بازوی مانیتور ارگونومیک در دکوراسیون اداری یکی از ابزار و اکسسوری‌های کارآمد است که در بسیاری از محیط آموزشی، اداری، کاری و … استفاده می‌شود. این بازو مانیتور را در جهت‌های مختلف می‌چرخاند و زاویه دید آن را تغییر می‌دهد.

با کمک بازوی مانیتور ارگونومیک نه‌تنها دکوراسیون محیط اداره‌تان زیباتر می‌شود، بلکه به حفظ سلامتی‌تان کمک می کند و از بسیاری از مشکلات جسمی حاصل از کار مثل شانه‌درد، گردن‌درد و … راحت می شوید. در واقع با استفاده از این وسیله دیگر لازم نیست بدنتان را در یک موقعیت ثابت برای تماشای محتوای صفحه‌نمایش قرار دهید.

بازوی مانیتور ارگونومیک صفحه‌نمایش معمولا به تکیه‌گاه‌هایی مثل دیوار، میز یا سقف متصل می‌شود. این وسیله به مانیتور می‌چسبد و در جهت‌های مختلف می‌چرخد، بنابراین نظارت روی صفحه‌نمایش را راحتتر می‌کند.

 

بازوی مانیتور ارگونومیک چیست؟

بنا به دلایل مختلف شاید بخواهید زاویه‌دید صفحه‌نمایش کامپیوترتان را تغییر دهید؛ در گذشته برای این کار ابزارهای ساده و ابتدایی مختلف وجود داشت که تا حدی نیاز کاربران را برطرف می‌کرد؛ اما خوشبختانه حالا با اختراع بازوی مانیتور ارگونومیک این چالش برای همیشه برطرف شده است.

اگر باید در محیط کار محتویات صفحه‌نمایش را به مشتری‌هایتان نشان دهید، اگر زاویه دید صفحه‌نمایش به‌گونه‌ای است که باعث ایجاد درد عضلانی در قسمت گردن یا شانه‌هایتان می‌شود یا …، می‌توانید از بازوی ارگونومیک استفاده کنید.

بازوی ارگونومیک یکی از انواع اکسسوری اداری است که ارتفاع، زاویه و عمق صفحه‌نمایش را تغییر می‌دهد. شما به‌راحتی می‌توانید با کمک این ابزار صفحه‌نمایش را به جهت‌های مختلف برا بچرخانید و محتویات آن را نشان دیگران دهید. این ابزار برای کسانی که کار گروهی دارند، بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

با استفاده از بازوی ارگونومیک دیگر مثل قبل روی میز کاریتان شلوغ و نامنظم نیست. این وسیله حتی می‌تواند به سقف بچسبد تا محتوای مانیتور را بهتر ببینید؛ بنابراین می‌توانید از فضای خالی روی میز اداری استفاده بهینه‌تری داشته باشید.

بازوی مانیتور ارگونومیک را کجا نصب کنیم؟

محل نصب بازوی ارگونومیک دقیقا جایی است که مانیتور در مقابل چشم‌های شما قرار می‌گیرد. شما باید نقطه مرکز و رو‌به‌روی‌تان را بیابید و بازو را همان‌جا نصب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این وسیله را در سمت چپ یا راست بدنتان نصب نکنید، چون دائما باید سر و گردنتان را بچرخانید که موجب ایجاد دردهای شدید در آن نواحی می‌شود.

بهترین موقعیت برای نصب بازو جایی است که با نگاه کردن به آنجا بدن تان دچار هیچ دردی نمی‌شود. زاویه‌ای را بیابید که با نگاه‌کردن به آنجا دچار دردهای عضلانی نمی‌شوید و سپس با نصب بازو در آن موقعیت تا مدت‌ها بدون هیچ مشکلی از محتوای صفحه‌نمایش استفاده کنید.

انواع بازو مانیتور ارگونومیک

بازوهای ارگونومیک معمولا در انواع مختلفی تولید می‌شوند تا کاملا نیاز مشتری‌ها را برطرف کنند. این بازوها هر کدام چندین نقطه اتصال دارند تا کاربر بتواند بهترین زاویه را با آنها تنظیم کند.

بعضی از بازوها امکان نصب دو مانیتور را به‌صورت همزمان دارند؛ اگر در محیطی کار می‌کنید که باید چندین مانیتور پیش‌رویتان باشد، این بازوها پیشنهاد ما به شما هستند.

هر کدام از بازوهای مانیتور توانایی تحمل وزن مختلفی دارند که بین ۲ تا ۹ کیلوگرم متغیر است. اگر صفحه‌نمایشتان وزن زیادی دارد، بازوهایی با تحمل وزن بیشتر بخرید.

مزیت‌های بازوی مانیتور ارگونومیک

بازوهای ارگونومیک مزیت‌های زیادی دارند که مدیران را ترغیب می‌کنند برای رفاه و آسایش بیشتر کارمندان آنها را به دکوراسیون محیط اداره‌شان اضافه کنند. در ادامه این مزیت‌ها را می‌گوییم:

  • جمع و مدیریت‌کردن کابل‌های آزاد روی میز
  • نمایش محتوای صفحه‌نمایش با کیفیت فوق‌العاده عالی در هر زاویه‌ای
  • امکان نصب و جداسازی راحت از تکیه‌گاه برای انتقال آن به تکیه‌گاه و میز دیگر.

نکات مهم درباره بازوی مانیتور ارگونومیک

در خرید و استفاده از بازوی مانیتور ارگونومیک پیشنهاد می‌کنیم حتما به نکته‌هایی که در ادامه می‌گوییم، عمل کنید:

اطلاع از تطبیق بازو با صفحه‌نمایش

بر اساس استاندارد VESA فاصله بسته‌شدن پیچ‌ها ۷۵*۷۵ یا ۱۰۰*۱۰۰ است؛ بنابراین قبل از اینکه بازوی ارگونومیک را بخرید، پشت مانیتور و محل پیچ‌های آن را مشاهده کنید و با نوع پیچ‌های بازو تطبیق دهید.

نصب بازو دور از دسترس

بازو را در ناحیه‌ای دور از دسترس نصب کنید تا ضربه نبیند. گاهی اوقات به‌دلیل بی‌توجهی ممکن است ناخواسته با بازوی ارگونومیک برخورد کنید و این وسیله دچار شکستگی یا عیب و ایرادهای مختلف بشود. بنابراین با نصب بازو در موقعیتی دور از دسترس مانع بروز هرگونه آسیب در آن خواهید شد.

اطراف بازو را خالی کنید

ایجاد فضای خالی برای چرخش مانیتور نیز یکی از نکته‌های مهم است که نباید فراموش کنید. اطراف محل نصب بازو را خالی بگذارید تا بعد از نصب صفحه‌نمایش، امکان چرخش آن وجود داشته باشد.

بازوی ارگونومیک، زاویه دید بهتر در صفحه نمایش

با وجود بازوی مانیتور ارگونومیک حالا می‌توانید صفحه‌نمایش را هر جا که خواستید، نصب و با خیال راحت از آن استفاده کنید. این ابزار وسیله‌ای کارآمد برای محیط‌های کاری و اداری است که در آنجا کارمندان باید محتوای صفحه‌نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

با وجود بازوی ارگونومیک کمتر دچار دردهای عضلانی می‌شوید و فشار کمی نیز به چشم‌هایتان وارد می‌شود. این بازو به‌گونه‌ای طراحی شده است تا امکان مشاهده محتویات مانیتور را در راحتی کامل بدن برایتان فراهم کند.

اگر مدت‌ها پای کامپیوتر می‌نشینید و مشغول به کار هستید، موقعیت دیدتان نسبت به مانیتور اهمیت زیادی دارد. اگر زاویه دید نامناسبی داشته باشید، بهره‌وری‌تان نیز کمتر می‌شود. بنابراین با خرید و نصب یک بازوی ارگونومیک متناسب با نوع صفحه‌نمایشتان این مشکل را برای همیشه از بین ببرید. برای خرید این بازو می‌توانید به مراکز خرید ابزار و تجهیزات اداری بروید.