با پیشرفت فناوری، ایجاد تعادل مناسب بین زندگی کاری و شخصی کارمندان در دفاتر کارشان دشوارتر می‌شود. از آنجا که بیشتر کارمندان نیاز به برقراری ارتباط با یکدیگر در خارج از محیط کاری را دارند، طراحی دکوراسیون اداری با هدف رفع این نیاز، یکی از مهمترین اصولی است که مدیران باید به آن اشراف داشته باشند. جالب است بدانید که تعامل کارمندان با یکدیگر و صحبت کردن در مورد مسائلی به غیر از موضوعات کاری، استرس آنها را کاهش می‌دهد. برای بهبود این تعادل و خوشحال کردن کارمندان لازم است چند تغییر در طراحی دکوراسیون ایجاد کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با تغییر دکوراسیون اداری به ایجاد حس رضایت در کارمندان کمک کنید. در واقع با خواندن این مقاله یاد می‌گیرید که چطور می‌توان یک محیط کاری شادتر و سالم‌تر ایجاد کرده و استرس کارمندان را کاهش داد.

چند پیشنهاد عالی برای تغییر دکوراسیون اداری و ایجاد تعادل در زندگی کارمندان

یک فضای دنج و ساکت برای کارمندان ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود تعادل در کار و زندگی کارمندان، فراهم کردن فضاهای خصوصی برای آنها است. درست است که فضاهای اداری باز، حس همکاری را ترغیب می‌کنند، اما این فضا برای انجام هر کاری مناسب نیست. برخی از کارمندان برای کار کردن به سکوت احتیاج دارند و سر و صدای بیش از حد می‌تواند پریشان‌شان کند.

با فراهم کردن فضاهای خصوصی، کارمندان می‌توانند در آرامش کامل به انجام وظایف خود بپردازند یا از این فضاها برای برگزاری جلسات و تماس‌های کاری مهم استفاده کنند. فضای خصوصی به کارمندان اجازه می‌دهد تا از میز خود دور شوند و در هنگام نیاز، با این کار به آرامش برسند. شما می‌توانید با قرار دادن یک مبلمان اداری راحت، اثرگذاری این فضا را افزایش دهید.

فضاهای اجتماعی را از محیط کاری متمایز کنید

طراحی فضایی که امکان برقراری تعاملات اجتماعی آرام و به دور از وظایف کاری را فراهم می‌کند، باعث خوشحالی کارکنان می‌شود. ترفند انجام این کار نیز این است که حد فاصل این فضا با محیط اداری باید در دورترین حالت ممکن باشد. انجام این کار باعث می‌شود که کارمندان چند دقیقه‌ای از روز را به دور از وظایف شغلی با هم در تعامل باشند.

اگر قصد دارید یک سالن را در شرکت به این فضا اختصاص دهید، سعی کنید بیشتر از مبلمان راحتی و خانگی استفاده کنید. به این صورت کامندان احساس می‌کنند در کافه یا خانه نشسته‌اند و با یکدیگر صحبت می‌کنند.

 

روی طراحی ارگونومیک تمرکز کنید

اگر می‌خواهید کارمندان در محل کار سالم‌تر باشند، ایجاد ایستگاه‌های کاری ارگونومیک باید یکی از اولویت‌های شما باشد. انجام برخی از پروژه‌ها برای کارمندان استرس‌زا است و اگر در طول انجام آنها احساس راحتی نداشته باشند، بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. ارزیابی هر ایستگاه کاری و بهبود نقایص آنها، یکی از تغییرات مهمی است که باید اعمال شود. صندلی‌های اداری که استفاده می‌کنید باید از مواد استاندارد ساخته شده باشند و از کمر به درستی پشتیبانی کنند. کارمندان قرار است برای مدت طولانی روی این صندلی‌ها بنشینند. بنابراین راحتی آنها بسیار مهم است.

همچنین باید ایستگاه‌های کاری را طراحی کنید که امکان تنظیم ارتفاع صندلی و میز اداری در آنها وجود داشته باشد. از طرفی توصیه می‌شود که فضایی برای کار کردن در حالت ایستاده نیز در نظر بگیرید. قبلاً ثابت شده است که ایستاده کار کردن، منجر به سالم شدن سبک زندگی می‌شود. از طرفی نشستن‌های طولانی مدت واقعاً برای بدن مضر است.

عناصر مختلف را با هم ترکیب کنید

یک قانون مهم در دکوراسیون اداری این است که نباید از خلاقیت ترسید. برای کمک به کارکنان سعی کنید از سرگرمی‌های متنوع استفاده کنید. برخی از شرکت‌ها حتی اتاق بازی دارند و کارمندان می‌توانند در آنجا از سرگرمی‌های مختلف استفاده کنند. لذت بردن کارمندان در ساعات استراحت، باعث ایجاد یک محیط کاری سالم و خلاق می‌شود.

از نیروی کاری خود بازخورد دریافت کنید

هیچ کسی بهتر از کارمندان نمی‌تواند برای تغییر دکوراسیون اداری ایده‌های خلاقانه ارائه دهد. چرا که این کارمندان هستند که بیشتر وقت خود را در محیط کار می‌گذرانند. بنابراین می‌دانند که چی چیزی آنها را خوشحال می‌کند. بنابراین با کارمندان جلسه بگذارید تا از نیازهای آنها و نحوه انجام کارشان مطلع شوید. به نظرات آنها گوش فرا دهید و ببینید چه تغییراتی را باید اعمال کنید.

اگر می‌خواهید بهترین محل کار را برای کارمندان خود ایجاد کنید، باید این اصول تغییر دکوراسیون اداری را در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

طراحان دکوراسیون اداری متوجه شده‌اند که دکوراسیون اداری رابطه مستقیمی با میزان رضایت شغلی افراد دارد. دز طول زمان کاری هر کارمند با استرس و فشار کاری مواجه است، یک فضای کاری استاندارد مقدار زیادی از این تنش‌ها را کاهش می‌دهد. اما مهم است که تغییراتی که وارد محیط کار خود می‌کنید تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. در زمینه تغییرات دکوراسیون اداری می‌توانید از طراحان و مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب طی سال‌ها فعالیت در این عرصه و طراحی فضاهای اداری در این زمینه تجربه کافی دارد. می‌توانید برای دیدن از نمونه کارهای این شرکت به قسمت پروژه‌های سایت مراجعه کنید.