قبل از خرید صندلی اداری برای محل کار خود باید چندین نکته را در نظر بگیرید. کارمندان بیش از ۲۰۰۰ ساعت در سال روی صندلی اداری خود می‌نشینند که کیفیت آن می‌تواند میزان راحتی و بهره‌وری آن‌ها را تعیین کند. با انتخاب صندلی‌های اداری که ویژگی‌های مختلفی دارند می‌توانید عملکرد کلی کارکنانتان را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید. این که آیا شما در حال ایجاد یک دفتر خانگی یا طراحی مجدد یک فضای اداری برای کارکنان خود هستید، خرید صندلی اداری مناسب در دنیای مبلمان ارگونومیک می‌تواند کاری بسیار طاقت فرسا باشد.

خرید صندلی‌های اداری می‌تواند بسیار شبیه به بازی شانس باشد زیرا اغلب تا چند سال از آن‌ها استفاده نکنید نمی‌توانید از اینکه خرید مناسبی انجام داده‌اید یا خیر مطمئن شوید. امروزه، با توجه به این واقعیت که صدها گزینه مختلف وجود دارد، انتخاب بسیار دشوارتر شده است. علاوه بر این، همه گزینه‌ها دارای ویژگی‌ها و سبک‌های مختلفی هستند که شاید گیج‌کننده به نظر برسند… در این راهنما از گروه دکوراسیون اداری مکعب متخصصان ما می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرید و به موفقیت سازمان خود کمک کنید.

مواردی که باید در هنگام انتخاب صندلی اداری در نظر داشته باشید

ارگونومی

هنگام انتخاب صندلی اداری تقریباً چیزی مهم‌تر از ارگونومی وجود ندارد. انتخاب صندلی اداری ارگونومیک می‌تواند فشارهای مکرر کار را کاهش داده و از دست دادن بهره‌وری را که ممکن است در هنگام استفاده از مرخصی استعلاجی به دلیل بیماری‌های ناشی از آن، تجربه کنید، به حداقل برساند. از این رو خرید صندلی‌های اداری که به راحتی از نظر شیب پشت، شیب صندلی، ارتفاع پشت و ارتفاع کلی صندلی قابل تنظیم هستند بسیار توصیه می‌شود.

صندلی کارمندی لیو مدل I72S
خرید صندلی کارمندی لیو
۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

چه نوع صندلی اداری ارگونومیکی بهتر است؟

خرید مبلمان ارگونومیک نشانگر مدرن بودن شما است و در عین حال به سلامت کارکنانتان کمک می‌کند. بیشترین خطرات سلامتی هنگام کار در دفتر مستقیماً ناشی از وضعیت بد بدن است. داشتن صندلی‌های اداری خوب به جلوگیری از این خطرات کمک می‌کند و یک محیط مثبت ایجاد می‌کند که هم راحت و هم کارآمد است. انواع مختلفی از صندلی‌های ارگونومیک برای استفاده در دفتر وجود دارد. هیچ نوع صندلی اداری لزوماً بهترین نیست، اما مواردی وجود دارد که در یک صندلی اداری ارگونومیک خوب باید به دنبال آن‌ها باشید. این موارد به کاربر اجازه می‌دهد صندلی را برای نیازهای خاص خود به‌خوبی تنظیم کنند.

ارتفاع قابل تنظیم

این قابلیت باید به‌عنوان یک ویژگی اصلی در صندلی‌های اداری باشد، زیرا حفظ وضعیت خوب هنگام کار بسیار مهم است. در موقعیت ایده آل نشستن هنگام کار باید پاهای شما موازی با میز باشد. شما باید بتوانید زانوها را در حالی که پای خود را صاف روی زمین گذاشته‌اید، تقریباً با یک زاویه ثابت نگه دارید. ارتفاع صندلی اداری باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم پنوماتیک ساده‌ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع صندلی که بین ۱۶ تا ۲۱ اینچ از سطح زمین متغیر است، برای بیشتر افراد مناسب است. این اندازه به کاربر امکان می‌دهد که کف پاهای خود را صاف روی زمین، با ران‌های افقی قرار دهد.

اندازه صندلی

قبل از خرید صندلی اداری، باید به یاد داشته باشید که کارکنان و محیط‌های کاری در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد. صندلی‌های اداری که انتخاب می‌کنید باید این با این تفاوت‌ها سازگاری داشته باشند. به عنوان مثال، کارمندانی که بیش از ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند ممکن است به صندلی‌های محکم‌تری احتیاج داشته باشند. پشتیبانی از قسمت پشتی صندلی اداری بسیار مهم است. ستون فقرات کمری دارای انحنای داخلی است و نشستن طولانی مدت بدون پشتیبانی از این منحنی منجر به کج شدن ساختارهای ستون فقرات می‌شود. یک صندلی اداری خوب باید قابلیت تنظیم کمری (هم در ارتفاع و هم در عمق) باشد تا هر کاربر بتواند متناسب با جثه فیزیکی خود آن را تنظیم کند.

صندلی کنفرانس نیلپر مدل SK666S
۴,۲۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

ویژگی‌های اضافه شده

برای برخی از کارمندان شما که ممکن است به برخی ویژگی‌های ارگونومیک اضافی احتیاج داشته باشید، یک صندلی با پمپ کمر یا پشتی قابل تنظیم کمری ممکن است بهتر باشد. یک صندلی ارگونومیک با پشتی ممکن است برای کسانی مناسب باشد که به دنبال کاهش فشار بر روی گردن و پشت هستند. عرض و عمق صندلی باید آن‌قدر کافی باشد که بتواند به راحتی از هر کاربری پشتیبانی کند. معمولاً عرض ۱۷-۲۰ اینچ استاندارد است. عمق (از جلو به پشت صندلی) باید به اندازه کافی باشد تا کاربر بتواند به راحتی به پشتی صندلی اداری تکیه دهد.

دوستدار محیط زیست

اگر می‌خواهید استانداردهای سازگار با محیط زیست را در سرتاسر محل کار اداری خود رعایت کنید، جستجوی صندلی‌هایی که از مواد پایدار یا بازیافتی ساخته شده‌اند بسیار توصیه می‌شود. صندلی‌های سازگار با محیط زیست همچنین دارای آلایندگی شیمیایی کم هستند و به بهبود کیفیت هوا در سراسر محیط کار کمک می‌کند. همچنین ممکن است بخواهید تولیدکنندگان صندلی را انتخاب کنید که ضایعات بسته‌بندی و تحویل را به حداقل می‌رسانند.

چرا خرید یک صندلی اداری خوب اهمیت دارد؟

داشتن صندلی اداری خوب علاوه بر کاهش فشار کمر، مزایای زیادی نیز دارد. یک صندلی اداری خوب و حمایتی از خستگی و ناراحتی ناشی از نشستن ساعت‌های طولانی روی یک صندلی جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان داده است که کارکنان راحت نسبت به کارکنان ناراحت سازنده ترند و به ایجاد محیط کاری مثبت‌تر کمک می‌کنند. درنهایت، داشتن صندلی اداری مناسب و راحت تعداد استراحت‌هایی را که کارمند به دلیل ناراحتی نیاز دارد را کاهش می‌دهد. در حالت ایده آل بهتر است مدیران سعی کنند صندلی اداری که قصد خرید آن را دارند قبل از خرید امتحان کنند تا مطمئن شوند که مناسب کارمندانشان است. یافتن صندلی مناسب که راحت باشد و از بروز فشار و آسیب جلوگیری کند برای داشتن کارکنان شاد، سالم و مولد که از آسیب‌های کمر شکایت نداشته باشند، مهم است.

ما در گروه دکوراسیون اداری مکعب معتقدیم که کار در یک محیط سالم باعث رفاه، بهره‌وری و رضایت کارکنان می‌شود؛ و از آنجا که ما زمان زیادی را در محیط اداری می‌گذرانیم، یک صندلی اداری راحت اغلب کلید ورود به دنیای ارگونومی است. امیدواریم این اطلاعات به شما امکان انتخاب آگاهانه‌تری را بدهد. اگر می‌خواهید راهنمایی‌های بیشتری در مورد چگونگی راه‌اندازی یک محیط کار ارگونومیک داشته باشید، با همکاران ما در گروه طراحی داخلی مکعب تماس بگیرید.