این که از چه نوع سبکی در محیط کاری خودتان استفاده کنید در وهله اول به سلیقه شما بستگی دارد. پس از آن باید یک سری استاندارد مهم دیگر را هم در نظر بگیرید. فضاهای کاری باید به گونه‌ای باشد که ذهن کارمند شما را به سمت خلاق شدن هدایت کند. مبلمان اداری مدرن برای دفتر کاری شما چنین انرژی‌ای برای کارکنان شما ایجاد می‌کند. اما اگر کارهای روتین در شرکت شما زیاد باشد استفاده از مبلمان سنتی با نوع کاری شما سازگارتر است.

سبک‌‎های متفاوتی برای دکوراسیون اداری وجود دارد که هر مدیری با توجه به عوامل مختلفی یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. برای این کار می‌توانید نظر پرسنل خودتان را هم بپرسید. ممکن است آنها نظراتی را بدهند که شما هم از آن نکات غافل بوده‌اید. دکوراسیونی که باب میل کارکنان باشد بر روی روحیه آنان تاثیر کاملا مثبتی خواهد گذاشت. راندمان کاری آنان را بالا می‌برد و شما شاهد فضای مثبتی در شرکت خود می‌شوید. این افزایش انرژی در کار که با تغییر در دکوراسیون ایجاد شده تا مدت‌ها باقی می‌ماند. این موضوع به سادگی بر روی پیشرفت سازمانی شما تاثیر می‌گذارد و شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند.

 

کدام سبک برای محیط اداری ما مناسب‌تر است؟

شاید نام دکوراسیون سنتی را بشنوید ذهنتان به سمت دیوارهای کاهگلی، پنجره‌های رنگی و حوض و شمعدانی برود. اما منظور ما برای فضاهای کاری سبک دیگری را شامل می‌شود. از وسایلی که برای محیط‌های اداری لازم است توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، انتخاب مبلمان اداری مدرن با هر سبکی است. مبلمان اداری با سبک سنتی معمولا به رنگ‌های تیره و با چوب‌های قهوه‌ای ساخته می‌شوند. بر روی دسته چوبی مبل و میز پذیرایی جلوی آن معمولا طرحی سنتی کار شده که کاملا حس دکوراسیون قدیمی و سنتی را برای ما تداعی کند.

در صورتی که فضای کاری شما با سنت‌ها نزدیک باشد، می‌توانید این سبک را انتخاب کنید. اما اگر کسب و کار شما با دنیای تکنولوژی هماهنگ باشد، بهتر است از سبک سنتی استفاده نکنید و این تضاد را به وجود نیاورید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی وسایل دیجیتال دارید، بهتر است از دکوراسیون اداری مدرن استفاده کنید. در صورتی که یک مشتری به شرکت شما پا بگذارد، مدرن بودن وسایل شما در ذهن او به این شکل ایجاد می‌شود که شما همگام شدن با تکنولوژی را دوست دارید. اما اگر با ورودش وسایل سنتی با دکوراسیون قدیمی را ببیند انتظارش از کیفیت محصولات شما پایین می‌آید و ممکن است از شما خریدی انجام ندهد.

 

تاثیر سبک مبلمان اداری بر موفقیت کسب و کار

هر کدام از سبک‌های دکوراسیون اداری مشخصات خاص خود را دارند. در همین راستا طراحان اداری در طراحی فضای داخلی محیط‌های کسب و کار از یک الگوی هماهنگ پیروی می‌کنند. مبلمان اداری هم از این قاعده مستثنی نیستند و طبق طراحی کلی یک دکوراسیون و بر اساس سبک حاکم بر آن انتخاب می‌شوند. دکوراسیون و مبلمان اداری بر اساس نوع کسب و کار و تاثیری که مدنظر دارد انتخاب می‌شود. به طور مثال در فضاهای استارتاپی که مملو از انرژی و شور جوانان و ایده‌های نو است، انتخاب مبلمان اداری مدرن امری مطلوب است. به طور کلی امروزه هیچ کاری وجود ندارد که احتیاج به خلاقیت نداشته باشد. یکی از رموز موفقیت کسب وکارهای بزرگ تفکر خلاق و ایجاد تمایز در میان رققبایشان است. سبک سنتی یا همان کلاسیک در مبلمان اداری هنوز از دوام و محبوبیت در میان بعضی برخوردار هستند. از جمله مشاغلی که احتیاج به فضای رسمی دارند دفاتر حقوقی را می‌توان نام برد. یک باور غلط در میان مردم رواج دارد که دکوراسیون سنتی کسل کننده و خشک است. اما امروزه طراحان با چیدمان و ایجاد فضای سنتی و کلاسیک ثابت کرده‌اند که در یک محیط سنتی هم جریان انرژی به خوبی وجود دارد.

 

تلفیق دو سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون

در قسمت بالا گفتیم بهتر است بین فعالیت کاری شما و دکوراسیون محل کارتان یک هماهنگی باشد. اما گاهی تضاد هم در دکوراسیون جذابیت و زیبایی چشمگیری ایجاد می‌کند. امروزه خلاقیت در سبک‌های دکوراسیون منزل و محل کار، نمای دیگری از این هنر را به ما نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که نباید دست و پای قوانین همیشگی را بست. می‌توان متفاوت‌تر فکر کرد. همین تفاوت‌ها خود باعث خلق یک سبک جدید در هر حرفه‌ای می‌شود.

شما می‌توانید از دو سبک مدرن و سنتی یک ترکیب جالب خلق کنید و نمایی جدیدی در محل کاری خود به دست آورید. برای مثال از وسایل مدرنی استفاده کنید اما برای گوشه‌ای از اتاق خودتان میز اداری و صندلی‌های سنتی انتخاب کنید. همین موضوع را به صورت برعکس اجرا کنید. یعنی مبلمان اداری مدرن را بچینید، اما از پرده‌های سنتی استفاده کنید. یادتان نرود استفاده از وسایل مدرن برای آسایش بیشتر شما در محل کار یا منزلتان است. اما سبک سنتی شما را به حال و هوای زندگی‌های قدیمی باصفا خواهد برد. به همین سادگی می‌توانید دو دنیای مدرن و سنتی را در کنار هم داشته باشید.