دفتر کار هر شخصی می‌تواند مانند خانه دوم او باشد. به هر حال ما بیشترین ساعات طول روز را در محل کار سپری می‌کنیم. بنابراین دکوراسیون فضای کاری هم برای ما با اهمیت می‌شود. طراحی دکوراسیون یک فضای اداری می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری شود و بار روانی مثبتی برای کار و سازمان ایجاد کند. اما این انرژی مثبت از سبک‌های متنوع در دکوراسیون سرچشمه می‌گیرد.

مبلمان اداری همان‌طور که از نامش پیداست برای دفاتر اداری استفاده می‌شود. بنابراین تفاوت‌هایی با مبلمانی که برای منزل خود انتخاب می‌کنیم خواهد داشت. همچنین این موضوع باید بررسی شود که مبلمان اداری را برای چه فضایی در نظر می‌گیرید و مطابق با آن باید چه نوع میز اداری را انتخاب کنید تا نمای جالبی از فضای کاری شما بسازد. مبلمانی که در فضاهای لابی دفتر شما قرار می‌گیرد سبک متفاوتی با مبلمان خریداری شده در اتاق مدیریت است. برای این که یک انتخاب صحیح و خریدی هوشمندانه داشته باشید بهتر است با افرادی که سال‌ها در این حوزه تخصص و تجربه دارند مشورت کنید. آنها بر اساس حوزه فعالیت شما و دکوراسیون اداره‌تان بهترین پیشنهاد را به شما می‌دهند.

انواع سبک مبلمان اداری را بشناسیم

امروزه بسیاری از شرکت‌ها از سبک مدرن برای مبلمان خود استفاده می‌کنند. متریال‌هایی که برای ساخت این سبک مبلمان به کار برده می‌شود از نوع مدرن و پیشرفته است. علاوه بر این ظاهر نهایی آنها هم کاملا به صورت مدرن است. افرادی که این سبک از مبلمان را برای دفاتر اداری خود انتخاب می‌کنند به دنیای مدرن علاقمندند. آنها می‌خواهند کسب و کار خود را با روش‌های جدید پیش ببرند. طرح مبلمان اداری مدرن از اشکال هندسی الگو گرفته است. البته طرح‌های ساده‌ای برای ساخت آن یکی از ویژگی‌های این سبک است.

مبلمان اداری با سبک کلاسیک هم انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری است. بیشترین متریال استفاده شده در این سبک، چوب است. چوب می‌تواند نمای کلاسیکی به شرکت شما دهد که مورد پسند همه واقع شود. این سبک بیشتر برای اتاق مدیریت در نظر گرفته می‌شود تا نمای کلاسیکی به این اتاق دهد. رنگ چوب معمولا این حس را به بیننده می‌رساند. اما گاهی رنگ دیگری برای چوب در نظر گرفته می‌شود تا سبک را به سمت مدرن هم پیش ببرند. از همین رو مطابق با سلیقه مشتری و دیگر وسایل موجود رنگی برای چوب انتخاب می‌شود تا همخوانی مناسبی با دکوراسیون اداری داشته باشد.

 

کدام سبک را انتخاب کنیم؟

این که کدام سبک مبلمان اداری را برای شرکت خود انتخاب کنیم نیاز به دقت دارد. اگر این کار برایتان مشکل باشد کارشناسان گروه مکعب به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این انتخاب می‌تواند یکی از مهم‌ترین خریدهای دفتر اداری شما باشد. شما یک سبک خاص را برای شرکت خود باید بپسندید تا علاوه بر راحتی کارمندان، نمای چشمگیری هم داشته باشد. حتی ظاهر کسب و کار شما هم در دنیای امروزی مهم است. بنابراین باید مبلمان اداری را طوری انتخاب کنید تا با باقی وسایل و دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. شما باید فضای کلی محیط کاری خود را هم در نظر بگیرید. برای مثال اگر دفتر شما فضای کافی برای اجرای یک دکوراسیون شیک را داشته باشد، می‌توانید سبک سلطنتی را برای آن انتخاب کنید.

این سبک مخاطبان شما را یاد قصرهای بزرگ و با شکوه می‌اندازد. اما اگر متراژ اداره شما کم باشد، بهتر است از سبک‌های مینیمال یا مدرن استفاده کنید. این دو سبک در عین سادگی کمک می‌کنند تا فضای داخلی اداره شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهد. البته به رنگ مبلمان هم باید دقت کنید. به طور کلی مبلمانی که از رنگ‌های روشن ساخته شده باشد، برای فضاهای کوچک‌تر مناسب است. اگر طرفدار رنگ‌های تیره برای مبلمان اداری خود هستید باید دقت کنید که فضای مناسب و بزرگ در دفتر کار خود دارید یا خیر. رنگ‌های تیره فضا را از لحاظ متراژ، محدودتر و کوچک‌تر نشان می‌دهد.