هر شرکت و موسسه‌ای برای گفت‌وگو و تبادل نظر با افراد نیاز به یک اتاق کنفرانس دارد. برگزاری جلسات با نمایندگان کسب ‌و کارهای دیگر و عقد قراردادهای کاری، ملاقات با شرکای تجاری و جلسات گروهی میان کارمندان شرکت‌ها معمولا در اتاق کنفرانس صورت می‌گیرد. میز کنفرانس یکی از ملزومات این اتاق است. در انتخاب میز کنفرانس باید به نکاتی توجه شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

موارد مهم برای انتخاب میز کنفرانس

از نظر راحتی و ارگونومیک بودن میز کنفرانس حساسیت میز اداری را ندارد. زیرا افراد زمان زیادی را در پشت میز کنفرانس سپری نمی‌کنند. بیشتر از هر چیز زیبایی ظاهری در طراحی و تولید این میزها دارای اهمیت است. میزهای کنفرانس در انواع مختلف و با طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند. تولیدکنندگان مبلمان اداری سعی می‌کنند از الگوهای قدیمی اجتناب کرده و با ارائه طرح‌های خلاقانه به میز کنفرانس تنوع ببخشند. این کار باعث شده مشتریان نیز بتوانند بر اساس سلیقه و با توجه به نوع کاربری مورد نیاز میز کنفرانس مناسب را انتخاب کنند.

 

رنگ و متریال میز کنفرانس

جنس میزهای کنفرانس معمولا MDF، چرم، شیشه، آلومینیومی و یا به صورت ترکیبی است. برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های رسمی بهتر است میز کنفرانس غیرشیشه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد که حالت رسمی‌تری دارد. انتخاب رنگ میز کنفرانس نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. شرکت‌های معتبر برای اعتبار بیشتر از رنگ تیره برای میزهای کنفرانس استفاده می‌کنند. رنگ تیره نشان‌دهنده اقتدار و ابهت است و ظاهر شکیلی به میز کنفرانس می‌بخشد. در عوض بهتر است رنگ دیوارها و کفپوش روشن انتخاب شود و نور مناسبی برای فضا در نظر گرفته شود. اما اگر رنگ اتاق کنفرانس تیره بود رنگ میز کنفرانس باید متضاد با آن و از رنگ‌های روشن انتخاب شود که تناسب رنگ‌ها در دکوراسیون اداری حفظ شود. میزهای کنفرانس چوبی و MDF باید از مواد مرغوب ساخته شوند تا علاوه بر ظاهر زیبا از دوام مناسبی برخوردار باشند. هر چقدر مواد اولیه‌ای که برای ساخت میزهای کنفرانس به کار می‌رود مرغوب و باکیفیت باشد محصول نهایی بادوام‌تر خواهد بود. استفاده از روکش‌های مصنوعی در ساخت میزهای کنفرانس استحکام بیشتری را برای این محصولات به همراه دارد. در حال حاضر مقاوم‌ترین میز کنفرانس از مغز MDF با روکش فرمیکا یا ملامینه ساخته می‌شوند.

اندازه و طرح میز کنفرانس

اندازه و شکل میز کنفرانس باید بر اساس فضایی که قرار است در آن قرار بگیرد تعیین شود. اندازه اتاق و تعداد نفراتی که معمولا در جلسات شرکت می‌کنند مولفه‌های مهمی در انتخاب میز کنفرانس محسوب می‌شوند. اگر تعداد افراد شرکت‌‌کننده بیش از هفتاد نفر باشد بهتر است میز کنفرانس به شکل دایره یا بیضی باشد تا تمامی افراد بتوانند ارتباط چشمی بهتری با یکدیگر برقرار کنند. ارتفاع میز کنفرانس باید بر اساس استانداردهای ساخت این میز در نظر گرفته شود. اگر پایه میز از حد معمول کوتاه‌تر یا بلندتر باشد افراد حاضر در زمان جلسه دچار مشکل می‌شوند. میزهای کنفرانس در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما ارتفاع استاندارد برای آنها ۷۵ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است.

شرکت‌هایی که جلسات متعدد با تعداد متفاوت افراد برگزار می‌کنند یا از فضاهای مختلف برای برگزاری جلسات استفاده می‌کنند، باید میزهای کنفرانس مدولار تهیه کنند. این میزها بر اساس تعداد نفرات حاضر در جلسه کنار هم چیده شده و میز کنفرانس را به وجود می‌آورند. همانطور که گفته شد ظاهر میز کنفرانس بیش از هر چیز اهمیت دارد. وجود نورپردازی مناسب به بهتر دیده شدن میز کنفرانس کمک می‌کند. بنابراین در نظر داشته باشید اتاق کنفرانس از نور کافی برخوردار باشد. وجود نور طبیعی غیرمستقیم یا نور مصنوعی بهترین نور برای فضای اتاق کنفرانس به شمار می‌آید.