هیچ چیزی مثل یک میز اداری شلوغ بهره‌وری شما را پایین نمی‌آورد. خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای سازماندهی میز خود از آنها استفاده کنید. در این مقاله به ۶ ابزار اداری مفید اشاره می‌کنیم که میز کارتان را حسابی خلوت کرده و باعث می‌شوند تمرکزتان بیشتر شود.

آشنایی با چند ابزار اداری مفید

سازمان‌دهنده میز

اگر میز کارتان بیش از حد شلوغ است و شما مجبور هستید برای انجام کارهای‌تان از ابزارهای مختلفی مانند خودکار، پانچ یا منگنه استفاده کنید؛ سازمان‌دهنده میز یک ابزار ایده‌آل برای داشتن یک میز اداری خلوت و جذاب است. این ابزار مفید می‌تواند به شما در سازماندهی کاغذها، یادداشت‌ها، خودکارها و سایر ابزارهای روی میز کمک کند. با استفاده از این وسیله، جای بیشتری برای کار کردن در اختیار دارید و دیگر با هر تکانی که می‌خورید؛ چیزی زمین نمی‌افتد.

پایه هدفون

اگر عاشق موسیقی هستید اما فضای کافی برای گذاشتن هدفون خود ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم از یک پایه هدفون استفاده کنید. این ابزار نه تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه مجهز به پورت USB برای شارژ تلفن همراه نیز می‌باشد. بنابراین با یک تیر دو نشان می‌زنید و ضمن گوش دادن به موسیقی، تلفن خود را نیز شارژ می‌کنید.

شارژر USB

تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، کتابخوان الکترونیکی و مواردی از این دست ابزارهایی هستند که امروزه روی میز بیشتر کارمندان وجود دارند. بنابراین با وجود این دستگاه‌ها، حتما چند مدل شارژر نیز در کشوی میزتان وجود دارد. پس در اختیار داشتن سیم شارژی که به همه این دستگاه‌ها بخورد و جای کمی نیز اشغال کند، بسیار مهم است. شارژرهای USB معمولا چند سری مختلف دارند و شما می‌توانید همه دستگاه‌های الکترونیکی خود را با آنها شارژ کنید.

جامدادی

اگرچه بیشتر کارهای اداری امروزه با رایانه انجام می‌شوند، اما هنوز هم مداد و خودکار از ملزومات مهمی هستند که روز میز کارمندان دیده می‌شوند. تمام نوشت‌افزارهای خود را در یک جامدادی بگذارید. این جامدادی می‌تواند به شکل کیف یا به شکل لیوان رو میزی باشد. با استفاده از این ابزار دیگر تمام لوازم ضروری در دسترس‌تان است. به این ترتیب هم دسترسی بهتری خواهید داشت و هم میز کارتان مرتب‌تر خواهد شد.

توپ ضداسترس

کار می‌تواند استرس‌زا باشد. تقریباً همه کارمندان با این جمله موافق هستند. داشتن ابزاری که به شما این امکان را می‌دهد که استرس را از خود دور کنید، بسیار مفید است. با یک توپ ضداسترس ساده می‌توانید تنش وارده شده به ذهن و بدن‌تان را کاهش دهید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید هر روز چند دقیقه از ساعت کاری خود را به استراحت بپردازید تا ذهن‌تان از استرس دور شده و به یک موتور مولد تبدیل شود.

گرمکن لیوان

قهوه و چای نوشیدنی‌های پرطرفداری در جهان هستند. به خصوص در بین کارمندان. البته این نوشیدنی‌ها تنها زمانی می‌توانند بدن را شارژ کنند که از دمای ایده‌آلی برخوردار باشند. اگر خیلی زود خورده شوند، دهان را می‌سوزاند و اگر سرد شوند دیگر دل‌انگیز نیستند. خوشبختانه ابزاری وجود دارد که می‌تواند این مشکل را حل کند. گرمکن لیوان شبیه به یک بشقاب داغ ولی به اندازه لیوان است و می‌تواند محتویات آن را به مدت طولانی گرم نگه دارد. شما می‌توانید هر نوع نوشیدنی که دوست دارید را روی ابزار اداری مفید در دمای مناسب نگه دارید و از خنک شدن آن جلوگیری کنید. وجود این شش ابزار ساده دستی روی هر میز اداری کاملاً ضروری است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا میز سازمان‌یافته‌تری داشته باشید، روی کار متمرکز شوید و بهره‌وری‌تان افزایش پیدا کند. هیچ میز کاری بدون این ۶ ابزار اداری مفید کامل نخواهد بود. بنابراین اگر کارمند هستید در اولین فرصت این ابزارها را تهیه کرده و از آنها حداکثر بهره را ببرید.