داشتن یک دفتر کار شیک و جذاب علاوه بر آنکه حال خودتان را خوب می‌کند، مزایای متعددی برای کسب ‌و کار شما خواهد داشت. جذب بهتر مشتریان، حس بهتر کارمندان، بهره‌وری بالاتر آنها، از مزایای این محیط‌ها است. همچنسن کسب اعتبار بیشتر و نمایش بهتر ویژگی‌ها و… از این جمله هستند. در این نوشته وب‌سایت گروه مکعب می‌خواهیم به ۴ مزیت مهم در این زمینه اشاره کنیم.

حال شما و کارکنان شما خوب است

داشتن یک مدیر خوب، همکاران هم‌دل، سودآور بودن شرکت همگی برای ایجاد حال خوب مهم است. اما در کنار این موارد، فراموش نکنید که دفتر کار جایی است که شما و کارکنان‌تان بیش از یک سوم عمر خود را در آن می‌گذرانید. در واقع از ساعات بیداری، همان میزان که افراد در خارج از محیط کار خود هستند؛ همان‌قدر نیز در محیط کار قرار دارند. بنابراین بسیار مهم است که طراحی دکوراسیون اداری از نظر راحتی و حس زیبایی‌شناسی افراد، جایی مناسب و دلنشین باشد. بنابراین اولین مزیت داشتن یک دفتر کار شیک و جذاب، انتقال این حس به کارکنان است. حسی که باعث می‌شود کارکنان از سطح رضایت بالاتری برخوردار بوده و این رضایت موجب بهبود عملکرد برای کسب‌وکار شما خواهد شد.

دیدگاه مشتریان به شما مثبت است

سازمان‌های مدرن و امروزی، برای جلب نظر مشتریان از ابزارهای گوناگونی کمک می‌گیرند. یکی از این ابزارها طراحی دکوراسیون اداری بر مبنای روندهای روز دنیا است. فراموش نکنید که قضاوت مشتریان درباره کسب ‌و کار شما در همان لحظات اولیه شکل می‌گیرد. مانند روابط انسانی، که در آن قضاوت اولیه بر اساس ظاهر آراسته و شیک دیگران انجام می‌شود. در رابطه فرد و سازمان نیز، بازخورد اولیه بر مبنای مواجه فرد با فضای کاری شما شکل می‌گیرد. شما در لحظات اولیه فرصت این را ندارید که در عمل به مشتری یا ارباب رجوع، حرفه‌ای بودن خدمات و محصولاتتان را اثبات کنید. در حالی که داشتن یک دفتر کار شیک و مدرن، می‌تواند به جای شما در این زمینه سخن بگوید و در ناخودآگاه فرد موثر باشد.

بهره‌وری کارکنان بالاتر است

یکی از اهداف والای طراحی دکوراسیون اداری افزایش بهره‌وری و کارایی در سازمان‌‎ها است، این هدف از طرق مختلفی قابل دست‌یابی است. طراح دکوراسیون اداری به موضوع ارگونومیک بودن فضا و بهبود دسترسی‌ها اهمیت بسیار بالایی می‌دهد. منظور از ارگونومیک بودن فضا، مناسب بودن آن برای استفاده توسط انسان است. به عنوان مثال دسترسی ساده به طبقات کمد دیواری، صندلی مناسب که موجب خستگی و دردهای عضلانی کمتر می‌شود. میز اداری مناسب، فضای کافی برای چینش تمامی ابزارها در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. چینش مناسب فضا که احساس امنیت و داشتن حریم خصوصی را براورده می‌کند و…، همگی از مواردی هستند که موجب افزایش ارگونومی و کاربردی‌تر شدن محیط کار می‌شوند.

بازتاب رسانه‌ای شما بهتر است

این روزها رسانه‌های اجتماعی در برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان بالقوه حرف اول را می‌زنند. بسیاری از شرکت‌ها به همین منظور در صفحات اجتماعی خود تصاویر روزانه گوناگونی از محیط کار و فرایند انجام کارها قرار می‌دهند. در علم بازاریابی و روابط عمومی مزایای برقراری این ارتباط اثبات شده است. طبیعتا انتشار تصاویری از یک فضای کهنه و نامنظم، قادر است تمامی مزایای کسب ‌و کار شما را زیر سوال ببرد. این در حالی است که نمایش یک دفتر اداری شیک و جذاب در صفحات رسمی شرکت در رسانه‌های اجتماعی، نقشی اساسی در جلب نظر و اعتماد مخاطب خواهد داشت.