آخرین باری که به طراحی دفتر کار خود فکر کرده‌اید کی بوده است؟ آیا افتخار می‌کنید دفتر کار خود را به خانواده و دوستان خود نشان دهید؟ آیا در محل کار خود راحت هستید؟ مبلمان اداری بخش جدایی‌ناپذیر هر اداره با سازمانی فارغ از اندازه و نوع کسب و کار آن است. مبلمان اداری علاوه بر اینکه شی‌ء کاملاً ضروری است، موجب زیبایی بصری محیط نیز می‌شود. در بحث مبلمان اداری رنگ، طرح و مواد از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. نوع مناسب مجموعه مبلمان اداری می‌تواند فرهنگ سازمانی محل کار شما را بهبود ببخشد و حتی به حفظ کارمندان شما نیز کمک کند؛ زیرا کارکنانی که در واقع میز کار خود را دوست دارند انگیزه بیشتری برای سرکار آمدن دارند که به نوبه خود پیشگویی خوبی برای بهره‌وری بیشتر سازمان و میل به وفاداری آن‌ها است.

کارمندان تمام وقت به‌طور متوسط ۱۸۰۰ ساعت در سال کار می‌کنند که به احتمال زیاد تمام این مدت را در فضای اداری می­گذرانند. اگرچه بحث بهره‌­وری موضوع جدیدی نیست اما در طی سال­های گذشته به یکی از دغدغه­‌های اساسی کسب و کار­ها تبدیل شده است. حتی طراحی دفاتر اداری نیز به‌گونه‌ای تغییر پیدا کرده است تا با ایجاد راحتی و رفاه بیشتر برای کارکنان، میزان بهره‌­وری را در آن‌ها افزایش دهد؛ اما دلایل اهمیت مبلمان اداری زیبا و باکیفیت چیست و چرا برای سازمان­ها تا این اندازه مهم است که بخواهند برای آن هزینه کنند؟ این پرسشی است که قصد داریم در این مقاله از مجله مکعب به آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

چرا زیبایی شناسی مبلمان اداری مهم است؟

زیبایی شناسی یک دفتر کاری فقط شامل رنگ­آمیزی دیوار­ها و یا استفاده از کف­پوش­‌های مدرن نیست. دکوراسیون کاربردی و جذاب تأثیر مثبتی بر کارمندان دارد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با علاقه بیشتری کار کنند و بهتر بر وظایف خود تمرکز کنند. بدیهی است وقتی کارمندان هرروز مشتاقانه وارد محل کار خود شوند، کیفیت کار آن‌ها نیز به طبع بالاتر خواهد رفت. همچنین نحوه طراحی و تزئین دفتر شما در نحوه برخورد مشتریان فعلی و احتمالی شما نیز تأثیرگذار خواهد بود. اطمینان از اینکه در هنگام طراحی دکوراسیون اداری خود، به یک میزان به کیفیت و همچنین زیبایی توجه داشته باشید، موضوع بسیار مهمی است که به هیچ­وجه نباید از آن غافل شوید.

نوع مبلمان اداری مورد استفاده شما اعم از صندلی­های راحتی و یا مبلمان و میز­­های ارگونومیک نمای از کسب و کار شما و آنچه دقیقاً انجام می­دهید است. دکوراسیون اداری دفتر شما می­تواند منعکس کننده این واقعیت باشد که شما در انجام هر کاری که انجام می‌دهید کاملاً دقیق هستید و بهترین شیوه را برای انجام آن در پیش می­گیرید. تأکید می‌کنیم که زیبایی شناسی نقشی پررنگ در ایجاد هویت بصری برند شما دارد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های روشن و الگوهای معاصر می‌تواند بیانگر این باشد که شما به انعطاف‌پذیری و سرگرمی اعتقاد دارید. به همین ترتیب، وجود بخشی جداگانه برای غذاخوری پرسنل در عین شیک بودن این پیام را نیز منتقل می‌کند که برای سلامتی و رفاه کارمندان خود اهمیت قائل هستید.

 

منظور از مبلمان اداری با کیفیت چیست؟

کیفیت مبلمان به دوام آن اشاره دارد و با توجه به نوع مواد استفاده شده در ساخت آن تعیین می‌شود. مبلمان ساخته شده از مواد با کیفیت به دلیل ماندگاری بالا در طولانی مدت موجب صرفه­‌جویی در هزینه‌­های شما می­‌شود. در حالی که مجموعه‌های ارزان قیمت مبلمان اداری ممکن است در کوتاه مدت صرفه‌جویی در هزینه شما را به همراه داشته باشد، اما در پایان هر سال هزینه بیشتری برای تعمیرات و تعویض روی دست شما بگذارد.

مبلمان اداری که از مواد با کیفیت ساخته نشده باشند، به نظر ارزان می‌آیند و به راحتی موجب سوءتفاهم و یا برداشت غلط از کسب و کار شما می‌­شوند؛ بنابراین، صرف کمی هزینه­ای بیشتر و تهیه صندلی‌ اداری با طراحی ارگونومیک که پشتیبانی کافی از ناحیه کمر را ایجاد کنند، به مراتب با ارزش­تر از خرید صندلی‌های معمولی با الیاف ارزان قیمت و بسیار ناراحت هستند که یقیناً به‌زودی باید تعویض شوند.

 

چه نوع مبلمان اداری تهیه کنیم؟

مبلمان­های اداری که بر طبق اصول ارگونومیکی و از موادی با کیفیت ساخته می‌شوند، علاوه بر مرغوبیت و دوام نمای جذابی هم دارند و بهترین گزینه برای دفاتر اداری مدرن هستند. ترکیبی از دوام، انعطاف پذیری و سبک باید همان چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید. برخی از موارد مهمی که هنگام خرید مبلمان اداری باید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • به دنبال محصولاتی باشید که بتوانند وزن افراد بزرگ‌سال را به خوبی تحمل کنند و برای طولانی مدت کار کنند. به سرعت به سر و صدا نیافتند و چرخ­ها و پایه‌­های آن­ها نشکند و یا خراب نشود.
  • مبلمان اداری فلزی از نوع بادوام­تری هستند و اغلب مقرون به صرفه نیز هستند. ورقه‌های بادوام فلزی به کار رفته در ساخت این نوع مبلمان، برای مدت‌های طولانی خیال شما را از بابت تعمیر و یا تعویض راحت می­کنند.
  • لبه‌ها و گوشه‌های میزها یا ایستگاه‌های کاری را بررسی کنید. عدم وجود پارگی و کمبود فضای بین قطعات مجاور نشانگر کیفیت خوب یک میلمان اداری است.
  • اگر میز­ها حاوی کشوهای است، اطمینان حاصل کنید که به صورت اصولی مونتاژ شده باشند نه با چسب یا منگنه.
  • در هنگام خرید مبلمان برای دفتر کار خود، فروشنده معتبری را انتخاب کنید که شهرت خوبی در تهیه کالاهای با کیفیت بالا داشته باشد.

 

نتیجه

به طور خلاصه، مهم نیست که در کدام نوع صنعت مشغول به فعالیت هستید یا نوع دکوراسیونی که برای دفتر کار خود انتخاب می‌کنید مطابق با چه سبکی است، در هر صورت شما به مبلمان اداری نیاز دارید. با توجه به آنچه گفته شد و میزان اهمیت و تأثیر مبلمان اداری با کیفیت در ایجاد و نمایش هویت بصری برند شما، در انتخاب مبلمان اداری مناسب باید زیبایی شناسی و کیفیت را توأمان مورد توجه قرار دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که مبلمان مورد استفاده شما مطابق با نیازهای کارکنان شما است و رفاه آنان را در بر می­گیرد. این یک فرمول مطمئن برای اطمینان از درست رسیدن به جواب معادله زیبایی-کیفیت است. در صورتی که برای انتخاب مبلمان اداری مناسب برای دفتر کار خود نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. همچنین بخش فروشگاه مبلمان اداری گروه دکوراسیون اداری مکعب، با ارائه آخرین مدل­های مبلمان اداری برای انتخابی شایسته در خدمت شما است.