شیوه طراحی بهترین مدل دکوراسیون دفتر کار اهمیت زیادی دارد. در واقع مشتری‌ها به‌محض ورود به شرکت و اداره به اولین عاملی که توجه می‌کنند، دکوراسیون آنجا است. برای همین شما باید با نهایت دقت المان‌ها و عناصر تزئینی اداره‌تان را انتخاب کنید تا روی نظر مشتری‌ها تاثیر مثبتی بگذارید.

اگر در شروع کار هستید و قصد دارید دفتر کاری‌تان را طراحی کنید، باید از برخی اصول و نکته‌ها در طراحی دکوراسیون اداری آگاه باشید. با توجه به این قواعد شیکترین و لوکسترین دکوراسیون را در محیط کارتان به‌وجود می‌آورید.

شما باید برای طراحی محیط دفتر کار‌تان ابتدا هدفتان را مشخص کنید، سپس به المان‌ها و عناصر محیط اداره توجه داشته باشید و آنها را کاملا هدفمند در بخش‌های مختلف به‌کار ببرید. یک طراحی هوشمندانه نقش به‌سزایی در موفقیت سازمان‌ها دارد، بنابراین به‌سادگی از کنار این موضوع نگذرید.

اصول طراحی بهترین مدل دکوراسیون دفتر کار

چند اصل مهم و کاربردی در ادامه بیان  می‌کنیم که کمکتان می‌کنند دفتر اداره‌تان را به‌بهترین‌شکل طراحی کنید:

  • رنگ دفتر کاری

یکی از مهمترین اصول در طراحی دفتر کار استفاده از رنگ‌های شاد و نشاط‌ آور است. شما ساعت‌ها در محیط دفتر کار می‌کنید، پس رنگ‌هایی را انتخاب کنید که تاثیر مثبتی روی روحیه‌تان دارند.

همچنین شما باید بین رنگ‌بندی عناصر مختلف دفتر کار مثل میز اداری، مبلمان، پرده‌ها، رنگ دیوارها و … تعادل به‌وجود آورید. ناهماهنگی بین رنگ‌ها نه‌تنها زیبایی محیط را از بین می‌برد، بلکه باعث شلوغ به‌نظر‌رسیدن آنجا و حواس‌پرتی کارکنان نیز می‌شود.

شما می‌توانید متناسب با نوع کسب‌و‌کارتان و با توجه به روانشناسی رنگ‌ها، از رنگ‌های مختلفی در محیط کارتان استفاده کنید. در ادامه برخی از خصوصیت و ویژگی‌های رنگ‌های پرکاربرد را می‌گوییم تا رنگ دکوراسیون دفتر کارتان را هوشمندانه انتخاب کنید:

  • رنگ زرد : این رنگ خلاقیت را افزایش می‌دهد و نماد خوشبینی است.
  • رنگ قرمز : این رنگ کارایی و عملکرد کارکنانتان را افزایش می‌دهد و باعث بهره‌وری بیشتر آنها می‌شود. البته از این رنگ در دفاتر بزرگ استفاده نکنید. بیشترین کاربرد رنگ قرمز برای طراحی دکوراسیون اتاق کوچک مخصوص جلسه و … است.
  • رنگ سبز : رنگ سبز آرامش را برای کارکنان به‌ارمغان می‌آورد و باعث از‌بین‌رفتن خستگی می‌شود. اگر ساعت‌ها در محیط دفتر مشغول به‌کار هستید، استفاده از این رنگ برای طراحی دکوراسیون‌تان پیشنهاد می‌شود.
  • رنگ سفید : اگر دفتر کوچکی دارید و می‌خواهید فضای آن بزرگتر جلوه کند، از رنگ سفید برای طراحی عناصر آن استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار

  • نقطه کانونی دفتر کاری

دوست دارید که کدام قسمت از دفترتان بیشتر از مابقی بخش‌ها توجه جلب کند؟ دیوار یا بخشی از دفتر را که می‌خواهید تمام توجه مشتری جلب آن شود، انتخاب کنید، سپس با خلاقیتتان بافت، رنگ‌بندی و طرح آن قسمت را متفاوت در نظر بگیرید.

شما می‌توانید با استفاده از انواع کاغذ‌دیواری‌ها، دیوار‌کوب‌ها یا عناصر دیگر تزئینی یک نقطه کانونی در دفتر کاری‌تان به‌وجود بیاورید که اول از همه توجه مشتری به آنجا جلب شود.

  • خرید مبلمان اداری هماهنگ با دکوراسیون

یکی از مهمترین فاکتورها در خرید مبلمان اداری، توجه به میزان راحتی مبلمان است. اگر مبلمان راحت نباشند، بعد از مدتی باعث خستگی مشتری‌ها یا کارکنان می‌شوند.

مبل‌های راحتی معمولا ارتفاع از کف‌شان ۴۳ تا ۵۰ سانتی‌متر است. شما باید در خرید مبلمان به زاویه پشتی و کف آنها دقت کنید که به‌صورت ۱۰۰ درجه باشد و حین نشستن اذیتتان نکند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم صندلی‌هایی با ارتفاع پشت ۶۴ سانتی‌متر بخرید، چون این صندلی‌ها حین نشستن هیچ فشاری به بدنتان وارد نخواهند کرد.

شما می‌توانید انواع مبلمان با جنس‌های مختلف را برای محیط دفتر اداری‌تان بخرید، اما اگر در محیطی رسمی مشغول به‌کار هستید، پیشنهاد ما جنس چرم است. مبلمانی با جنس چرمی دکوراسیون اداره را رسمی‌تر می‌کنند و به‌دلیل ظاهر شیک و اداری‌شان، برای دفاتر رسمی گزینه‌ای مناسب هستند.

  • استفاده از تابلوهای زیبا

اگر بخواهید بخشی از دیوارهای اداره‌تان را کاغذ‌ دیواری کنید، باید هزینه زیادی بپردازید؛ همچنین این کار زمان زیادی را می‌طلبد. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از یک اکسسوری اداری ساده، کمترین هزینه را پرداخت کنید و نتیجه‌ای فوق‌العاده بگیرید. تابلوها زیبایی چشم‌نوازی دارند و محیط اداره را لاکچری‌تر و شیکتر نشان می‌دهند.

ما پیشنهاد می‌کنیم برای دفاتر کاری از تابلوهای بزرگ با ابعاد ۵۰×۷۰ یا ۱۰۰×۷۰ استفاده کنید. این تابلو‌ها بخش بزرگی از دیوارها را می‌پوشانند و همچنین تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش روحیه و نشاط کارکنان دارند.

طرح و رنگ تابلو‌ها کاملا به‌نوع فعالیتتان و سایر تزیینات داخل دفتر بستگی دارد. اما رنگ‌بندی تابلوها برای طراحی دکوراسیون دفتر اداری بهتر است شاد و پر انرژی باشد؛ بنابراین از انتخاب رنگ‌های خنثی و تیره برای تابلوهای دفتر اداری اجتناب کنید.

  • استفاده از گل و گیاه

کافیست برای مدتی به یک گل طبیعی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این کار چقدر روی روحیه و احساس مثبتتان تاثیر می‌گذارد. بنابراین یک پوشش گیاهی مناسب برای دفتر کاریتان به‌وجود آورید. استفاده از گل و گیاه در محیط کار روی روحیه کارکنان تاثیر مستقیم دارد و باعث افزایش بهره‌وری آنها خواهد شد.

از تاثیرهای مثبت گل‌ها در محیط کار می‌توان به کاهش استرس، افزایش خلاقیت، رسیدن به ایده‌های بکر و ناب توسط کارکنان و … اشاره کرد. گل‌ها همچنین در تصفیه هوا تاثیرگزار هستند.

  • نورپردازی مناسب دفتر اداری

شما می‌توانید برای کاهش مصرف انرژی به‌جای انواع چراغ‌های فلورسنت، از لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده کنید. این لامپ‌ها نه‌تنها طول عمر بیشتری نسبت به چراغ‌های فلورسنت دارند، بلکه باعث افزایش مصرف انرژی نخواهند شد. برای لایتینگ اداری مجموعه ی خود می توانید با کارشناسان مکعب در ارتباط باشید.

البته پیشنهاد ما این است دفاتری را برای کار انتخاب کنید که در طول روز از پنجره‌ها و روزنه‌های رو‌به‌بیرون نور طبیعی دریافت می‌کنند. نور طبیعی خستگی چشم را از بین می‌برد و در نتیجه روی افزایش بهره‌وری کارکنان تاثیر مثبت می‌گذارد.

  • پارتیشن بندی مناسب

از پارتیشن‌های مناسب و مدرن برای طراحی دکوراسیون دفتر اداری‌تان استفاده کنید. پارتیشن‌ها باعث ایجاد حریم‌خصوصی می‌شوند و محیط دفتر را مدرنتر و زیباتر نشان می‌دهند. با استفاده از انواع پارتیشن مناسب، باعث نظم‌دادن به میز و صندلی‌ها می‌شوید و بین محیط کار هر یک از کارکنان فاصله مناسبی به‌وجود می‌آورید.

طراحی دکوراسیون اداری دفتر

طراحی دکوراسیون دفتر اداری، ساده اما با اهمیت

کارشناس‌ها و متخصص‌های طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی به‌نحوه طراحی دفاتر اداری می‌دهند، چون می‌دانند که افراد بیشتر ساعات روز را در آنجا مشغول به‌کار و فعالیت هستند، بنابراین دکوراسیون روی روحیه آنها تاثیر می‌گذارد. برای همین شما باید در طراحی دکوراسیون دفتر اداری به کوچکترین جزئیات محیط کاری‌تان دقت کنید تا بیشترین بازخورد را بگیرید.

در واقع طراحی بهترین مدل دکوراسیون دفتر کار نه‌ تنها روی نظر مثبت مشتری‌ها نسبت به شما تاثیرگذار است، بلکه تاثیر ویژه‌ای روی بازدهی و بهره‌وری کارکنانتان دارد. بنابراین اگر در طراحی دکوراسیون دفتر اداری بی‌دقت باشید و عناصر مختلف را در محیط بدون توجه به هماهنگی آنها با یکدیگر استفاده کنید، روی ریتم و روند کاری‌تان در آینده تاثیر منفی خواهید گذاشت.