نحوه طراحی دکوراسیون دفتر کار مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است. دفتر کار درست مثل محیط زندگی تاثیر مستقیمی بر روحیه و خلق‌و‌خوی شما دارد. اگر دکوراسیون محیط کاری‌تان را درست مثل منزل به‌شیوه‌ای مناسب طراحی نکنید، در دراز‌مدت روی بهره‌وری‌تان تاثیر منفی می‌گذارد.

اگر دفتر کاری‌تان را به‌شیوه مناسبی طراحی کنید، بیشترین بازخورد مثبت را از آن می‌گیرید. با یک دفتر کار مناسب، کارمندانتان روحیه بیشتری برای کار خواهند داشت و مشتری‌ها نیز نظرشان نسبت به شما و کارتان مثبت می‌شود.

نحوه مناسب چینش مبلمان, نوع نورپردازی، دکوری‌ها و المان‌های تزیینی، رنگ‌بندی دکوراسیون و … همگی الهام بخش شما برای انجام کارهای خلاقانه هستند. بنابراین به‌نحوه طراحی آنها در دفاتر کار مهندسی دقت داشته باشید.

نحوه طراحی دکوراسیون دفتر کار مهندسی

چطور دکوراسیون اداری دفتر کار مهندسی را طراحی کنیم؟ در ادامه به شما ایده‌هایی خلاقانه و جذاب می‌گوییم که کمکتان می‌کنند زیباترین و حرفه‌ای‌ترین دکوراسیون‌ها را برای محیط کارتان به‌وجود بیاورید:

دکوراسیون دفتر کار مهندسی

  • طراحی فضای کاربردی

منظور از طراحی فضای کاربردی استفاده از وسایل و تجهیزاتی است که در محیط اداره به‌کارتان می‌آیند. در دفاتر مهندسی بیشتر از هر عاملی تمرکز روی کار اهمیت دارد، بنابراین وسایلی را که باعث حواس‌پرتی می‌شوند، از محیط کاری دور و فقط وسایل مهم و کاربردی را در محیط استفاده کنید.

در دفاتر مهندسی بیشتر به‌جای استفاده از المان‌های تزیینی، به فکر استفاده از وسایل کاربردی باشید. ایجاد یک فضای کاری کاملا اختصاصی با وسایل کاربردی در دفتر کار باعث می‌شود حین کار آرامش داشته باشید و از تجهیزات در زمان مناسب استفاده کنید.

  • ایجاد فضای مخصوص طوفان فکری

در دفاتر کار مهندسی یکی از مهمترین بخش‌ها طراحی فضای مخصوص طوفان فکری است. در این دفاتر محیطی را مخصوص گفتگو و مشورت با سایر کارکنان اختصاص دهید تا در زمان لازم با استفاده از تکنیک طوفان فکری به ایده‌های ناب برسید.

به‌این‌منظور یک میز بزرگ و چند صندلی برای کارکنان به‌همراه یک نوت‌بوک در بخشی از دفتر قرار دهید. با این کار در زمان‌هایی که به‌چالش یا مسئله‌ای برخوردید، می‌توانید با همکارانتان ایده‌های مختلف را بررسی کنید تا به نتیجه‌ای مناسب برای رفع چالش‌ها برسید.

  • استفاده از مبلمان ارگونومیک

در طراحی دکوراسیون دفتر کار مهندسی به فکر استفاده از مبلمان و صندلی‌های ارگونومیک باشید. در این دفاتر بیشتر از زیبایی باید به‌راحتی اهمیت دهید تا حین کار تمرکزتان از بین نرود.

شما باید در دفاتر مهندسی مدت‌ها پشت صندلی بنشینید و کارهای اداری را انجام دهید، بنابراین بیشتر از هر عاملی به ارگونومیک‌بودن و راحتی مبلمان اداری توجه داشته باشید. مبلمان غیر‌ارگونومیک بعد از کمی نشستن باعث ایجاد درد در قسمت کمر و ستون فقراتتان می‌شوند. این مبلمان در طولانی‌مدت مشکل‌های زیادی برایتان به‌وجود می‌آورند و سلامتی‌تان را به‌خطر می‌اندازند.

ما پیشنهاد می‌دهیم مبلمان یا صندلی‌هایی بخرید که قابل تنظیم هستند. این مبلمان در مواقع مختلف بر اساس نوع نشستنتان تغییر حالت می‌دهند، برای همین بهترین گزینه برای استفاده در دکوراسیون دفتر کار مهندسی هستند.

  • طراحی دکوراسیون الهام بخش

عناصر و المان‌های الهام‌بخش را برای محیط دفتر کاری‌تان به‌کار ببرید. به‌عنوان مثلا اگر روبروی دفترتان پارک یا فضای سبز است، پنجره‌هایی بزرگ روی دیوارها تعبیه کنید تا در طی روز از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

شما حتی می‌توانید با استفاده از تابلوهای زیبا، نقل‌قول‌های تاثیرگذار و … یک محیط الهام‌بخش و انگیزشی به‌وجود بیاورید. با این کار قطعا تاثیر مثبتی روی انرژی کارکنانتان دارید و باعث بالا‌رفتن انگیزه‌شان حین کار می‌شوید.

  • استفاده از گل و گیاه

به فکر استفاده از عناصر و المان‌های انرژی‌بخش در محیط دفتر کار مهندسی باشید. همانطور که می‌دانید انجام محاسبات سخت و پیچیده مهندسی، رسیدگی به کارهای مختلف و … انرژی زیادی از کارکنان می‌گیرد. حالا فرض کنید آنها در محیطی نامناسب فعالیت دارند؛ در‌این‌صورت بازدهی آنها در کوتاه‌مدت به‌حداقل می‌رسید. یکی از کارهایی که باعث افزایش انرژی محیط می‌شود، استفاده از گل و گیاه است.

گل و گیاه‌های مختلف را با گلدان‌های زیبا در محیط کار اداره‌تان قرار دهید. گل‌ها نه‌تنها انرژی و انگیزه‌ای مضاعف برایتان به‌وجود می‌آورند، بلکه به تصفیه هوا کمک می‌کنند و هوایی سالم و پاکیزه را در محیط کاری برایتان به‌ارمغان می‌آورند.

  • استفاده از نور طبیعی و طراحی دفتر به صورت پلان باز

دفتر کاری‌تان را به‌نحوی طراحی کنید که در طی روز از نور طبیعی بهره‌مند شوید. نور طبیعی تا ۸۴ درصد از خستگی‌های مفرط جلوگیری می‌کند و بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهد.

به‌جای استفاده از دیوارهای بزرگ بتنی و ایجاد اتاق‌های کوچک در محیط کار، دفتر را به‌صورت پلان‌باز طراحی کنید. شما می‌توانید با پارتیشین‌بندی شیشه‌ای و مدرن، فضای کار اختصاصی بدون‌نیاز به استفاده از دیوارهای بزرگ بتنی به‌وجود بیاورید. پارتیشن‌های شیشه‌ای نور طبیعی را از خود عبور می‌دهند و در طول روز نیاز به استفاده از نور مصنوعی را از بین می‌برند.

  • استفاده از رنگ های مناسب

برای رنگ‌بندی دفتر پیشنهاد می‌کنیم رنگ دیوارها را با سایر وسایل دفتر مثل پرده‍‌ها، مبلمان، میز اداری و … ست کنید؛ با این کار باعث ایجاد یک هارمونی جذاب و خاص در محیط کاری‌تان می‌شوید.

رنگ‌بندی دکوراسیون دفتر کار مهندسی بیشتر از هر عاملی روی زیبایی محیط کار تاثیر دارد؛ بنابراین رنگ‌بندی را با دقت و هوشمندانه انتخاب کنید. رنگ‌های انرژی‌بخش و روشن بهترین گزینه برای دفاتر کار مهندسی هستند، در مقابل رنگ‌های تیره باعث افسردگی می‌شوند و خستگی و انرژی منفی کارکنانتان را افزایش می‌دهند.

رنگ‌های جیغ نیز گزینه‌ای مناسب برای استفاده در دفاتر کار مهندسی نیستند. ما به شما رنگ‌های خنثی مثل کرم، سفید و … را پیشنهاد می دهیم. شما امکان استفاده از رنگ‌های مکمل در طراحی دکوراسیون محیط کاری‌تان را نیز دارید تا محیطی جذاب و منحصر‌به‌فرد به‌وجود آورید.

  • چیدمان مناسب وسایل

وسایل را به‌گونه‌ای دفتر بچینید که بتوانید به‌راحتی به تجهیزات کاربردی دسترسی داشته باشید. همچنین نحوه چینش وسایل برای رفت‌و‌آمد در محیط دفتر اهمیت زیادی دارد؛ در واقع شما می‌توانید مبلمان، میزها، قفسه‌ها، کمدها و … را به‌گونه‌ای بچینید که حین رفت‌و‌آمد برای کارمندان هیچ مشکلی به‌وجود نمی‌آورند.

شما باید متناسب با محیط کار، نحوه چیدمان مناسب را بشناسید. برای این کار کافیست وسایل را به شیوه‌های مختلف داخل دفتر بچینید.

طراحی دکوراسیون مهندسی

طراحی دکوراسیون دفتر کار مهندسی، ساده اما شیک

با ترفندها و ایده‌هایی که در طول این مطلب گفتیم، به‌راحتی می‌توانید دکوراسیون دفتر کار مهندسی‌تان را به‌شیوه‌ای زیبا و جذاب طراحی کنید. این ایده‌ها توسط کارشناس‌های حرفه‌ای نیز تایید می‌شوند، بنابراین با به‌کارگیری آنها به نتایج مطلوب و خوشایندی می‌رسید.

دکوراسیون دفتر کار مهندسی از ابزار و وسایل کاربردی و مهمی تشکیل می‌شود؛ در این نوع دکوراسیون کمتر به عناصر تزیینی اهمیت می‌دهند. اما با‌این‌حال استفاده از چند عنصر تزیینی مثل گل و گیاه  محیط کاری‌تان را جذابتر خواهد کرد. برای طراحی بهتر دکوراسیون می‌توانید از کارشناس‌ها و طراح‌های حرفه‌ای نیز کمک بگیرید.