دکوراسیون دفتر کار لاکچری ترجیح بیشتر مدیر‌ها و صاحبان کسب‌و‌کار می باشد که محیط دفتر کاری خود را مدرن و امروزی طراحی کنند. در طراحی‌های مدرن به بسیاری از استانداردها توجه می‌شود، به‌همین‌دلیل کارکنان با کار در این محیط‌ها بیشتر بهره‌وری و بازخورد مثبت را خواهند داشت.

با رعایت چند نکته ساده و اصولی، می‌توانید زیباترین دکوراسیون دفتر کار لاکچری و مدرن را طراحی کنید. برای طراحی این دفاتر حتی می‌توانید از کارشناس‌ها و افراد آگاه در زمینه طراحی دکوراسیون کمک بگیرید تا با ایده‌ها و نکته‌های کاربردی که می‌گویند، دفتر کاری شیک، مدرن و زیبایی داشته باشید.

طراحی دکوراسیون اداری مدرن ساده و راحت است، اما با کوچکترین اشتباه می‌تواند در طولانی‌مدت بازخورد منفی روی نحوه فعالیت کارکنان بگذارد. بنابراین قبل از طراحی محیط کار حتما در این مورد تحقیق و از ایده‌ها و اصول ثابت‌شده استفاده کنید.

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار لاکچری و مدرن

در ادامه با شما چند ایده کاربردی و جذاب برای طراحی دکوراسیون دفتر کار لاکچری و مدرن در میان می‌گذاریم؛ این ایده‌ها کمکتان می‌کنند تا از بهترین المان‌ها و عناصر برای طراحی دفتر استفاده کنید تا یک هارمونی زیبا در آنجا به‌وجود بیاورد:

  • طراحی دفتر پلان باز

این روزها دفاتر اداری با دیوارهای بزرگ پارتیشین‌بندی نمی‌شوند؛ بلکه بیشتر مدیرها ترجیح می‌دهند فضای کاری‌شان را به‌صورت پلان‌باز طراحی کنند.

دفاتر پلان‌باز دید بهتری برای کارکنان در محیط به‌وجود می‌آورند و باعث زیباتر‌شدن محیط می‌شوند. در واقع هر چه دیوار کمتری در یک محیط بنا شود، زیبایی آنجا بیشتر خواهد بود.

فعالیت در دفاتر پلان‌باز باعث افزایش تعامل کارکنان با یکدیگر می‌شود، در نهایت آنها روحیه بهتری خواهند داشت و با هم‌فکری و تعامل با یکدیگر، به ایده‌های بهتری برای کسب‌و‌کار می‌رسند. علاوه‌بر این کارکنان به‌دلیل عدم وجود دیوار، به‌راحتی می‌توانند در فضای اداره حرکت کنند و تحرک داشته باشند.

همچنین دفاتر پلان‌باز نیازی به دیوار و پارتیشن ندارند، بنابراین هزینه کمتری برایتان خواهند داشت. 

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت طراحی دفتر کار لاکچری و مدرن به‌صورت پلان‌باز، ایجاد تغییرات بدون هیچ مشکلی است. در واقع شما می‌توانید هر گونه تغییری را که می‌خواهید در این دفترها به‌راحتی و بدون صرف زمان یا انرژی زیاد به‌وجود بیاورید.

طراحی دفتر پلان باز

  • توجه به روانشناسی رنگ ها

شما نمی‌توانید در محیط اداره از هر رنگی که دوست داشتید، استفاده کنید. در واقع وجود یک استراتژی خاص برای انتخاب رنگ‌ها، باعث افزایش بهره‌وری از محیط کار و همچنین شیک و لاکچری به‌نظر‌رسیدن آنجا می‌شود.

رنگ‌بندی‌های متناسب با نوع کسب‌و‌کارتان را انتخاب کنید و بر اساس نوع دکوراسیون محیط اداره‌تان، ترکیب این رنگ‌ها را در طراحی دفتر به کار ببرید تا جذابیت اداره بیشتر شود.

مثلا اگر دفتر کارتان مربوط به امور روانشناسی است، شما می‌توانید از رنگ زرد برای طراحی دکوراسیون استفاده کنید؛ چون این رنگ خلاقیت را افزایش می‌دهد و به‌عنوان نمادی از خوش‌بینی شناخته می‌شود.

دکوراسیون مدرن و لاکچری

  • طراحی دفتر کار شبیه به محیط خانه

بله، شما کاملا درست خواندید، طراحی دفتر کار شبیه به محیط خانه جذابیت محیط کار را حداقل برای کارکنان افزایش می‌دهد. هر‌جایی که حس بودن در خانه را به افراد منتقل کند، آرامش را برای آنها به‌ارمغان می‌آورد. بنابراین اگر می‌خواهید کارکنانتان آرامش داشته باشند و با فشار روانی خیلی کم فعالیت‌های کاری‌شان را انجام دهند، محیط اداره را شبیه به خانه طراحی کنید.

در طراحی‌های مدرن و امروزی طراح‌ها سعی می‌کنند متفاوتتر و خلاقانه‌تر عمل کنند. طراحی دفتر شبیه به محیط خانه، ایده‌ای جذاب و متفاوت است که قطعا بیشترین بازخورد مثبت را از آن خواهید گرفت.

البته شما باید به نوع کسب‌و‌کارتان دقت داشته باشید. برای کسب‌و‌کارهای اداری و رسمی، این نوع طراحی توصیه نمی‌شود. مثلا دفتر وکلا باید کاملا رسمی جلوه کند تا مراجعه‌کننده‌ها اعتماد بیشتری به وکلا داشته باشند.

طراحی محیط ادرای لاکچری

  • یکپارچگی مبلمان و وسایل

مهمترین اصل در طراحی دکوراسیون دفاتر کاری توجه به یکپارچگی مبلمان اداری با سایر وسایل است. در واقع رنگ و طرح مبلمان‌ها باید با رنگ و طرح پرده‌ها، کاغذدیواری یا رنگ دیوارها، کفپوش‌ها و … هماهنگی داشته باشد.

در چیدمان مبلمان و انواع میز اداری نیز باید دقت عمل داشته باشید. چیدمان‌های مختلف متناسب با محل کارتان را امتحان کنید. این نکته را در چینش وسایل در نظر بگیرید که هر چه مبلمان و میزها به پریز برق و مودم اینترنت نزدیکتر باشند، بهتر است.

طراحی دکوراسیون اداری مکعب

  • استفاده از عناصر طبیعی

یکی از ایده‌های جذاب برای طراحی دکوراسیون دفتر کار لاکچری و مدرن، استفاده از المان‌ها و عناصر طبیعی در محیط کاری است. شما می‌توانید با انواع گل و گیاه محیط اداره‌تان را تزیین کنید و جذابیت آنجا را افزایش دهید. گل و گیاه نه‌تنها باعث افزایش روحیه می‌شود، بلکه در تصفیه هوا نیز تاثیرگذار است.

علاوه‌بر گل و گیاه استفاده از  متریال سنگی و چوبی در تزیین بخش‌های مختلف اداره باعث افزایش حس آرامش می‌شود. در واقع این عناصر حس بودن در طبیعت را القا می‌کنند، به‌همین‌دلیل تسکین‌دهنده روح و روان و کاهش‌دهنده استرس هستند.

طراحی دکوراسیون اداری مدرن مکعب

  • نورپردازی مناسب

استفاده از نور طبیعی در طراحی دفاتر شیک و لاکچری امروزی بسیار متداول است. کارشناس‌های طراحی دکوراسیون به استفاده از نورهای طبیعی تاکید دارند، به‌همین‌منظور چیدمان دفتر را طوری در نظر می‌گیرند که همه کارمندان وقتی پشت میز اداری‌شان نشسته‌اند، بتوانند در بیشتر طول روز از نور طبیعی استفاده کنند.

خوشبختانه حالا به‌لطف پیشرفت فناوری‌ها، امکان طراحی دیوارهای مات و شفاف وجود دارد که باعث پخش یکنواخت نور در تمام محیط اداره می‌شوند. اما اگر در قسمتی از اداره مجبور به استفاده از نور مصنوعی شدید، پیشنهاد می‌کنیم از لامپ‌های ال‌ای‌دی به‌جای چراغ‌های فلورسنت استفاده کنید. این لامپ‌ها مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و در طولانی‌مدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند.

نورپردازی مناسب دفتر کار

  • طراحی دفتر با فضای چند منظوره

شما می‌توانید یک دفتر اداری با فضای چند‌منظوره طراحی کنید. مثلا یک بخش از اداره را مخصوص انجام کارهای اداری و بخش دیگر را مخصوص استراحت کارکنان در نظر بگیرید.

فضاهای چند‌منظوره ایده‌ای بکر برای طراحی دکوراسیون دفتر کار لاکچری و مدرن هستند، چون نیازتان به ایجاد فضاهای جدید به‌منظور انجام یک کار مشخص را از بین می‌برند و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

طراحی مدرن و لاکچری شرکت

دفاتر کاری لاکچری و مدرن، انتخاب همه مدیرها

اکنون همه مدیرها و صاحبین کسب‌و‌کارها ترجیح می‌دهند که دفتر کاری‌شان به‌صورت شیک و مدرن طراحی شود. فقط برخی از کسب‌و‌کارهای خاص به‌دلیل ماهیت کاری‌شان همان فضای سنتی و کلاسیک قدیمی را حفظ می‌کنند.

اگر کسب‌و‌کارتان به‌نحوی است که می‌توانید محیط کار را امروزی طراحی کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما ایده‌ها و نکته‌های مطرح شده در این مطلب را برای طراحی دکوراسیون دفتر کارتان به‌کار ببرید.

ایده‌های بکر و طلایی دیگری برای طراحی دکوراسیون دفتر کار لاکچری و مدرن وجود دارد که تخصصی هستند و فقط کارشناس‌های طراحی دکوراسیون از آنها با خبرند. بنابراین قبل از طراحی محیط توصیه می‌کنیم حتما با یک کارشناس آگاه در این زمینه مشورت داشته باشید تا از آگاهی‌ها و ایده‌های او برای طراحی فضای کار استفاده کنید.