اگر مدیریت یک مجموعه را بر‌عهده دارید، باید به فکر تکمیل دکوراسیون اداری دفتر کارتان باشید. دفتر کار مدیریت تصویری واضح از کیفیت کاری‌تان را برای مشتری‌ها به نمایش می‌گذارد. در واقع بیشتر مشتری‌ها با توجه به محیط و ویژگی‌های بصری دفتر مدیریت در مورد شما و مجموعه‌تان قضاوت می‌کنند.

برای تکمیل دکوراسیون دفتر کار مدیریت نیاز به‌تجهیزات و وسایل مختلفی دارید. همچنین عمل به بعضی ایده‌ها برای نحوه چیدمان این وسایل کمکتان می‌کند تا محیط کارتان را شیک و زیبا طراحی کنید.

وسایل مهم برای تکمیل دکوراسیون دفتر کار مدیریت

اولین اقدامی که باید برای تکمیل دکوراسیون اتاق مدیریت انجام دهید، خرید وسایل و تجهیزات مورد‌نیاز است. اما آیا می‌دانید برای دفتر کار مدیریت به چه وسایلی نیاز دارید؟

طراحی دفتر مدیریت

  • میز اداری

میز اداری مهمترین وسیله برای اتاق مدیریت است. میزهای اداری در انواع مختلفی تولید می‌شوند و طرح و رنگ‌های متنوعی دارند. شما باید بر اساس نوع فعالیت و ابعاد اتاق مدیریت اقدام به خرید یکی از این میزها کنید.

یکی از ساده‌ترین میزها، میزهای کوچکی هستند که در تمام اداره‌ها می‌بینیم. این میزها فضای کمی را پیش‌رویتان قرار می‌دهند که می‌توانید وسایل و تجهیزات مختلف مثل کامپیوتر، سررسیدها و … را روی آنها بگذارید. این میزها به‌دلیل سایز کوچکشان، محدودیت‌هایی نیز برایتان به‌وجود می‌آورند؛ مثلا نمی‌توانید همه وسایل را روی آنها قرار دهید.

اگر قصد تهیه میز اداری برای دفتر کار مدیریت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از میزهای طویل و بزرگ استفاده کنید. این میزها فضای کافی برای قرار‌دادن وسایل مختلف را دارند و ظاهری متفاوت و خاص به‌دکوراسیون اتاق مدیریت می‌بخشند.
البته در انتخاب میزهای بزرگ باید به ابعاد اتاق توجه داشته باشید؛ اگر در دفتر کوچکی فعالیت دارید، بهتر است به‌سراغ میزهای کوچکتر بروید.

در صورت خرید میزهای کوچک، به‌سراغ میزهایی بروید که کشوها و کمدهای زیادی دارند. به‌لطف این کشوها شما می‌توانید تمام وسایل اضافه‌تان را داخل آنها بگذارید و مشکل کمبود فضا را از بین ببرید.

  • میز کار گروهی

میز کار گروهی برای دفاتری با چندین کارمند مناسب هستند. اگر در بازه‌های زمانی مختلف نیاز به همفکری و همکاری با سایر کارمندان دارید و می‌خواهید همه آنها در اتاق مدیریت جمع شوند، می‌توانید میزهای گروهی را تهیه کنید.

  • مبلمان و صندلی

مبلمان و انواع صندلی اداری یکی دیگر از وسایل ضروری برای تکمیل دکوراسیون اتاق مدیریت هستند. شما می‌توانید بر اساس ابعاد اتاق مبلمان ۷ یا ۵ نفره برای دفتر کارتان تهیه کنید؛ امکان استفاده از چند صندلی با چینش مناسب نیز وجود دارد.

مبلمان و صندلی‌هایی از جنس چرم بهترین گزینه برای اتاق مدیریت هستند. در واقع دفتر کار مدیریت باید دکوراسیون رسمی و اداری داشته باشد؛ الیاف چرم نیز به‌دلیل ظاهر شیک و خاص خود، باعث رسمی‌تر‌شدن محیط کارتان می‌شود.

مبلمان و صندلی‌هایی برای اتاق مدیریت تهیه کنید که راحت هستند و در طول مدت استفاده مشکلی برای سلامتی‌تان به‌وجود نمی‌آورند. در واقع مبلمان باید ارگونومیک باشند و حین نشستن به‌کمر و ستون فقراتتان آسیب نرسانند.

  • کتابخانه و قفسه

در بیشتر دفاتر مدیریتی برای قراردادن اسناد و مدارک مختلف از کتابخانه و قفسه استفاده می‌شود. اگر در حین کار اسناد مختلفی پیش‌رویتان دارید و باید آنها را دسته‌بندی کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما قفسه‌ها و کتابخانه‌های مناسبی برای دفتر کارتان تهیه کنید.

کتابخانه‌ها و قفسه‌ها ظاهری رسمی و اداری به دفتر می‌بخشند و باعث شیک و لوکس به‌نظر‌رسیدن آنجا می‌شوند.

ایده‌هایی برای تزیین دکوراسیون دفتر کار مدیریت

در ادامه چند ایده جذاب و عالی برای تزیین دکوراسیون دفتر کار مدیریت بیان  می‌کنیم که کمکتان می‌کنند محیط کاری‌تان را به زیباترین روش طراحی کنید:

طراحی دفتر کار مدیریت

  • چیدمان مناسب مبلمان و صندلی ها

مبلمان و صندلی‌ها را با فاصله مناسب از یکدیگر بچینید. مبل‌ها نه باید خیلی به یکدیگر نزدیک باشند که حریم‌شخصی مخاطب از بین برود و نه خیلی دور که در مخاطب احساس ناخوشایندی به‌وجود بیاید.

مبلمان را نزدیک به میز مدیریت بچینید. فاصله زیاد مبلمان با میز مدیریت معقولانه نیست و قطعا هیچکدام از مشتری‌هایتان این موضوع را نمی‌پسندند.

اگر اتاق مدیریت بزرگ است، می‌توانید فضای مخصوص جلسه‌های رسمی را از فضای مخصوص جلسه‌های دوستانه جدا کنید.

  • نورپردازی دفتر کار مدیریت

یکی از مهمترین فاکتورها که باید در طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت به آن توجه داشته باشید، نورپردازی است. نور طبیعی بهترین روش نورپردازی در دفاتر مدیریت خواهد بود؛ با نصب پنجره‌های بزرگ از نور مصنوعی بی‌نیاز می‌شوید و با نور طبیعی راندمان کارتان را بالا می‌برید؛ در واقع نور طبیعی تا ۸۴ درصد از خستگی جلوگیری می‌کند.

اگر امکان استفاده از نور طبیعی در اتاق مدیریت را ندارید، از چراغ‌های سقفی، آباژورها و … استفاده کنید. رنگ‌بندی چراغ‌ها نیز بهتر است متناسب با رنگ‌بندی دکوراسیون محیط کار باشد.

  • استفاده از لوازم دکوری مختلف

مجسمه‌ها، تابلوهای مختلف، دیوارکوب‌ها، گل و گیاه و … همگی جزو لوازم و اشیا دکوری مناسب برای دفتر کار مدیریت هستند. اگر می‌خواهید جلوه‌ای چشم‌نواز و زیبا به دفتر کارتان ببخشید، استفاده از وسایل تزیینی را فراموش نکنید.

گل و گیاه جزو بهترین دکوری‌ها هستند، چون علاوه‌بر‌اینکه انرژی و انگیزه‌تان را افزایش می‌دهند، برای تصفیه هوای اتاق کار نیز بسیار مفید هستند. گل و گیاه انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید بر اساس سبک دکوراسیون دفتر کاری و سلیقه‌تان انواع آنها را تهیه کنید و جلوه‌ای خاص و زیبا به‌محیط کارتان ببخشید.

تابلوها نیز همیشه مکمل دکوراسیون اتاق کار مدیریتی هستند؛ البته شما باید به‌طرح و رنگ تابلو توجه کنید تا ظاهری رسمی و مناسب داشته باشند. تابلوهایی با طرح‌های فانتزی و رنگ‌بندی‌های جیغ، برای دکوراسیون‌های اداری و مدیریتی گزینه خوبی نیستند.

شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، یعنی وسایل ضروری با ظاهری زیبا بخرید تا دکوراسیون اتاقتان را تزیین و شما را از خرید وسایل تزیینی اضافه بی‌نیاز کنند.

دکوراسیون دفتر کار مدیریت باید ظاهری اداره، ساده و رسمی داشته باشد؛ بنابراین دکوری‌هایی با رنگ‌بندی پر‌زرق‌و‌برق برای این فضا استفاده نکنید. ما پیشنهاد می‌دهیم انواع لوازم دکوری با رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده تهیه کنید که باعث افزایش جذابیت محیط کار می‌شوند.

نکته‌های مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت

برای طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت به چند نکته مهمی که در ادامه مطرح می‌کنیم، توجه داشته باشید:

  • به ابعاد دفتر کار توجه کنید و طراحی را با توجه به اندازه محیط انجام دهید. مثلا اگر ابعاد دفتر کوچک است، نباید مبلمان یا میزهای بزرگ بخرید.
  • مبلمان اداری، میزها، صندلی‌ها و سایر وسایل ضروری را در قسمتی از اتاق قرار دهید که باعث بزرگتر به‌نظر‌رسیدن فضای داخلی می‌شود.
  • از طیف رنگ‌های مکمل برای رنگ‌بندی اتاق کار مدیریت استفاده کنید.
  • برای طراحی حرفه‌ای دفتر کار حتما از طراح‌های دکوراسیون کمک بگیرید. آنها جزئیات اتاق کارتان را بررسی و بر‌اساس آن بهترین وسایل  چیدمان را معرفی می‌کنند.
  • از وسایل و دکوری‌های جدید و مدرن برای طراحی دفتر کار استفاده کنید. به‌عنوان مثال دیوارکوب‌ها زیبایی خاصی به‌محیط اتاق می‌بخشند و نسبت به‌نسل‌های قدیمی‌شان یعنی کاغذدیواری‌ها جذابیت بیشتری دارند.

بهترین دکوراسیون دفتر کار مدیریت

دکوراسیون‌های مخصوص دفتر کار مدیریت بر اساس نوع فعالیت، نوع وسایل، تعداد کارکنان فعال در دفتر و … متفاوت هستند. شما باید با بررسی ویژگی‌های مختلف دفتر کاری‌تان، مناسبترین نوع دکوراسیون را انتخاب کنید.

در این مطلب به‌طور کامل درباره نحوه انتخاب و طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت صحبت کردیم؛ اکنون شما می‌دانید که چطور دکوراسیون اتاق کاری مدیر شرکت را طراحی کنید و از چه وسایل و ابزاری برای تزیین آن کمک بگیرید.