محصولی با این شناسه یافت نشد!

میزهای کار حتی در عصر کنونی که ابزارهای چندوظیفه‌ای مانند رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و… بیشترین کاربرد را دارند؛ ابزاری مهم در هر دفتر کاری محسوب می‌شوند. به همین دلیل است که در میان این همه، همیشه برای میز‌های اداری طرفداران زیادی وجود دارد. در نتیجه انواع زیادی از میز اداری وجود دارد و قانون سختگیرانه‌ای هم برای دسته‌بندی آنها ارائه نمی‌شود. با این وجود میزهای کارمندی و کامپیوتر معمولا دارای ویژگی‌های متفاوت و البته شباهت‌هایی هستند؛ که در این نوشته به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

میز کامپیوتر و ویژگی‌های آن

حدود ده سال پیش، میزهای کامپیوتر همگی یکسان به‌نظر می‌رسیدند. یک صفحه میز، گاهی یک صفحه اضافه و کشویی برای کیبورد و موس و در نهایت قفسه‌هایی در بالا و پایین میز برای ابزارهای جانبی مانند کیس رایانه، چاپگر، اسکنر و…. اما امروزه شرکت‌ها سعی کرده‌اند این تصاویر را با زیبایی‌شناسی ترکیب کنند؛ و در نتیجه طرح‌های متنوعی از ساده تا پیچیده را ارائه دهند.

مثلا یک میز استاندارد بدون کشو یا کمد، اما دارای سینی صفحه کلید، یک میز کامپیوتر محسوب می‌شود. در حالی که میزهایی با طرح‌های آنتیک نیز وجود دارد که شما به‌راحتی می‌توانید آنها را میز کامپیوتر بنامید؛ چرا که آنها برای قرار گرفتن کیس، سیم‌کشی کابل و نور پس‌زمینه باز طراحی شده‌اند. همچنین میزهای بزرگ‌تر را فراموش نکنید؛ که به معنای واقعی کلمه می‌توانند یک چاپگر، یک اسکنر، دو نمایشگر، کابل و سیم‌کشی‌های دیگر را در خود جای دهند. به آنها نیز میز کامپیوتر می‌گویند.

با این وجود بدیهی است که شما باید این میزها را تشخیص دهید. چراکه همه میزها به‌طور کامل با نیازهای رایانه شخصی شما هماهنگ نیستند. به خصوص میزهای کارمندی از نظر تجهیزات در سطح ابتدایی‌تری قرار دارند. به‌طور خلاصه میزهای کامپیوتر معمولا دارای فضای بزرگی برای قرار دادن مانیتور، کیس، سایر لوازم جانبی رایانه، سوراخ‌هایی برای جایی که سیم‌کشی‌ها باید از آن عبور کنند؛ و فضاهایی برای سایر لوازم جانبی مانند بلندگو، چاپگر و ماوس هستند.

علاوه بر این انجام سایر کارهای اداری بر روی یک میز کامپیوتر مناسب امکان‌پذیر است. بنابراین معمولا می‌توان یک میز کامپیوتر را به عنوان میز کارمندی نیز در نظر گرفت. در حالی که میزهای کارمندی ساده معمولا قابلیت خوبی برای تجهیز شدن به عنوان یک میز کامپیوتر را ندارند.

میز کارمندی و ویژگی‌های آن

میز کارمندی کمی متفاوت هستند. آنها معمولا ظاهری ساده‌تر داشته و اغلب اندازه‌ای کوچک‌تر نیز دارند. آنها همچنین دارای کشوهای کوچک در کنار میز هستند. نکته جالب آنها این است که به اندازه کافی برای استفاده از یک لپتاپ خوب هستند. به نوعی می‌توان گفت اکثر میزهای کارمندی مدرن، میز کامپیوتر نیز نامیده می‌شوند؛ هرچند همان‌طور که گفته شد: آنها از نظر ابعاد و اندازه و سوراخ‌های پشتیبانی‌کننده و… واقعا برای پشتیبانی از نمایشگرهای رومیزی، یک کیس بزرگ، چاپگرها و موارد مشابه ساخته نشده‌اند.

بنابراین اگر اهل کار جدی با کامپیوتر هستید؛ و یا از پرسنل دپارتمان فناوری اطلاعات هستید؛ یا به هر دلیلی به‌جای لپ‌تاپ باید از رایانه رومیزی استفاده کنید؛ خرید یک میز کامپیوتر واقعی به‌جای میز کارمندی به شدت توصیه می‌شود. البته یک راه حل میانی نیز این است که یک میز ترکیبی بخرید. میزی که به‌طور موثر جذابیت ساده میزهای کارمندی و عملکردهای بیشتر میزهای کامپیوتر را با هم ترکیب کند.

چند نکته بیشتر برای انتخاب میان میز کامپیوتر و کارمندی

در این بخش موارد و نکاتی وجود دارد که احتمالا به شما کمک می‌کند؛ میان میز کارمندی و میز کامپیوتر گزینه مناسب‌تر برای خود و دفتر کار خود را انتخاب کنید.

نیازهای فضایی

به عنوان یک قاعده، میزهای کارمندی فضای کمتری را نسبت به میزهای کامپیوتر اشغال می‌کنند. بنابراین اگر فقط به دنبال یک میز تکی هستید؛ میزهای کارمندی خوب هستند. همچنین اگر فقط از لپ‌تاپ خود برای بررسی رسانه‌های اجتماعی و امور دیگر، هر چند وقت یک بار استفاده می‌کنید؛ باز هم میزهای کارمندی توصیه می‌شود. چراکه میزهای کامپیوتر معمولا حجیم‌تر و طبیعتا جاگیرتر هستند.

گاهی اوقات، پخش عمده یک میز کامپیوتر طول آن است. در مواقع دیگر میزهای کامپیوتر ممکن است فضاهای جایگزینی داشته باشند. فضاهایی مانند یک سکوی برجسته برای قرار دادن کیس یا چاپگر و… از سویی جاه‌طلبانه‌ترین میزهای کامپیوتر نه‌تنها دارای کشو هستند؛ بلکه شامل کمدهای بایگانی، چراغ‌های تزئینی و یک قفسه می‌شوند. طبیعتا این موارد باعث می‌شود که میزهای کامپیوتر فضای بیشتری را اشغال کنند. این امر به‌ویژه در مورد میزهایی که در دفاتر کار استفاده می‌شوند؛ موضوعی مهم برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی است.

شکل ظاهری

میزهای کارمندی معاصر اغلب از نظر طراحی ساده‌تر از میزهای کامپیوتر هستند. البته این نکته به این معنی نیست که آنها از نظر ظاهری و زیبایی خوشایند نیستند. در واقع از آنجایی که آنها ویژگی‌های جانبی کمتری را ارائه می‌دهند؛ از نظر ظاهری نیز ساده‌تر به‌نظر می‌رسند. در مقابل میزهای کامپیوتر پیچیده‌تر به‌نظر می‌رسند. مثلا میزهای L یا T شکل، نماینده خوبی از این واقعیت هستند. به‌طور خلاصه اگر بیشتر از زیبایی به دنبال کارایی هستید؛ میز کامپیوتر را انتخاب کنید. در مقابل اگر به دنبال میزی هستید که با هر دکوراسیون اداری هماهنگ باشد؛ میز کارمندی را انتخاب کنید.

میز کارشناسی مکعب مدل KC
KC
میز کارشناسی مکعب مدل KC
۷,۵۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

قیمت

این موضوع کاملا به شرکت و سبک مورد علاقه شما بستگی دارد؛ و می‌تواند از انتخابی به انتخاب دیگر بسیار متفاوت باشد. با این حال در بیشتر موارد، میزهای کارمندی ارزان‌تر از اکثر میزهای کامپیوتر هستند.

ماندگاری

این فاکتور نسبتا در هر دو نوع میز اهمیت یکسانی دارد. دوام یک میز اغلب به مواد و طرح‌های مورد استفاده در تولید، نحوه استفاده از میزها و همچنین وزن کل تجهیزات قرار گرفته روی میز و داخل میز بستگی دارد. به‌طور کلی معمولا مواد چوبی در ساخت میزها ترجیح داده می‌شوند. با این حال موادی مانند لمینت، پی وی سی، فولاد، ام دی اف یا ملامین نیز می‌تواند در تولید انواع میز در نظر گرفته شود.

چوب همه‌کاره‌ترین ماده در تولید مبلمان اداری از جمله انواع میز اداری است. شما می‌توانید هر قطعه چوبی را به‌راحتی تعویض کنید. گیلاس و گردو از گران‌ترین چوب‌ها هستند. در حالی که افرا و بلوط ارزان‌تر هستند. دومین گزینه چوب ملامینه است. ملامین یک چوب بدلی است. این گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب است. همچنین چوب‌های مصنوعی ملامینه از نظر دوام نیز قابل اتکا هستند.

از سویی مواد لمینت در واقع پوششی از پلاستیک تحت فشار روی چوب است. این باعث می‌شود میز لمینت بیشتر از میزهای معمولی دوام بیاورد. این مدل‌ها معمولا برای استفاده سبک تا متوسط ​​توصیه می‌شود.
میزهای دارای چارچوب فولادی نیز ممکن است از همه مواد ظریف‌تر نباشند؛ اما قطعا ماندگارترین آنها هستند.

در نهایت میزهای زیادی در بازار وجود دارد که موادی مانند پی وی سی یا ام دی اف را با اسکلت فولادی برای نتیجه بهتر مخلوط می‌کنند. این ترکیب به دلیل وزن سبک‌تر، معمولا برای جابه‌جایی راحت‌تر است. همچنین از نظر دوام نیز تا حدود زیادی قابل اتکاست.

امکانات

همان‌طور که پیش از این ذکر شد؛ میزهای کارمندی دارای فضای ذخیره‌سازی کمتری هستند. البته شاید بتوانید بعدا با افزودنی‌هایی، آنها را به یک میز رایانه تبدیل کنید. با این وجود اگر مسئله محدودیت قیمت، محدودیت فضای کار و… مطرح نیست؛ طبیعتا میزهای کامپیوتر، گزینه‌های بهتری خواهند بود.