دکوراسیون اداری اجزای بسیار مختلفی دارد که هر کدام نقش اساسی در بخشیدن شکل و ساختار به محل کار شما دارند. اگر طراحی دکوراسیون اداری به خوبی انجام شود تاثیر آن را در کارآیی و بهره‌وری، روابط کارکنان و حفظ سلامت جسمی و روحی آنها خواهید دید. یکی از پرکاربردترین وسایل در محل کار میز اداری است که با اهداف مختلفی تولید می‌شود. میز منشی یکی از پرکاربردترین میزهای اداری است. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در انتخاب میز منشی بپردازیم. پس از ورود مراجعه‌کنندگان به دفتر کار شما یکی از اجزای دکوراسیون اداری که توجه آنها را جلب می‌کند میز منشی است. شکل ظاهری میز منشی بسیار اهمیت دارد. میز منشی علاوه بر کاربری خوب برای خدمات منشی‌گری باید بتواند حس خوبی در مراجعه‌کنندگان ایجاد کند.

 

نکات مهم در انتخاب میز منشی

میز منشی باید با استانداردهای لازم ساخته شده باشد. منشی ساعات طولانی را پشت میز مشغول به کار است دچار آسیب‌های ناشی از نشستن‌های طولانی نشود. به طور کلی میزهای استاندارد تاثیر زیادی در سلامت کارمندان و در نتیجه افزایش بهره‌وری آنها دارند. میز منشی حتما باید از امکانات مرسوم از جمله فضای کافی روی میز، فضای ذخیره‌سازی مانند کمد و قفسه، دسترسی‌های مناسب به برق و… برخوردار باشد تا به میز منشی نظم ببخشد.

برخورداری از طراحی زیبا یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب میز منشی است. دکوراسیون مبحثی مهم در محیط‌های اداری و سازمانی به شمار می‌آید. در حال حاضر ایده‌های خلاقانه‌ای در ساخت میز منشی به کار می‌رود و میزهایی با طرح‌های منحصربه‌فرد در بازار ارائه می‌شوند. میزهای منشی با اشکال هندسی مختلف و متنوع با زیبایی ظاهری خود باعث جلب نظر بیننده می‌شوند. همچنین این میزها را می‌توان به راحتی در فضاهای مختلف به ویژه دفاتری که محدودیت فضا دارند قرار داد و در فضا صرفه‌جویی کرد. میز منشی را متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود انتخاب کنید. میز منشی باید با سایر میزها و مبلمان اداری هماهنگی کامل داشته باشد.

 

خرید و انتخاب میز منشی

در هنگام خرید میز منشی به مرغوبیت جنس آن توجه کنید. هر چقدر کیفیت ساخت میز بهتر باشد و مواد اولیه استاندارد در ساخت آن به کار رفته باشد عمر مفید آن افزایش می‌یابد. رنگ میز منشی باید متناسب با رنگ دکوراسیون اداری و اجزای آن انتخاب شود. در حال حاضر میز منشی در بازار در رنگ‌بندی متنوع در اختیار مشتریان قرار دارد تا با توجه به سلیقه و متناسب با رنگ دکوراسیون اداری دفتر کار خود میز مورد نظر را انتخاب کنند. بعضی از کسب‌ و کارها رنگ میز منشی را هم‌رنگ لوگو یا رنگ سازمانی خود در نظر می‌گیرند. در این صورت مراجعه‌کنندگان با دیدن آن نام برند برایشان تداعی شود. بهتر است رنگ‌بندی میز منشی حالت رسمی و اداری را القا کند.

معمولا اشیایی با وزن زیاد مانند کامپیوتر، فایل‌های بایگانی و… روی میز منشی قرار می‌گیرد. بنابراین میز منشی مستحکمی را انتخاب کنید. حتما به رویه میز منشی دقت کنید. وجود یک لایه ضدآب باعث می‌شود در صورت ریختن مایعات بر سطح میز رطوبت به داخل بافت میز نفوذ نکند. میز منشی باید ارتفاع مناسب و استانداردی داشته باشد. همچنین بهتر است میزی که قصد خرید آن را دارید دارای گارانتی باشد تا در صورت بروز مشکل پس از خرید بتوانید آن را پس بدهید یا تعویض کنید.

 

ملزومات میز منشی

به طور معمول یک منشی در طول روز وظایف زیادی را به انجام می‌رساند. تمام این وظایف نیاز به لوازم خاص خود را دارد، که باید در اختیار یک مشی قرار بگیرد. این لوازم باید طوری قرار گیرند که به راحتی در دسترس باشد.

کازیه

به طور مثال کازیه برای مرتب سازی برگه‌های بیشماری که بر روی میز است. در بعضی از کسب و کارها منشی با حجم زیادی از مدارک کاغذی رو به رو است که مهم است یک کازیه بر روی میز، به آنها نظم دهد.

جاقلمی

جاقلمی برای قرار داد خودکار و مدادهایی که در طول روز به آن نیاز پیدا می‌کند. جا قلمی به راحتی از شلوغی میز جلوگیری می‌کند.

کشو فایل

منشی به عنوان کسی که به مدارک دسترسی دارد، باید میزی داشته باشد که از کشو فایل برخودار باشد. در این صورت مدارم محرمانه به راحتی بر روی میز باقی نمی‌ماند.

محل قرار گرفتن میز منشی در محل کار

میز منشی باید در محلی از دفتر قرار بگیرد که منشی ضمن اشراف کامل به تمام فضای کاری، بتواند ارتباط مناسبی با مراجعه‌کنندگان برقرار کند. منشی باید در آن محل احساس راحتی کند و بتواند کاملا بر کارش تمرکز داشته باشد. بهتر است میز منشی در کنار ورودی دفتر، کنار پنجره و یا وسایل سرمایشی و گرمایشی قرار نگیرد تا تمرکز منشی بیشتر حفظ شود. میزهای منشی با طرح‌های متنوع و خلاقانه در بازار وجود دارند. امیدواریم بتوانید با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله گفته شد میزی را با توجه به نیازهایتان و متناسب با دفتر کار خود، انتخاب و خریداری کنید.