آیا موقعیت میز اداری شما از نظر اصول فنگ شویی در جای مناسبی از دکوراسیون اداری قرار دارد؟ آیا با مفهوم فنگ شویی آشنا هستید؟ در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی روش تعیین موقعیت میز اداری بر اساس اصول فنگ شویی می‌پردازیم. پیش از هر چیز بهتر است با مفهوم فنگ شویی آشنا شوید. در زبان چینی فنگ شویی به معنی باد و آب است. اما در عمل فلسفه و فنونی است که به شیوه چینش مبلمان در دکوراسیون اداری، خانگی و… با هدف افزایش انرژی، شادی، سلامتی، موفقیت و راحتی می‌پردازد.اگر مدت کوتاهی است که به مقوله فنگ شویی علاقمند شده‌اید؛ حتما می‌دانید که رعایت این فنون در دکوراسیون اداری دفتر کار چقدر می‌تواند بر افزایش انرژی در محیط و ایجاد شرایط مطولب موثر باشد. طبق فلسفه فنگ شویی، هر محیطی دارای نقاط قدرتی است که می‌تواند ارتعاشات مثبت را در فضا گسترش دهد. در شرایطی که شما روزانه چندین ساعت در دفتر کار خود هستید؛ آیا بهتر نیست موقعیت میز اداری خود را بر اساس این اصول تعیین کنید؟برای تعیین موقعیت میز اداری همه چیز ممکن است؛ البته شما باید بتوانید با آنچه که در دسترس دارید کار کنید. گاهی اوقات فرصت‌های پنهانی زیادی وجود دارد. من می‌خواهم ۲ جنبه مهم فنگ شویی را در پیدا کردن بهترین موقعیت برای میز اداری به اشتراک بگذارم. اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که آیا می‌توانید این راهنمایی‌ها را در دکوراسیون اداری خود و با سبک خاص خود و میزان فضای اداری خاص خود اعمال کنید یا خیر.

۲ فاکتور مهم برای بهترین موقعیت یک میز اداری برای فنگ شویی مناسب عبارتند از:

  • شناخت یکی از جهت‌های شانس در فنگ شویی
  • تعیین موقعیت نقطه قدرت در دفتر کار شما

گاهی اوقات ممکن است خیلی خوش شانس باشید؛ و هر دو فاکتور را به آسانی روی میز اداری خود اجرا کنید! و گاهی اوقات اجرای هیچکدام از آنها در دفتر خاص شما امکان‌پذیر نیست. البته در این شرایط هم هنوز میتوانید تنظیمات ظریفی را برای بهبود انرژی در اطراف میز اداری خود انجام دهید. اما فاکتور دوم به یافتن نقطه قدرت در فضای اداری می‌پردازد. در واقع این فلسفه فنگ شویی معتقد است که یک نقطه خاص از دفتر کار یا اتاق شما، نقطه قدرت است. این نقطه می‌تواند بر نقاط دیگر مسلط باشد و احساس رهبری و قدرت را به فضاهای دیگر منتقل کند. در نتیجه در چینش دکوراسیون اداری، میز مدیریتی را معمولا در نقطه قدرت قرار می‌دهد؛ تا تسلط و توانایی بیشتری بر کار داشته باشند. قرار گرفتن در این نقطه انرژی شخصی شما را افزایش می‌دهد. البته همیشه کار به این سادگی نیست؛ و گاهی نوع چینش مبلمان اداری و شکل فضایی دفتر کار، اجازه رعایت هیچکدام از این دو اصل را نمی دهد. در این شرایط اصول فنگ شویی پیشنهاد می‌کند موارد زیر را تا جای ممکن در نظر داشته باشید:

  • میز اداری خود را در محلی قرار دهید که بیشترین میدان دید را داشته باشید. بدترین حالت قرار دادن میز اداری روبروی دیوار است. طوری که فرد در فاصله‌ای نزدیک فقط به دیوار دید داشته باشد.
  • وجود یک دیوار در فضای پشت سر کارمندان یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به بهبود احساس امنیت و راحتی کمک کند. یک دیوار نزدیک در پشت سر، ثبات کاری شما را بیشتر خواهد کرد.
  • در صورتی که می‌خواهید میز اداری مدیر بخش را مکان‌یابی کنید؛ نقطه‌ای که تسلط بیشتری بر سایر میزها دارد، بهترین نقطه است.

در نهایت فنون فنگ شویی تاکید زیادی بر آزمون و تجربه برای تعیین بهترین موقعیت مبلمان اداری در دکوراسیون اداری دارد.