انقلاب صنعتی شروع روندی سریع و پیش‌رونده در طی دهه‌های گذشته در دنیای صنایع بوده است که اثرات قابل ملاحظه آن امروزه در تمامی زمینه‌ها به وضوح قابل مشاهده است. دکوراسیون داخلی نیز از این تغییرات بی نصیب نمانده است و در سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌های زیادی در این صنعت نیز بوده‌ایم. یکی از سبک‌های مورد اقبال در دهه‌های گذشته سبک طراحی صنعتی بوده است که نه تنها شاهد ایده‌های جذاب آن در فضاهای کاری بوده‌ایم بلکه رد پای این سبک را در خانه‌های مدرن امروزی نیز می‌بینیم؛ اما مبلمان صنعتی در بحث تخصصی خود شامل ملزومات مناسبی است که در محیط‌های صنعتی و برای عملیات فنی تکنسین و کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملزوماتی مانند انواع میزهای صنعتی، قفسه‌های مخصوص انبار، کمدهای محافظ ابزار، انواع جعبه‌ابزارهای کارگاهی و یا حتی برخی میز و صندلی‌هایی که در محیط‌های کارخانه‌ای، کارگاهی و یا حتی مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به عنوان مبلمان صنعتی شناخته می‌شود. مبلمان صنعتی برای نگهداری ابزارآلات صنعتی جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است و علاوه بر محافظت برای ایمنی نیز اهمیت زیادی قائل است. خوشبختانه بازار مبلمان امروزه طیف گسترده‌ای از گزینه‌های خاص صنعتی را ارائه می‌دهد؛ اما این که چگونه تشخیص دهیم که کدام گزینه مبلمان صنعتی برای تجارت ما بهترین ارزش و کارایی را دارد سؤالی است که در این مقاله از مجله مکعب به آن پاسخ خواهیم داد.

 

نکات مهم خرید مبلمان صنعتی

دقت داشته باشید که انتخاب و خرید مبلمان اداری مناسب رابطه مستقیمی با نوع فعالیت و صنعت شما دارد. با توجه به نکات زیر می‌توانید انتخاب شایسته‌تری داشته باشید.

نیازهای مبلمان صنعتی خود را مشخص کنید

ابتدا بررسی کنید که نیازهای شما برای فضای کاریتان چیست؟ چرا که مثلاً ممکن است شما در محیط خود به قفسه‌بندی و فضاهای بایگانی بیشتری احتیاج داشته باشید. همچنین فضای خود را در نظر بگیرید. این موضوع را بررسی کنید که مبلمان صنعتی خریداری شده قرار است در چه فضایی قرار بگیرد. چه افرادی قرار است از این مبلمان استفاده کنند. توجه به مواردی این چنینی می‌تواند به سادگی نوع مبلمان صنعتی مورد نیاز شما را تعیین کند.

هنگام طراحی یک فضای دکوراسیون اداری در فضای کار صنعتی خود باید بر نتیجه نهایی کار تمرکز کنید. چه چیزی حتماً باید انجام شود؟ در صورت برآورد دقیق پیش از شروع کار، می‌توانید مطمئن شوید که فضای شما با کارآمدترین شکل ممکن دیزاین و طراحی شده است.

 

راحتی مبلمان صنعتی را در نظر بگیرید

اگرچه بسیاری از افراد اهمیت پایینی برای این فاکتور در فضاهای صنعتی قائل هستند اما سطح راحتی مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌کنیم به طور خاص، به دنبال مبلمان صنعتی ارگونومیک باشید. یکی از مزایای کلیدی مبلمان صنعتی ارگونومیک، به حداقل رساندن خطر آسیب به کارگران است. هنگامی که یک کارگر دچار آسیب می‌شود، او می‌تواند وقفه‌ای در کار شرکت ایجاد کند و بهره‌وری را به سهم خود کاهش دهد. طبیعتاً چنین موضوعی اگر به امری رایج تبدیل شود تبعات و هزینه‌های زیادی برای سازمان خواهد داشت که جبران آن چندان ساده نخواهد بود. در صورتی که، یک مبلمان صنعتی مناسب می‌تواند خطر آسیب رسانی به کارگران را به حداقل برساند. به این ترتیب، مبلمان صنعتی بی‌شک باید راحت، حمایتی، ایمن و کاربردی باشد و به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که کارگران به راحتی از آن استفاده کنند.

اهمیت آسایش کارکنان را هرگز نادیده نگیرید. این کار نه تنها خطر آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود کارکنان احساس کنند که در محیط کاری خود ارزشمند هستند. مبلمان‌های قدیمی و ناراحت، نا امید کننده هستند و می‌تواند به راحتی حتی ماهرترین و باتجربه‌ترین افراد تیم را تحت‌الشعاع نارضایتی و کم کاری قرار دهند.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را تعریف کنید

بر طبق اصول بازاریابی مشاغل، هر هزار تومانی که برای کسب و کار کوچک خود خرج می‌کنید، باید در آینده تبدیل به سود شود زیرا در غیر این صورت، بقای کسب و کار شما به خطر خواهد افتاد. یکی از بهترین دلایل برای خرید مبلمان اداری ماندگاری و نرخ بازگشت سرمایه آن است. از آنجایی که در بیشتر فضاهای صنعتی، مبلمان اداری باید بتوانند ساییدگی و خراش بیشتری را تحمل کنند خرید مبلمان صنعتی بارها و بارها بازده سرمایه گذاری شما را افزایش می‌دهد. در بهترین شرایط باید مبلمان صنعتی شما به گونه‌ای باشد که کارگران بتوانند برای انجام کارهای خود روی آن‌ها حساب کنند.

برای اینکه از هزینه‌های اضافی کم کنید، باید به سراغ مبلمان صنعتی بروید که با کار و فضای صنعت شما مطابقت داشته باشد و با ماندگاری مناسب شما را از پرداخت هزینه‌های چندباره معاف کند. پس به دنبال مبلمان صنعتی باشید که بتواند مدت زیادی در محیط شما دوام بیاورد، در شرایط خوبی بماند و محیطی امن را برای کارگران شما فراهم کند. وقتی روی مبلمان خوش ساخت و طراحی متناسب با نیازهای خاص خود سرمایه گذاری می‌کنید، منافع مالی یا معنوی زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

ملاحظات تکنولوژیکی صنعت خود را در نظر داشته باشید.

فضای صنعتی امروز به رشد و تغییر خود ادامه می‌دهد و فناوری نقش مهمی را حتی نسبت به چند سال گذشته ایفا می‌کند. بسیاری از فضاهای صنعتی برای رفع این مشکل باید مبلمان صنعتی خود را ارتقا دهند و به فکر گزینه‌هایی مدرن‌تر باشند. به دلیل این که پیشرفت‌های تکنولوژیکی در فضای شما ممکن است به طور گسترده‌ای با سایر صنایع متفاوت باشد، باید مطمئن شوید مبلمان صنعتی خریداری شده به خوبی از پس نیازهای شما بر می‌آید.

نکته‌ای که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد نوع تجهیزات و ابزارهایی است که اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنید. بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان صنعتی طرح‌هایی را ارائه می‌دهند تا فناوری را بهتر با طراحی فضای شما ادغام کنند. این امر می‌تواند در به حداقل رساندن خطرات، دسترسی بیشتر به فناوری برای تمامی اعضای تیم و افزایش بهره‌وری در فضای شما کمک کننده باشد.

نسبت به مسائل مربوط به ایمنی کارکنان حساس باشید.

سؤال اینجا است که مبلمان صنعتی چگونه می‌تواند در حفظ و ایمنی کارکنان نقش داشته باشد؟ کارکنان می‌خواهند و باید هنگام کار در محل کار راحت باشند و همچنین از بابت ایمنی خیالشان راحت باشد. احساس امنیت باعث می‌شود کارمندان حس بهتری به فضای کاری خود داشته باشند و بهتر برای شما کار کنند. کارگران امروزی فضاهای نا امن را به‌سرعت ترک می‌کنند و در نهایت این شما هستید که بابت از دست دادن نیروهای بااستعداد خود ضربه می‌خورید.

بر خلاف محیط‌های اداری در فضای اداری صنعتی، نیازهای کارگران متفاوت است و نوع کاری که هر شخص انجام می‌دهد منحصربه‌فرد است. به همین دلیل، شرکت‌ها باید در طراحی مبلمان صنعتی ملزومات کار و صنعت خود را در نظر بگیرند تا بیشترین هم‌پوشانی را با محیط خود داشته باشند.

 

برای خرید مبلمان صنعتی مناسب چه کار کنیم؟

تیم طراحی دکوراسیون اداری مکعب آماده است تا در تمامی مراحل فرایند خرید مبلمان صنعتی به شما کمک کند. کافی است با شماره‌های ما تماس بگیرید تا با یک متخصص مجرب صحبت کنید.