ارتباط کسب ‌و کار شما با مشتری و تعاملی که با او دارید موضوع مهمی است که عوامل زیادی روی آن تاثیر می‌گذارند. ما در ادامه می‌خواهیم در مورد یکی از این عوامل یعنی تأثیر دکوراسیون اداری روی مشتری و درک او از کسب و کار شما صحبت کنیم. در واقع ما به این موضوع خواهیم پرداخت که مبلمان اداری و دکوراسیون شرکت‌تان چه تاثیری بر روی احساسات مشتریان خواهد داشت؟

این که آیا شما یک شرکت نوپا و در حال رشد هستید یا یک شرکت بزرگ و با تجربیات فراوان، تفاوت چندانی روی موضوع روابط اداری ندارد. مطمئناً داشتن رابطه خوب با مشتری بخش جدایی‌ناپذیری از موفقیت شماست. مشتریان افرادی هستند که قدرت سرمایه‌گذاری شما را در آینده ارتقاء می‌دهند. داشتن مشتری یا یک شریک مناسب می‌تواند یک شرکت را به سمت موفقیت سوق دهد. بنابراین نه تنها باید یاد بگیرید که چگونه مشتریان با ارزش را جذب کنید، بلکه باید بدانید که چگونه می‌توانید آنها را حفظ کنید.

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از مهم‌ترین آنها حفظ خطوط ارتباطی است. با مشتریان خود صحبت کنید تا با آنها به درستی آشنا شوید. حتی می‌توانید برای‌شان هدیه بفرستید و به این ترتیب احساسات‌شان را تحریک کنید. همچنین باید به ابزارهای لازم جهت ایجاد شهرت برای شرکت‌تان نیز دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال داشتن یک فضای اداری استاندارد بسیار مهم است. زیرا یک طراحی داخلی جذاب به مشتری‌ها سرنخ‌هایی را راجع به ارزش شرکت شما می‌دهد. برای بهبود فضای کاری خود و تاثیرگذاری روی مشتری حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

اثرگذاری دکوراسیون اداری روی مشتری

مبلمان و دکوراسیون

یک دفترکار با چهار دیوار لخت اصلا نمی‌تواند تاثیر خوبی روی مشتریان بگذارد. فراموش نکنید که به کمی رنگ و شخصیت نیاز دارید تا بتوانید مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید. البته کاغذ دیواری‌های سه بعدی نیز می‌توانند تاثیر زیادی روی مشتریان داشته باشند. در این طرح شما می‌توانید با ارسال تصویر منتخب خود به یک چاپگر حرفه‌ای، آثار هنری بی‌نظیری را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برای دکور اتاق کارتان از گیاهان زینتی نیز استفاده کنید.

شاید فکر کنید که تصمیم‌گیری مشتری از روی ظاهر کمی غیر منطقی است. اما این ضرب‌المثل معروف را فراموش نکنید که ” عقل مردم به چشم‌شان است.” به عنوان یک انسان، ما به طور ناخودآگاه به سمت افرادی کشیده می‌شویم که با دید مشابه به زندگی نگاه می‌کنند و سلایق یکسانی با ما دارند. این موضوع به ویژه در زمینه طراحی دکوراسیون بسیار مهم است. اگر مشتری احساس کند که دفتر کارتان بسیار با سلیقه چیده شده است؛ ناخودآگاه ارتباط خوبی با شما برقرار می‌کند.

چیدمان و طراحی دفتر

قبل از چیدمان دفتر خود، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای مبلمان وجود دارد. اگر با چیدمان جدید فضا کوچک شد؛ حتما از خیر برخی از آیتم‌ها بگذرید تا فضای باز بیشتری در اختیار داشته باشید. مهم‌ترین عناصر در یک دفتر کار تاثیرگذار، میز اداری و یک مکان جذاب برای نشستن مشتری است. انتخاب مبلمان برای چیدمان محل نشستن مشتری ایده خوبی است. اما مبلمان اداری باید حرفه‌ای باشد. سعی کنید مبلمانی را انتخاب کنید که مشتری به محض نشستن روی آن احساس راحتی کند. وجود هر گونه مانع بزرگ بین شما که به عنوان مدیر یک کسب‌ و کار پشت میز اداری نشسته‌اید و مشتری که مقابل‌تان است؛ ارتباط را قطع می‌کند. بنابراین از گذاشتن اشیاء بزرگ مثل گلدان روی میز و درست در مسیر دید، خودداری کنید. استفاده از چنین اجسامی این حس را به مشتری القا می‌کند که شما نمی‌خواهید با او ارتباط چشمی مستقیم داشته باشید.

دسترسی به نور طبیعی

در حالت ایده‌آل، یک دفتر کار مناسب و جذاب باید حداقل یک پنجره داشته باشد. اگر اتاق‌تان پنجره ندارد، باید با روش‌های غیرمتعارف‌تر مانند سیستم‌های روشنایی، محیط کار را روشن نگه دارید. در این سیستم نورپردازی، چراغ‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که نور طبیعی خورشید را در ذهن تداعی می‌کنند. نور طبیعی بسیار مهم است و باعث می‌شود افراد احساس آرامش بیشتری داشته باشند. وقتی مشتری آرام است؛ ارتباط بهتری نیز با شما برقرار می‌کند و راحت‌تر به معامله می‌پردازد. فراموش نکنید که از گیاهان سبز و برگ‌دار نیز حتما در گوشه‌های اتاق استفاده کنید. چرا که وجود گل و گیاه در دفتر کار باعث ایجاد آرامش می‌شود. فضای کاری همیشه باید احساس طلبیدن را در مشتری ایجاد کرده و هرگز رعب‌آور نباشد.

از رنگ در دکوراسیون اداری خود غافل نشوید

رنگ یکی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون اداری به شمار می‌رود. طراحان دکوارسیون داخلی به خوبی با تاثیر روانشناختی رنگ بر روی افراد آگاه هستند. نه تنها رنگ دیوارها بلکه رنگ لوازمی که در یک فضای کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند در افرادی که در محیط هستند تاثیر گذار است. با استفاده از رنگ یک نقطه دید کانونی در محیط خود به وجود آورید تا به محض ورود هر مشتری نظر او جلب شود.

سخن آخر

با رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، می‌توانید یک فضای کاری دوستانه طراحی کرده و با دکوراسیون اداری روی مشتری تاثیر بگذارید. ایجاد این نکات در محیط اداری کار تخصصی در حوزه طراحی دکوراسیون اداری محسوب می‌‌شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه می‌توانید به گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب مراجعه کنید.