انواع مبل چسترفیلد یکی از قدیمی‌ترین انواع مبلمان اداری و خانگی هستند که مردم از آنها برای تکمیل دکوراسیون اداری یا محل زندگی‌شان استفاده می‌کردند. این نشیمنگاه‌های زیبا و خاص از لحاظ روکش، فوم و حالت در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و شما باید آنها را بر اساس دکوراسیون محیط موردنظرتان بخرید.

انواع Chesterfieldها جزء مدل‌های لوکس و سلطنتی قرار می‌گیرند که البته با آنها می‌توانید محیط‌های مدرن و مینیمال نیز برای خانه‌تان به‌وجود‌آورید و با دکوراسیونی زیبا، برروی نظر دیگران درباره خودتان تأثیر مثبت بگذارید. در واقع این وسایل حتی در ساده‌ترین حالت ممکن به خانه یا اداره جان می‌بخشند؛ از‌همین‌رو دیگران با دیدن دکوراسیونتان شما را فردی خوش‌ذوق و باسلیقه خواهند شناخت.

قبل از خرید مبل چسترفیلد، همواره یک سؤال ذهن بیشتر مشتری‌ها را به خود درگیر می‌کند؛ این نشیمنگاه‌ها مناسب چه فضا‌هایی هستند و بیشتر در چه محیط‌هایی استفاده می‌شوند؟ اگر پاسخ این سؤال را بدانید، بهترین مدل آنها را برای خود می‌خرید و دکوراسیونتان را شیکتر و کاربردی‌تر از همیشه خواهید کرد.

مبل چسترفیلد چیست؟

مبل چسترفیلد اداری

بسیاری از مردم با مبل چسترفیلد و ویژگی‌های آن آشنا نیستند؛ به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم که ابتدا درباره آن توضیح‌های کامل و جامعی در اختیارتان بگذاریم و سپس به‌سراغ محیط‌های مناسب برای استفاده از آن برویم.

این نوع مبلمان جزء مدل‌های بسیار اصیل و ماندگار هستند که از سال‌ها قبل استفاده می‌شدند و هم‌اکنون نیز محبوبیت زیادی بین مردم دارند. در بسیاری از کشور‌های جهان، این نوع نشیمنگاه‌ها نسبت به هر مدل دیگری از محبوبیت بیشتری برخوردارند و مردم این کشورها ترجیح می‌دهند که برای خانه یا محل کارشان از آنها استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های خیلی خوبی که این وسایل دارند، جذابیت ظاهری بالای آنهاست که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

در اغلب این محصولات از روکش چرم استفاده می‌کنند؛ اما اگر بخواهید با آنها دکوراسیون‌های مدرن و زیبا طراح کنید، باید به‌سراغ الیاف مخمل و پارچه‌های مشابه بروید.

از جمله مزیت‌های این وسایل می‌توان به تمیزکاری بسیار راحتشان اشاره کرد؛ در واقع اغلب تولیدی‌ها آنها را با روکش چرم می‌سازند، به‌همین‌دلیل تنها با یک اسپری تمیزکننده ساده و دستمال مناسب لکه‌ها و آلودگی‌ها از سطح‌شان پاک می‌شوند. این مدل از مبل‌ها برای استراحت‌های طولانی‌مدت نیز بهترین گزینه به‌شمار می‌آیند و به‌دلیل دوام و ماندگاری بالا نیز تا مدت‌ها آسیب نمی‌بینند.

چسترفیلد‌ها در انواع مختلفی نیز تولید می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به ست‌های غیرمتقارن، مینیمال مدرن، صنعتی عتیقه و سنتی اشاره کرد.

فضای مناسب برای استفاده از مبل چسترفیلد

اکنون به این سؤال می‌رسیم که این مبلمان بیشتر برای چه فضا‌ها و محیط‌هایی مناسب هستند؟ در ادامه قصد داریم مناسبترین فضا‌ها برای استفاده از آنها را بگوییم و درباره‌شان توضیح‌های کامل و مفصلی دهیم:

محیط های اداری مدرن

شما می‌توانید با انواع چستر‌های قایقی زیبا، دکوراسیون اداری مدرن و فوق‌العاده‌ای برای محیط کاری‌تان به‌وجود بیاورید. این مبل‌ها جذابیت دفتر کارتان را بالا می‌برند و به آنجا جان می‌بخشند.

پیشنهاد می‌دهیم برای محیط‌های اداری مدرن به‌سراغ محصولاتی با روکش غیرچرم بروید؛ چون روکش‌های چرمی بیشتر مناسب فضا‌های کاری سنتی و کلاسیک هستند. البته امکان استفاده از مدل‌های چرم در طراحی مدرن برخی از کسب‌و‌کار‌ها مثلاً دفاتر وکلا وجود دارد.

محیط های اداری کلاسیک

برای محیط‌های کلاسیک پیشنهاد می‌دهیم روکش این وسایل را از نوع چرم در نظر بگیرید تا محیطی گرم و خارق العاده به‌وجود بیاورند. مدل‌هایی که روی آنها لمسه‌کاری شده است نیز بهترین گزینه هستند و جلوه‌ای رسمی به محیط می‌بخشند.

محیط‌های اداری کلاسیک که از چسترفیلد‌ها برای آنها استفاده می‌شود، معمولاً دفتر کار وکلا، دفاتر کار روحانیون و… هستند.

کتابخانه ها

کتاخانه‌ها محیطی گرم و دلنشین دارند و Chesterfield‌ها نیز به‌دلیل ظاهر خاصشان، به محیط کتابخانه‌ها جان می‌بخشند؛ بنابراین بهترین گزینه برای آنجا به شمار می‌آیند.

نکته های مهم در استفاده از مبل چسترفیلد

در ادامه چندین نکته مهم و کاربردی در رابطه با استفاده از مبل Chesterfield به شما می‌گوییم که در صورت رعایتشان هارمونی جذابی بین آنها و دیگر وسایل به‌وجود می‌آید و بیشترین استفاده را از آنها خواهید داشت:

  • اگر محیط کار یا محل زندگی‌تان کوچک است، چسترفیلد‌های چندنفره نخرید! در حد دو چستر ۲ نفره یا ۳ نفره کفایت می‌کند. استفاده بیش‌ازاندازه این وسایل فقط محیط را شلوغتر نشان خواهد داد.
  • برای محیط‌های اداری کوچک پیشنهاد می‌دهیم به‌سراغ مدل‌های دیگر نشیمنگاه بروید؛ هرچندکه امکان استفاده از چستر‌ها نیز وجود دارد، اما شاید نتیجه دلخواه‌تان را به‌وجود نیاورند.
  • اگر محیط کار یا زندگی‌تان به‌نحوی است که در گوشه‌ها امکان چینش مبلمان را دارید، پیشنهاد می‌دهیم به‌سراغ چستر‌های L بروید؛ این مدل گوشه‌های خانه یا اداره‌تان را پر می‌کنند و دکوراسیون را خاصتر نشان می‌دهند.
  • رنگ روکش این وسایل را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که هماهنگی کاملی بین آنها و سایر وسایل خانه به‌وجود بیاید. اگر رنگ‌بندی‌ها در یک تناژ باشند، قطعاً دکوراسیونتان شیک و زیبا می‌شود.
  • روکش چرم دوام و ماندگاری زیادی دارد؛ بنابراین اگر در طی روز بار‌ها از مبل‌ها استفاده می‌کنید و محل کار یا زندگی‌تان پرتردد است، پیشنهاد می‌دهیم که این روکش‌ها را برای مبلمانتان انتخاب کنید.
  • بین چنین مدل مختلف جستجو کنید و همان اول به یک مدل اکتفا نکنید. مدل‌های مختلفی از این وسایل در بازار وجود دارند که از جذابیت خاصی برخوردارند. قطعاً با گشتن و بررسی‌های مداوم می‌توانید یکی از این مدل‌ها را بخرید و با خود به خانه ببرید.

مبل چسترفیلد، گزینه ای مناسب برای فضا‌های کاری و زندگی

مبل‌های Chesterfield بهترین گزینه برای استفاده در فضا‌های کاری و محل زندگی هستند. این وسایل با ظاهر خاص و متفاوتشان می‌توانند جلایی بسیار زیبا به محیط ببخشند؛ مشروط‌ بر اینکه کاملاً متناسب با فضا خریداری شوند و جنس روکش و ظاهرشان نیز با دکوراسیون هماهنگ باشد.

شما می‌توانید به‌منظور استفاده بهینه از انوع چسترفیلد‌ها در فضا‌های مختلف از دکوراتور‌های حرفه‌ای و کارشناس‌های بامهارت در زمینه طراحی دکوراسیون کمک بخواهید؛ آنها با علم و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، کمکتان خواهند کرد تا بهترین مدل را خریداری کرده و دکوراسیونی فوق‌العاده زیبا، منحصر‌به‌فرد و خاص در محل کار یا خانه به‌وجود بیاورید.