروزی، لزومی ندارد که دیوارها در جای خود ثابت باقی بمانند. پارتیشن‌های اداری می‌توانند متحرک بوده و در مسیر خود حرکت کرده و باز و بسته شوند. البته منظور از پارتیشن دیواری متحرک پاراوان‌های قدیمی نیستند؛ بلکه دیوارهای واقعی اما متحرک هستند. دیوارهایی که بتوانند فضاهایی کاملا تازه را فراهم کنند. البته پاراوان‌ها نیز برای تغییرات ساده و کاملا موقتی بسیار کاربردی است. کاربرد پارتیشن اداری متحرک ایجاد فضاهای متفاوت در یک محیط ثابت است. فضاهایی که کاربردهای متفاوتی را برای شما فراهم می‌کنند. به عنوان مثال سالنی را تصور کنید که با یک پارتیشن به دو بخش تقسیم شده و در مواقع لزوم کنار رفته و فضای بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد. امیدوارم این ایده‌ها برای شما جذاب بوده باشد. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارد. از جمله می‌توان به انواع چوبی، فلزی، شیشه‌ای، تک جداره، دو جداره، آکوستیک و… اشاره کرد. در نتیجه اجرایی کردن چنین ایده‌هایی نیازمند تخصص و دیدگاهی ویژه است. پس بهتر است برای طراحی و اجرای آن از یک شرکت معتبر در حوزه طراحی دکوراسیون اداری مشاوره بگیرید.