میز یا همان کانتر پذیرش یکی از تجهیزاتی اداری است که معمولا در خریدشان دقت کافی انجام نمی‌شود. این در حالی است که وقتی مشتری به محیط کاری شما وارد می‌شود؛ با اولین چیزی که برخورد می‌کند این میز کاربردی است.

وقتی درک کنید که کیفیت و زیبایی این میز تا چه حدی می‌تواند روی تصور دیگران از کسب‌وکارتان تاثیر بگذارد؛ مطمئنا اهمیت انتخاب یک کانتر پذیرش مناسب و زیبا را نیز متوجه خواهید شد.

در این مقاله برای کمک به شما در انتخاب یک کانتر پذیرش مناسب، مهم‌ترین ملاحظات و راهنمایی‌های مفید در این مسیر را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. با کمک این راهنما نیازهایتان به طراحی یک محیط کاری ایده‌ال به راحتی برآورده می‌شود.

ملاحظات مهمی که باید در زمان خرید کانتر پذیرش به آنها توجه کنید

هنگام انتخاب کانتر پذیرش و به طور کلی تمام تجهیزاتی که قرار است به عنوان مبلمان اداری از آنها استفاده کنید؛ باید نکات زیر را در نظر بگیرید. رعایت این نکات مهم به شما این امکان را می‌دهد که در اولین خریدتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

ابعاد فضایی که در اختیار دارید را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید مبلمان اداری مدرن و به خصوص میز مخصوص قسمت پذیرش، ابعاد فضایی است که در اختیار دارید. علاوه بر این باید به الگویی که برای چیدمان فضای اداری در نظر دارید نیز توجه کنید.

نه تنها خود شما که قرار است در این فضا کار کنید؛ بلکه مراجعینی که قرار است پشت این میز قرار بگیرند نیز اصلا دل‌شان نمی‌خواهد با فضای تنگی مواجه شوند که حرکت را برای آنها دشوار می‌کند. هر دو طرف اگر مجبور شوند در یک فضای مبله بیش از حد فشرده باشند و امور اداری خود را انجام دهند؛ اصلا احساس آرامش نخواهند کرد.

وقت گذاشتن برای اندازه‌گیری‌های دقیق فضایی که قرار است کانتر را آنجا بگذارید؛ اولین قدم برای اطمینان از این است که انتخاب درستی داشته‌اید. با این حال باید این نکته را به خاطر داشته باشید که جا برای سایر لوازم جانبی مانند صندلی نیز وجود داشته باشد. علاوه بر این باید فضایی به عنوان فضای اضافه نیز در قسمت پذیرش برای رفت و آمد در نظر بگیرید.

میز کانتر مکعب مدل استارت آپ C4
C4
۱۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

کانتری را انتخاب کنید که ظاهر آن منعکس‌کننده نوع کسب‌وکار شما باشد

برداشت اولیه مشتری از کسب‌وکار شما واقعا مهم است و این فقط محدود به تیمی که با آن کار می‎‌کنید نمی‌شود؛ بلکه مبلمان نیز تاثیری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که انکار نشدنی است.

هنگامی که مشتریان وارد فضای اداری شما می‎شوند؛ به صورت ناخودآگاه شروع به جستجوی سرنخ‌هایی در مورد اینکه شما کی هستید و کسب‌وکار شما چه خدماتی را با چه کیفیتی ارائه می‌دهد می‌گردند. با استفاده از یک کانتر پذیرش مناسب می‌توانید با خیالی آسوده تاثیر مثبتی را از خود در ذهن مشتری به جا بگذارید.

میز پذیرش را باید متناسب با کسب‌وکار خود تجهیز کنید. به عنوان مثال اگر صاحب یک کسب‌وکار سنتی هستید؛ می‌توانید از اقلامی مانند یک گلدان کوچک طبیعی استفاده کنید. یا اگر یک آژانس طراحی دکوراسیون اداری دارید می‌توانید آثار هنری مدرن یا اکسسوری‌های عجیب و غریبی که شخصیت کسب‌وکار شما را منعکس می‌کنند را برای دیزاین میز انتخاب کنید.

میز کانتر مکعب مدل استارت آپ C3
C3
۱۱,۱۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

به میزان راحتی استفاده از میز فکر کنید

یکی از مهم‌ترین ملاحظات هنگام خرید کانتر پذیرش، میزان راحتی است که رزروشن و مشتری هنگام استفاده از میز احساس می‌کنند. اگر مشتری وقتی پشت میز قرار می‌گیرد احساس راحتی نکند؛ احتمال کمتری دارد که نسبت به کالا یا خدماتی که شرکت شما ارائه می‌دهد احساس مثبت پیدا کند و معمولا تصمیم می‌گیرد پول خود را در شرکت دیگری صرف کند.

علاوه بر این وقت گذاشتن برای تهیه و خرید مبلمانی که ارگونومیک و راحت باشد؛ به افزایش بهره‌وری نیروی کار شما نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود کارمندان بخش پذیرش بهتر به وظایف شغلی خود عمل کنند.

در مورد انتخاب میز کانتر به داشتن لبه‌های گرد، ارتفاع مناسب، کیفیت عالی بدنه، استحکام پایه‌ها و همچنین جذابیت ظاهری محصول توجه کنید. همه این عوامل از دو جنبه بر روی موفقیت کسب‌وکار شما اثر می‌گذارند. اول اینکه ذهنیت مشتری را بهبود می‌دهند و دوم اینکه باعث می‌شوند پرسنل کارایی بیشتری داشته باشند.

مراقب هزینه‌های تجهیز دفتر کارتان باشید

وقتی صحبت از انتخاب مبلمان اداری به میان می‌آید؛ ممکن است با زیاده‌روی و حساسیت روی انتخاب، از هزینه‌ها غافل شوید و دل‌تان بخواهد گران‌ترین میز اداری که ظاهری خیره‌کننده دارد را خریداری کرده و گوشه‌ای از قسمت پذیرش را با این میز جذاب تجهیز کنید. اما قبل از انجام این کار، کمی وقت بگذارید و بودجه خود را بررسی کنید.

تصمیم‌گیری در مورد بودجه تهیه تجهیزات اداری، قبل از خرید به شما کمک می‌کند که هم از نظر سبک و هم از نظر مالی تصمیمات خوبی بگیرید. به علاوه گاهی در بازار پیشنهادات بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانند بدون صرف هزینه بیشتر از توان کسب‌وکارتان، شما را به نتیجه دلخواه برسانند.

پیدا کردن یک میز کانتر مدرن که هم منحصربه‌فرد باشد و هم شخصیت تجاری کسب‌وکار شما را منعکس کند؛ ایده خوبی است. اما به غیر از میزهای آماده موجود در بازار، میزهای دست دوم ولی تمیز بسیار مقرون به صرفه‌ای نیز وجود دارد که همان کار را انجام می دهند.

بنابراین لزومی ندارند که همیشه برای تهیه یک کانتر پذیرش سفارشی بیش از حد هزینه کنید. شما می‌توانید با یک هزینه محدود و معقول، فضایی را ایجاد کنید که شخصیت شما را به‌عنوان یک کسب‌وکاری مستقل و حرفه‌ای به خوبی منعکس کند.

چه بخواهید یک میز اداری شیشه‌ای بزرگ بخرید و چه یک میز پذیرش منحنی و L شکل، در هر صورت انتخاب‌های بسیار خوبی در بازار وجود دارد که می‌توانید از بین آنها خرید خود را انجام دهید.

فقط باید این نکته را مد نظر داشته باشید که چون قسمت پذیرش اولین جایی است که مشتری بعد از ورود به شرکت شما با آن مواجه می‌شود؛ باید میز کانتری که انتخاب می‌کنید بتواند با ظاهر و کارایی فوق‌العاده خود تاثیر بسیاری روی ذهن بیننده داشته باشد.

ضمن اینکه باید مطمئن شوید که محصول انتخابی مطابق با هویت و شخصیت برند شما باشد. به یاد داشته باشید که قبل از نهایی کردن خرید خود، باید به اندازه کافی برای برنامه‌ریزی، طراحی و تعیین بودجه تجهیز شرکت وقت بگذارید. با لحاظ کردن این موارد می‌توانید بدون هیچ نگرانی دفتر کارتان را تجهیز کرده و از مزایایی که رعایت این نکات مهم به دنبال دارند نهایت بهره را ببرید.