میزهای اداری یکی از مهم‌ترین اجزای یک دفتر کار هستند. طبیعتا دفاتر اداری بدون میز اداری کارایی نخواهند داشت؛ و تصور یک دفتر کار بدون این مبلمان اداری عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد. میزهای اداری به طور معمول برای نوشتن و کار با کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در بسیاری از موارد انواع میز اداری نقش‌های دیگری نیز بازی می‌کنند. به عنوان مثال دارای فضایی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها، پوشه‌ها، لوازم جانبی و… هستند. نوع میزهایی که در دفتر کار وجود دارد می‌تواند به نحوی که عموم مردم و مشتریان درباره آن اداره نظر می‌دهند تأثیر بگذارد. یک میز اداری بخشی جدایی‌ناپذیر از دفتر کار است؛ و باید عملکردهای مختلف را برای اطمینان از بهره‌وری نیروی کار و پیشرفت وظایف ارائه دهد. تغییرات در انواع میز اداری که در تنظیمات مدرن آن ایجاد می‌شود؛ انواع مختلفی از این میز را شکل می‌دهد. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ، به بررسی انواع میز اداری می‌پردازیم.

میز پذیرش

میزهای پذیرش باید زمانی که مشتریان به دفتر کار مراجعه می‌کنند، در دید اولیه آنها باشد. همچنین مسئول پذیرش نیز باید از این میز دید خوبی به محل ورود مشتریان داشته باشد. میزهای پذیرش به طور معمول از ظرافت بیشتری برخوردار هستند. همچنین برای جذب مردم و در اندازه‌ها، رنگ‌ها و اشکال مختلف طراحی می‌شوند. میزهای پذیرش به طور هدفمند طراحی شده‌اند؛ تا در مناطق پذیرش اداری مورد استفاده قرار گیرند. هنگام انتخاب میز پذیرش باید به میزان فضای موجود در دفتر کار توجه کنید؛ و میزی با ابعاد و اندازه‌های درست انتخاب کنید.

میز کامپیوتر

میز کامپیوتر به طور خاص برای کار با کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاب ساخته شده است. در نتیجه دارای ویژگی‌هایی است که اساسا مناسب این میز است. به عنوان مثال به طور معمول این میزها دارای محفظه‌های کیبورد با قابلیت تنظیم هستند. این میزها در اشکال و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند؛ اما بهتر است در زمینه جنس، میزهای کامپیوتر را از جنس چوب یا ام.دی.اف انتخاب کنید. چراکه چوب توانایی جذب تشعشعات مضر کامپیوتر را دارد. در نتیجه یک میز کاپیوتر چوبی گزینه بهتری از نظر سلامت عمومی کارکنان است.

میزهای U شکل

میزهای U شکل به طور عمده فضای اداری زیادی را در بر می‌گیرند؛ و برای کارکنانی که چند وظیفه‌ای هستند توصیه می‌شود. این میزها همچنین از نظر حریم خصوص فضای کاری خصوصی‌تر و محفوظ‌تری را فراهم می‌کند. از این میزها می‌توان برای مدیران اجرایی و یا کارکنان ارشد که باید در یک فضای مشترک با سایر کارکنان مشغول کار باشند بهره برد.

میزهای L شکل

میزهای دفتر L شکل دارای ویژگی‌های مشابه با میزهای U شکل هستند؛ زیرا اجازه می‌دهد تا فضای بیشتری برای کار پیدا کنید. از این نوع میز اداری اغلب در منطقه پذیرش استفاده می‌کنند. این نوع میزها اغلب دارای فضای ذخیره‌سازی متنوعی برای انواع وسایل، فایل‌ها، پوشه‌ها و… هستند. اندازه بزرگ میزهای L شکل، باعث مهم شدن موضوع استحکام آنها شده است. در نتیجه به طور معمول این میزها از چوب برای صفحه‌ها و فولاد برای چارچوب خود استفاده می‌کنند.

میز فضای باز

این نوع میز اداری به طور معمول در مراکز و ادارات مرتبط با فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. میز فضای باز اجازه می‌دهد تعداد زیادی از کارکنان در کنار یکدیگر در یک فضای باز مشغول کار شوند. تنظیم نوع ارتباط افراد با یکدیگر در این نوع میز اداری از مهم‌ترین چالش‌های مدیران خواهد بود. امیدواریم از این مقاله استفاده مناسب را برای شناخت و انتخاب انواع میز اداری برده باشید.