هنگام خرید مبلمان اداری چرم، انتخاب اصلی میان چرم صاف یک‌دست یا چرم طرح‌دار است. در عمل ساختار چرم تاثیر زیادی در دوام مبلمان اداری دارد. به همین دلیل باید از قبل به این فکر کنید که از مبلمان چرمی برای چه هدفی استفاده می‌شود. در مقایسه با چرم طرح‌دار، چرم صاف و یک‌دست حساسیت بسیار کمتر و استحکام بیشتری دارد. همچنین طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را ارائه می‌دهد؛ زیرا رنگ‌آمیزی آن بسیار آسان‌تر است. در این مدل پوست چرم به سمت بیرون قرار دارد. این باعث می‌شود که استحکام بیشتری داشته و البته راحت‌تر نیز تمیز شود.

در مقابل چرم طرح‌دار همیشه سطحی مخملی و نرم دارد. این چرم کمی حساس‌تر است؛ و حالت کشسانی ندارد. این ویژگی به این معنی است که به سرعت چروک نمی‌شود. از سویی یک مبل جیر چرمی کلاسیک در بیشتر موارد مجهز به مهر و موم پلی اورتان است.

این بدان معنی است که سطح آن به شکل بهتری در مقابل رطوبت محافظت می‌شود. با وجود همه موارد گفته شده، مبلمان چرمی در هر دو شکل و به‌طور کلی دارای مزایا و معایب گوناگونی است. در این نوشته درباره این مزایای و معایب صحبت خواهیم کرد.

مهم‌ترین مزایای مبلمان اداری چرم

روکش‌های چرمی در مبلمان اداری بسیار محبوب هستند. این محبوبیت نیز عمدتا به دلیل ظاهر ظریف و استحکام مواد چرمی است. به عبارت دیگر مبلمان چرمی بسیار بادوام در نظر گرفته می‌شوند. یک مزیت بزرگ دیگر این است که چرم به‌راحتی تمیز می‌شود. بنابراین با تلاش نسبتا کمی می‌توان از آن مراقبت کرد.

البته این ماده معایبی هم دارد. بنابراین بسیاری از مردم انتخاب بین مبلمان پارچه‌ای و چرمی را دشوار می‌دانند. از سویی همان‌طور که گفتیم خواص مواد همیشه به نوع چرم مورد نظر بستگی دارد. بنابراین بسیار مهم است که از قبل در مورد انواع چرم اطلاعات کافی داشته باشید. در نهایت اگر مرتب از مبلمان اداری چرم خود مراقبت کنید؛ می‌توانید برای مدت طولانی از آن لذت ببرید.

همه مزایای مبلمان اداری چرم در یک نگاه:

  • طول عمر بالا
  • تنوع طراحی بسیار زیاد
  • زیبایی ظاهری بسیار عالی
  • بوی مطبوع
  • مواد با کیفیت بالا

مزایا و معایب مبلمان اداری چرم

تمیز کردن مبلمان چرمی مزیت یا عیب؟

صرف نظر از اینکه مبلمان چرمی به چه سبکی ساخته شده باشد؛ باید گفت چرم در حال حاضر در مبلمان اداری بسیار محبوب است. مبلمان چرمی نه‌تنها برای کاربران بسیار دل‌پذیر است؛ بلکه ظاهری شیک نیز دارد. البته از مواد چرمی باید به‌درستی مراقبت شود؛ تا این ظاهر زیبا و ویژگی‌های دل‌پذیر برای مدت طولانی حفظ شود. در واقع وقتی می‌خواهیم درباره مزایا و معایب مبلمان اداری چرم صحبت کنیم؛ یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها بررسی شرایط و جزئیات مرتبط با نگه‌داری و مراقبت از آنها است.

توجه کنید که چرم یکی از محصولات طبیعی است؛ و نمی‌تواند خود را بازسازی کند. بنابراین بعد از چند سال استفاده، خشک شده و ترک‌خورده می‌شود. همچنین نور مصنوعی یا نور خورشید نیز می‌تواند رنگ و روی چرم را به‌صورت دائمی محو کند. حتی نشستن افراد نیز بعد از مدتی باعث می شود که این چرم کیفیت خود را از دست بدهد. مثلا در مبلمان چرم با رنگ روشن، نشستن با شلوار جین می‌تواند باعث ایجاد ساییدگی‌های ریز شود. موضوعی که در صندلی‌های اداری چرم به‌وفور رخ می‌دهد.

یک مبلمان اداری چرم برای زیبا به‌نظر رسیدن نه‌تنها به چربی، بلکه به رطوبت کمی نیز نیاز دارد. این مواد باعث می‌شود که بتوان چرم را زیبا، نرم و لطیف نگه داشت. البته اگر این مبلمان را فقط با روغن تمیز کنید؛ منافذ آن مسدود شده و یک لایه چربی سبک روی سطح آن باقی می‌ماند. بنابراین چرم شما باید قبل از تعمیر و نگهداری به دقت تمیز شود. این کار منافذ را از آلودگی و گرد و غبار آزاد می‌کند. در این شرایط مبلمان چرمی تمیز شده بهتر می‌توانند محصولات مراقبت ویژه، مانند روغن مخصوص چرم را جذب کنند.

مراقبت از مبلمان چرمی بر اساس جنس آن

برای اینکه از مبلمان چرمی مراقبت صحیحی داشته باشید؛ مهم است که از قبل نوع چرم را تعیین کنید. هر نوع چرم نیاز به مراقبت خاص خود دارد. به عنوان یک قاعده، بین چرم صاف و یک‌دست و براق در مقایسه با چرم طرح‌دار مانند انواع چرم جیر و نبوک تفاوت‌هایی وجود دارد.

در یک مبلمان اداری ساخته شده از چرم صاف، منافذ باز چرم کمی حساس‌تر هستند. در نتیجه در مقایسه با چرم‌های دیگر، بیشتر مستعد لکه شدن است. از طرف دیگر چرم‌های رنگدانه‌ای دارای یک لایه محافظ بوده و ماندگاری بیشتری دارند.
شما باید همیشه مبلمان چرمی را با یک پارچه الیاف طبیعی نرم و بدون پرز تمیز کنید. همچنین محصولات مراقبت ویژه فقط دو بار در سال مورد نیاز است.

در نهایت یک روغن مراقبتی دارای فاکتور محافظت در برابر آفتاب، برای یک مبل‌های اداری چرمی با رنگ تیره، بسیار مناسب است.

هنگام خرید مبلمان چرمی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در نهایت با شناخت نکات مرتبط با خرید مبلمان اداری چرم، بیشتر و بیشتر و از زاویه‌ای دیگری با مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد. مثلا مبلمان چرمی در برابر بو مقاوم است. در نتیجه برای دفاتر دارای حیوانات خانگی یا هر عامل بو زای دیگر، بسیار مناسب است. از سویی مزیت دیگر مبل چرمی این است که به دلیل سطح صاف، آلودگی‌ها را می‌توان به‌خوبی از روی آن پاک کرد.

نکته دیگر اینکه روکش یک مبل اداری می‌تواند از چرم مصنوعی یا چرم واقعی ساخته شود. مردم عادی در نگاه اول نمی‌توانند تفاوت این دو را ببینند. اما در عمل چرم مصنوعی عمر مفید کمتری دارد. یک نشانه مهم این است که چرم واقعی بوی مطبوعی می‌دهد.

به عنوان یک قاعده، مبل‌های چرمی از پوست گاو ساخته می‌شوند. این ماده دارای منافذ بزرگ نیست؛ و البته ارزان‌تر و محکم‌تر است. هنگام نشستن یا دراز کشیدن احساس انعطاف‌پذیری دل‌پذیری دارد. به‌ویژه در برابر رطوبت مقاوم است. مجموع این مزایا چرم گاو را به انتخاب اول و به‌صرفه شما تبدیل می‌کند.

مزایا و معایب مبلمان چرم مصنوعی

در نهایت مهم‌ترین مزیت مبلمان ساخته شده از چرم مصنوعی این است که همیشه کمی ارزان‌تر از مدل‌های ساخته شده از چرم طبیعی هستند. این ماده در عمل از پارچه نساجی و یک لایه پوشش پلاستیکی ساخته شده است. علاوه بر این به آن یک نقش برجسته ویژه داده می‌شود؛ تا با ظاهر چرم واقعی مطابقت داشته باشد. نکته جذاب اینکه چرم مصنوعی نیاز زیادی به نگهداری ندارد.

در ظاهر نیز بسیاری از مبلمان اداری ساخته شده از چرم مصنوعی به قدری شیک هستند؛ که در نگاه اول هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود. یک عیب کوچک چرم مصنوعی این است که پوشش پارچه در صورت بی‌کیفیتی می‌تواند بشکند. این باعث ایجاد ترک روی سطح چرم می‌شود؛ و ظاهر مبلمان نامناسب به‌نظر می‌رسد.

از سویی سطح چرم مصنوعی چندان قابل تنفس نیست. به عبارت دیگر نمی‌تواند رطوبت زیادی را جذب کند. این موضوع باعث می‌شود که مثلا یک صندلی اداری با روکش چرم مصنوعی، به‌راحتی موجب عرق کردن شما شود. به هر حال اینکه آیا یک تکه مبلمان اداری ساخته شده از چرم واقعی یا چرم مصنوعی را انتخاب می‌کنید؛ در درجه اول به کیف پول و بعد از آن به سلیقه شما بستگی دارد.

با این وجود فراموش نکنید که خرید مبلمان اداری چرم، همیشه یک خرید عمده و پرهزینه است؛ بنابراین باید برای انتخاب گزینه مناسب بر اساس نیازهای خود وقت بگذارید.