تجهیز اتاق کنفرانس کمی پیچیده‌تر از انتخاب طرح و رنگ و سبک دل‌خواه است. شاید بتوان گفت در مورد صندلی کنفرانس هیچ چیز به اندازه راحتی و دوام مهم نیست. البته تجربه ثابت کرده که بهترین صندلی‌های اتاق کنفرانس، مدل‌هایی هستند که حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند. از طرفی هرچه بیشتر با دکوراسیون شما مطابقت داشته باشند؛ کاربران را به استفاده بیشتر تشویق می‌کنند.

از طرفی وقتی کارمندان، همکاران و مشتریان شما در اتاق کنفرانس شما می‌نشینند؛ نیاز به تمرکز داشته و می‌خواهند از عوامل حواس‌پرتی دوری کنند. بنابراین هماهنگی و راحتی صندلی‌های کنفرانس موضوع مهمی است. همچنین فراموش نکنید که نوع مبلمان اتاق کنفرانس، نقش مهمی در نحوه اجرای جلسات شما، اثربخشی افراد و موارد مشابه دارد.

حال با توجه موارد گفته شده، چگونه صندلی کنفرانس مناسب را انتخاب می‌کنید؟ و هنگام انتخاب صندلی کنفرانس چه ویژگی‌هایی را در نظر می‌گیرید؟ در این نوشته به این موارد پاسخ خواهیم داد.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب صندلی کنفرانس

یک جلسه خوب با یک صندلی خوب شروع می‌شود. این یک اصل اساسی است که اکثر شرکت‌ها آن را نادیده می‌گیرند. با این حال یک صندلی کنفرانس ناخوشایند یا نامناسب چه تاثیری بر جلسات شما دارد؟ به زبان ساده صندلی‌های کنفرانس ناراحت‌کننده باعث احساس ناراحتی، حواس‌پرتی و بی‌قراری می‌شود. همچنین این صندلی‌های در صورت داشتن ظاهر نامناسب، می‌توانند زیبایی اتاق کنفرانس را خدشه‌دار کرده و تصویر بدی از کسب‌وکار شما ایجاد کنند. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب و خرید صندلی کنفرانس نکات زیر را در نظر داشته باشید.

صندلی کنفرانس نیلپر مدل OCC712P
۳,۸۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

قابلیت تنظیم

قابلیت تنظیم یک ویژگی ضروری در بحث ارگونومی است. هنگام انتخاب صندلی‌های کنفرانس، به دنبال مدل‌هایی باشید که متناسب با انواع بدن و سایزهای مختلف تنظیم می‌شوند. در این میان مهم‌ترین ویژگی قابلیت تغییر ارتفاع صندلی برای افراد مختلف است.

ماندگاری

اگرچه مواد باکیفیت معمولا گران‌تر هستند؛ اما اغلب ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. چرا که دیگر نیاز به تعویض مبلمان اداری خود را در فواصل زمانی کوتاه نخواهید داشت. در این زمینه وقتی در حال خرید صندلی کنفرانس هستید؛ گزینه‌هایی را انتخاب کنید که به‌راحتی تمیز شده؛ ماندگاری بالایی داشته؛ و همچنان راحت و جذاب باشند.

راحتی

جلسات کاری معمولا یک یا دو ساعت طول می‌کشد. از سویی کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها معمولا طولانی‌تر هستند. از سویی اغلب افراد در دفتر کار به‌طور متناوب بین نشستن و ایستادن در حال تغییر موقعیت هستند. اما در جلسات و کنفرانس‌ها، این کار چندان آسان نیست. همچنین نشستن طولانی‌مدت روی یک صندلی ناخوشایند می‌تواند باعث خستگی یا ایجاد اختلالات اسکلتی-عضلانی، مانند کمردرد، گردن درد و آسیب‌های ناشی از فشار مکرر شود. علاوه بر این وقتی روی یک صندلی کنفرانس ناراحت‌کننده نشسته‌اید؛ نمی‌توانید به‌طور کامل تمرکز کنید.

این در حالی است که صندلی‌های ارگونومیک افراد را تشویق می‌کند که حتی در جلسات و سخنرانی‌های طولانی تمرکز خود را حفظ کنند. بنابراین هنگام خرید صندلی اتاق کنفرانس، به دنبال گزینه‌هایی راحت و قابل تنظیم باشید؛ تا راحتی و بهره‌وری را در اتاق کنفرانس به حداکثر برسانید.

صندلی کنفرانس نیلپر مدل SK666S
۴,۲۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

مکانیسم حرکت

تکان خوردن افراد در جلسات، اغلب به عنوان فقدان توجه یا علاقه در نظر گرفته می‌شود. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که تکان خوردن ممکن است یک رفتار ضروری برای کمک به تفکر موثر و پردازش اطلاعات باشد. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که حرکت بدنريال حواس قسمت‌هایی از مغز را که خسته می‌شوند منحرف می‌کند. به‌طوری که سایر قسمت‌های مغز ما می‌توانند به هر چیزی که می‌بینیم، می‌خوانیم یا گوش می‌دهیم توجه کنند.

در این زمینه می‌توانید از صندلی‌های اداری چرخ‌دار در اتاق‌های کنفرانس و جلسات استفاده کنید؛ چرا که این صندلی‌ها حرکت را تشویق می‌کنند. انتخاب صندلی کنفرانس چرخ‌دار از این نظر مفید است که شرکت‌کنندگان باید صندلی خود را چرخانده تا به سخنران نگاه کرده، با همکاران خود صحبت کرده یا در بحثی گروهی شرکت کنند. در این شرایط به جای نیاز به بلند کردن و جابجایی صندلی خود به سایر قسمت‌های اتاق، می‌توانند به‌سادگی به اطراف حرکت کرده یا بچرخند. بنابراین اگر انعطاف‌پذیری در اتاق کنفرانس برای شما بسیار مهم است؛ باید به دنبال صندلی کنفرانس چرخ‌دار باشید.

فضای اشغال شده توسط صندلی‌ها

صندلی کنفرانس چه میزان فضا اشغال می‌کند؟ آیا صندلی‌ها می‌توانند روی هم قرار گیرند؟ آیا صندلی‌ها باید بین فضاها جابه‌جا شوند؟ اتاق کنفرانس کاربری دومی دارد؟ آیا صندلی‌ها فقط برای جلسات هستند؛ یا باید اتاق را برای کنفرانس‌ها، ارائه‌ها و کارگاه‌ها مجددا بچینید؟

پاسخ به این سوالات کمک می‌کند تا صندلی‌های کنفرانس بهتری را با توجه به فضای موجود و اهداف خاص خود انتخاب کنید.

صندلی کنفرانسی لیو مدل A83
A83
۶,۷۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

شکل ظاهری

بسیاری از صندلی‌های اداری دارای معادل‌هایی به عنوان صندلی کنفرانس هستند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا طرحی یک‌پارچه را در سراسر دفتر خود ایجاد کنید. همچنین توجه به ظاهر صندلی کنفرانس کمک می‌کند تا این صندلی‌ها با بقیه دکوراسیون و مبلمان اداری شما مطابقت و با تصویر و فرهنگ شرکت شما هماهنگی داشته باشد.

اگرچه زیبایی‌شناسی تنها عامل تعیین‌کننده هنگام خرید صندلی کنفرانس نیست؛ اما همچنان مهم است. صندلی‌ اداری شما باید متناسب با سبک دکوراسیون اداری و برند شما باشند. به‌طور مشابه، شما مبلمانی می‌خواهید که اتاق کنفرانس شما را جذاب و مکانی دل‌پذیر برای کار کند. بنابراین هنگام انتخاب صندلی‌های کنفرانس خود به رنگ، سبک، جنس و اینکه چگونه ظاهر کلی صندلی با سبک دکوراسیون اداری شما مطابقت دارد فکر کنید.

در پایان انتخاب صحیح صندلی کنفرانس برای اتاق کنفرانس به اندازه انتخاب صندلی‌های اداری مهم است. بنابراین هنگام انتخاب صندلی کنفرانس خود، به ارگونومی، قابلیت تنظیم، دوام، راحتی، مکانیسم حرکت، ابعاد، کاربری، شکل ظاهری و سایر عوامل به‌خوبی فکر کنید.