اگر دفتر کار شما دارای فضای باز است، یک فرصت مناسب دارید که از این فضا به بهترین نحو استفاده کنید. فضاهای باز در شرکت‌ها می‌تواند فضاهای بسیار مثبتی برای استراحت چند دقیقه‌ای کارمندان باشد. شاید دلتان بخواهد قهوه خود را در فضای باز با نفس تازه بنوشید؛ انرژی تازه‌ای بگیرید و ادامه کار خود را پیش ببرید. حتی شما به عنوان رئیس شرکت می‌توانید جلسات کاری خود را در فضای باز برگزار کنید. پس برای این کار باید فضا را مناسب فعالیت‌های خود کنید. اگر فضای باز در شرکت دارید و آن را تبدیل به انباری کرده‌اید، با هزینه‌ای مناسب می‌شود آن را تبدیل به فضای آرامش بخشی کرد که لحظاتی از دنیای استرس کاری دور شوید. کاری که باید بکنید این است که فضای باز محیط شرکت خود را بشناسید و با توجه به این مسائل دکوراسیون داخلی دفتر خود را تغییر دهید. نور و متراژ آن را درنظر بگیرید. برای این کار می‌توانید با گروه مهندسی مکعب مشورت کنید.

توجه به جنس مبلمان اداری فضای باز

اولین نکته برای انتخاب مبلمان اداری فضای باز توجه به جنس پارچه و ساختار آن است. باید توجه کنید که جنس مبلمان مقاوم در برابر عوامل محیطی باشد. با رطوبت پوسته پوسته نشود. با تابش نور خورشید، رنگ و کیفیت خود را از دست ندهد. محل قرارگیری میز و مبلمان اداری را به زمین محکم کنید. راه دیگر انتخاب مبلمانی است که وزن مناسبی داشته باشند و به راحتی با وزش باد جابجا نشوند. مبلمان حصیری، جنس مناسبی برای قرار گرفتن در فضاهای باز دارند. مبلمان حصیری معمولا جنس مقاومی در برابر عوامل محیطی دارند. اما برای نشستن طولانی مدت مناسب نیستند؛ به هر حال اگر مایل به خریداری آن هستید بد نیست چند کوسن نیز خریداری کنید. کوسن‌ها را می‌توانید در فضای بسته نگهداری و با توجه به نیاز از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است مبلمان حصیری، گرد و غبار کمتری به خود جذب می‌کنند و خیال شما را از بابت نظافت آن کمی راحت می‌کند. بعد از مبلمان حصیری، مبلمان فلزی ضد زنگ مناسب فضاهای باز هستند. یکی از انواع مبلمان فلزی را به اسم مبلمان فرفورژه می‌شناسیم. طراحی این مبلمان معمولا ظریف هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. وزن مناسبی دارند و در برابر نور خورشید و باران و ضربه مقاوم هستند. همچنین رنگ فلز و پارچه کار شده این مبلمان را می‌توانید با دکوراسیون اداری و رنگ سازمانی خود ست کنید. بودجه خود را بسنجید، اگر می‌خواهید خرید مطمئن‌تری داشته باشید به شما مبلمان با جنس آلومینیوم را پیشنهاد می‌کنیم. مبلمان آلومینیومی مقاوم در برابر شرایط محیطی هستند. با توجه به فضای باز حتی می‌توانید مدل‌های متنوع نیمکت را نیز برای مقایسه مشاهده کنید؛ شاید نظرتان عوض شد!

نکات نگهداری از مبلمان اداری فضای باز

با توجه به جنس پارچه مبلمان نحوه نگهداری آن را بررسی کنید. اگر فکر می‌کنید رطوبت ممکن است به مبلمان اداری فضای باز آسیب برساند، بهترین کار استفاده از سقف متحرک یا سایبان‌ها است. با این کار از برخورد مستقیم باران و برف روی مبلمان تا حدی جلوگیری می‌کنید. البته استفاده از سایبان و چتر در فضاهای باز امری ضروری است. مطمئنا از تابش مستقیم خورشید بر روی صورت خود آن هم در جلسات کاری احساس رضایت ندارید. در کنار مبلمان اداری باید فکری برای انتخاب میز اداری فضای باز هم داشته باشیم. این میز باید به گونه‌ای انتخاب شود که با برخورد باد به راحتی جابجا نشود. در هنگام جلسات از مهمانان خود پذیرایی داشته باشید. میز اداری فضای باز را ترجیحا شیشه‌ای انتخاب نکنید. در فصل پاییز که احتمال باد و طوفان بیشتر است و جالب نیست روز بعد به سرکار برگردید و با صحنه شکسته شدن شیشه میز اداری خود روبرو شوید.