جابه جایی محل شرکت به فضای دیگر، می‌تواند هزینه‌های زیادی داشته باشد. البته این موضوع باید از چند جهت مورد بررسی قرار بگیرد. برای مثال اگر برای چند سال در یک ساختمان مستقر هستید، تمامی رهگذران لوگو و تابلوی شما را می‌بینند و با این کار دید مثبتی در افراد ایجاد می‌کنید. معمولا سبت به شرکت‌هایی که تغییر مکان متعدد دارند ذهنیت خوبی وجود ندارد. بنابراین اگر فقط به قصد ظاهر نمای ساختمان و نمای داخلی قصد جابه جایی دارید بهتر است هوشمندانه‌تر فکر کنید و تصمیم بگیرید. می‌توانید به جای تغییر مکان، به بازسازی دفتر کار بپردازید. نو شدن همان فضا تغییری بی‌نظیر در کار شماست.

اگر کارمند اداری باشید بیشتر ساعات روز خود را در شرکت سپری می‌کنید. پس جلوه ظاهری ساختمان و نمای داخلی نمی‌تواند برایتان بی‌اهمیت باشد. خیلی اوقات با یک تغییر کوچک روحیه کارمندان به شدت مثبت می‌شود. این تغییر می‌تواند نصب کاغذ دیواری متناسب با دکوراسیون شما باشد. بعد از این مرحله شاید لازم بدانید مبلمان و میز اداری خود را هم تغییر دهید و فضایی جدید بسازید. بازسازی ساختمان شرکت ممکن است حتی به مدت ۲ سال طول بکشد. اما این موضوع کاملا به نوع درخواست شما برای بازسازی دارد. در صورتی که کار بازسازی عمیق باشد، تعداد روزهای بیشتری برای این کار لازم است.

 

نیاز سنجی کنید

قبل از هر تغییری در دکوراسیون اداری لازم است دلیل این تغییر را بدانیم. ممکن است با این تغییر علاوه بر این که نیازی از کارمندان رفع نمی‌کند، شما را محتمل هزینه‌های اضافی کند. بنابراین بهتر است قبل از آغاز به بازسازی دفتر کار تمامی جوانب را بسنجید.نکاتی برای بازسازی دفتر کار علاوه بر این لازم است نظر کارمندان را هم در این موضوع دخیل کنید. برخی مواقع آن‌ها بهتر از شما می‌دانند که برای فضای کاری چه تغییراتی در دکوراسیون لازم است. یک تغییر کوچک هم می‌تواند در روحیه آنان تاثیر مثبت داشته باشد. این مثبت شدن انرژی در فضای کار بر روی روند کاری و رسیدن به اهداف سازمانی هم اثر گذار خواهد بود.

مشاغل اداری نیازمند این هستند که در طول روز حدود ۸ ساعت کاری، فضا را برای کارمندان فراهم کنند. نور مناسب، تهویه خوب، امکانات بهداشتی و رفاهی و… همگی برای کار کردن ضروری است. کمبود نور در فضای اتاق کارمندان باعث ضعیف شدن چشم آنها می‌شود. قبل از این که به سلامتی بینایی آنها ضربه‌ای در محل کار وارد شود بهتر است در مرحله بازسازی به نور اتاق بیشتر از قبل توجه کنید. تنفس هوای تازه در هنگام کار باعث جلوگیری از کسل شدن و خواب آلودگی کارمندان می‌شود. به همین دلیل سعی کنید برای همه اتاق‌ها پنجره‌ای در نظر بگیرید که بتوانند ساعاتی در روز پنجره را به میل خودشان باز بگذارند.

 

بودجه و هزینه‌ها را مشخص کنید

بودجه فعلی شما تعیین کننده مانور کلی بر روی بازسازی دفتر کار است. بر اساس بودجه می‌توانید تصمیم بگیرید که چه کارهایی را انجام دهید و چه کارهایی را لازم است اقتصادی‌تر انجام دهید. برای این که به طور واضح‌تر بدانید که با بودجه خود چه تغییراتی را می‌توانید انجام دهید بهتر است با کارشناسان گروه مکعب مشورت کنید. آنها با توجه به آگاهی کامل از قواعد دکوراسیون و میزان هزینه شما بهترین پیشنهاد را ارائه می‌دهند. قبل از شروع بازسازی باید از مبلغ هزینه تمام شده مطلع شوید. بهتر است این هزینه را از قبل آماده کرده باشید تا به امید به دست آوردن پول کار را شروع نکرده باشید. البته گاهی اوقات در طول پروژه مجبور می‌شوید فرایند بازسازی را تغییر دهید. شرکت‌هایی که برای بازسازی ساختمان با آنها قرارداد می‌بندید موظف‌اند تاریخ اتمام پروژه و هزینه تمام شده را به شما اعلام کنند. تمام این مراحل و تغییرات باید در صورت تایید شما وارد فاز اجرایی شوند.