واژه مینیمال به معنی حداقل و واژه‌ای در زبان لاتین است. اما این حداقل دقیقا در دکوراسیون چه معنی دارد؟ اگر کمی با سبک طراحی مینیمالیستی آشنایی داشته باشید متوجه مفهوم نام و سبک آن می‌شوید. این نوع طراحی با ساده گرایی موافقت دارد. در واقع افرادی که با این سبک دکوراسیون احساس بهتری دارند، بر این باورند که زیبایی در سادگی‌ است. اما طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال چیست؟ امروزه برای چیدمان و انتخاب وسایل از سبک‌های متنوعی بهره می‌گیرند. البته بستگی دارد بخواهید چیدمان را برای چه فضایی در نظر بگیرید. برای مثال فضاهای اداری لازمه دقت بیشتری در طراحی دکوراسیون دارد. این فضا باید به طوری طراحی شود تا تمرکز افراد را کم نکند و موجب حواس پرتی آنها نشود. متخصصان دکوراسیون سبک مینیمالیستی را بهترین سبک برای طراحی دکوراسیون اداری شرکت‌ها می‌دانند. این سبک بدون داشتن تجملات یا پیچ و تاب‌های خاص طراحی می‌شوند.

این سادگی طرح، رنگ، عدم زوایای چالش برانگیز موجب تمرکز شما می‌شود. حتی خیلی از آنها عقیده دارند که میزان خلاقیت کارمندان در چنین فضاهایی بیشتر از قبل می‌شود. در صورتی که فضای اداری خود را به شکل مینیمال انتخاب کرده باشید، می‌توانید فضاها را به کمک پارتیشن اداری با طرح‌های ساده از هم تفکیک کنید.

در طراحی مینیمالیستی از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟

استفاده از چند رنگ در این نوع طراحی به شدت توصیه می‌شود. همان طور که گفتیم در سبک مینیمال از ساده‌ترین وسایل و چیدمان باید استفاده کرد. اما از چه رنگ‌هایی در این سبک استفاده کنیم؟ برای این سبک معمولا از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. در واقع تمرکز رنگ‌ها بر روی رنگ‌هایی است که نه حس گرما به محیط می‌‎رسانند و نه حس سرما. همچنین اثری بر روی رنگ‌های دیگر ندارند اما به راحتی می‌توانند در کنار رنگ‌های دیگر قرار بگیرند.

در دسته بندی رنگ‌ها، سفید، خاکستری، طوسی، دودی، نقره‌ای، بژ و کرم، شنی و رنگ‌های هم‌خانواده با این‌ها جزو رنگ‌های خنثی هستند که می‌توانید در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. البته در کنار این رنگ‌ها می‌توانید از رنگ‌های دیگر هم استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید. برای مثال اگر مبلمان اداری شما طوسی رنگ باشد، می‌توانید از کوسن‌هایی با طرح ظریف که رنگ زرد روی آن کار شده باشد، استفاده کنید. با این کار در کنار رنگ طوسی که رنگ خنثی است، یک رنگ گرم در دکوراسیون خود استفاده کرده‌اید که موجب جذابیت بیشتر آن شده است.

ویژگی‌های طراحی دکوراسیون مینیمال

این سبک برای دکوراسیون فضاهای کوچک بهترین انتخاب است. فضاهایی با چیدمان ساده که از رنگ‌های ساده و روشن تبعیت می‌کنند. رنگ‌های روشن به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک شایانی می‌کنند. فضاهایی با رنگ روشن، دلبازتر به نظر می‌رسند و همین موضوع باعث می‌شود که حس کنیم متراژ فضاها از متراژ واقعی آن‌ها بیشتر می‌شود. این موضوع برای افرادی که خواستار خرید ملک یا دفتر کاری جدیدی هستند، مهم است؛ نورگیر بودن فضا.

نور هم در بک دکوراسیون یکی از ویژگی‌های مهم است. نور خورشید معجزه می‌کند. هم نیاز شما را به نور مصنوعی کم می‌کند و هم حس مثبت در فضا ایجاد می‌کند. البته افرادی که با نور در فضا مشکل داشته باشند، چندان طرفدار این سبک نمی‌شوند. وجود نور در این سبک یکی از لازمه‌های آن است. معمولا یک گلدان ایستاده با برگ‌های پهن به این فضا زیبایی خاصی می‌دهد. یک گلدان سفید یا خاکستری رنگ با دکوراسیون شما هماهنگ می‌شود و جلوه خاصی به آن می‌دهد. برای طراحی دکوراسیون مینیمال لازم نیست وسایل عجیب و غریب خریداری کنید. مبلمان ساده با پارچه‌های یک دست، میزهای تک رنگ، پرده‌ها و پارتیشن‌های بدون پیچیدگی خاص و … ویژگی‌های یک سبک مینیمال است. شک نکنید این فضا مورد پسند همه کارکنان قرار می‌گیرد.

چطور فضای کاری خود را به سبک مینیمال چیدمان کنیم؟

فضای دفتر شما هم با بهم ریختگی و بی‌نظمی مواجه است؟ می‌خواهید یاد بگیرید که چطور، سبک مینیمال باعث افزایش تمرکز شما در کارتان می‌شود؟ با ما ادامه مقاله همراه باشید. رسیدن به یک دفتر کار مینیمال کار سخت و طاقت فرسایی نیست، با دنبال کردن چند پیشنهاد به این هدف خواهید رسید.

قانون اصلی مینیمالیسم سادگی است و این همان چیزی است که باید در فضای دفتر شما منعکس شود. برای تبدیل دفتر کار خود به یک فضای کاری مینیمالیستی، شروع به جمع کردن عناصری کنید که زیبایی جسورانه‌ و در عین حال ساده‌ای دارند. این قانون شامل همه چیدمان دفتر شما از میز گرفته تا صندلی و حتی نورپردازی می شود. یک نکته را فراموش نکنید از انتخاب لوازم پر زرق و برق که باعث ایجاد حواس پرتی در هنگام کار می‌شود پرهیز کنید.

با سادگی در همه چیز شروع کنید

هر روز زمانی برای مرتب کردن میز کار خود اختصاص دهید

از لوازم و مبلمانی استفاده کنید که جادار هستند

پارتیشن اداری متحرک تهیه کنید

یک ویژگی مشخص را در دکوراسیون اداری خود دنبال کنید

لوازم شادی بخش و پر انرژی در فضای کاری خود داشته باشید.