یک طراحی مدرن در محیط کار نیازمند وجود مبلمان اداری مدرن است. وجود وسایل مدرن در محیط کار تاثیر مستقیم بر هویت کاری شما دارد. به این ترتیب که اگر فردی برای اولین بار به شرکت شما مراجعه کند، این حس در او ایجاد می‌شود که علم و روش‌های شما در کار مدرن و به روز است. مراجعه کنندگان شما این حس را دارند که نباید از شما توقع فکر سنتی و قدیمی را داشت. چشم انسان در اولین دیدار، انرژی و حس‌های را در ذهن ثبت می‌کند که ممکن است به صورت باور برای شما پدیدار شود. اما کلمه مدرن در دکوراسیون به چه معناست؟ به طور کلی مدرن کلمه‌ای لاتین است که امروزه ما در زبان فارسی بسیار از آن استفاده می‌کنیم. این کلمه به معنی در چند سال اخیر مطرح شده و جدید است. دکوراسیون مدرن دارای نشانه‌هایی از مد روز بودن است. یعنی با نگاه کردن و استفاده از وسایل متوجه تکنولوژی به روز در این فضا شوید. اما مبلمان اداری مدرن چیست؟

این مبلمان علاوه بر طراحی به سبک روز و ظاهری ایده‌آل، باید ارگونومی خوبی داشته باشد. در واقع به تمامی جوانب استاندارد بودن آن توجه شده باشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه ارگونومی بودن مبلمان می‌توانید مقاله ”  ویژگی مبلمان اداری ارگونومی ” را مطالعه کنید.

تفاوتی که این سبک در دکوراسیون با دیگر سبک‌ها دارد این است که تاریخ انقضا دارد! یعنی مبلمانی که ما تا به امروز به آن می‌گفتیم مدرن، کم‌کم مورد پسند و انتخاب افراد قرار نمی‌گیرد. بنابراین در زمان انتخاب مبلمان اداری باید از انتخاب خود مطمئن باشید تا پس از مدتی تازه‌گی خود را از دست ندهد. در این صورت مجبور می‌شوید دوباره هزینه‌ای را قبول کنید.

انتخاب مبلمان اداری مدرن برای دفتر کار خود

برای یک انتخاب صحیح باید همه جوانب را بسنجید. برای مثال حتی به طرح و رنگ لوگوی سازمانی خود دقت کنید، شاید توانستید یک طرح جالب برای سفارش مبلمان آماده کنید. طرحی که مختص سازمان شماست و دکوراسیون شما را خاص می‌کند. حتما شنیده‌اید که می‌گویند زیبایی در سادگیست، این موضوع در دکوراسیون هم کاربرد دارد. برای سبک مدرن بهتر است وسایل را ساده‌تر بچینید و از وسایل پر زرق و برق دوری کنید. در واقع در فضای مورد نظر وسایلی را بچینید که ضرورتی برای وجود آن است و در مقابل وسایل اضافی را حذف کنید.

برای انتخاب مبلمان باید فضای کلی را از لحاظ متراژ در نظر بگیرید. مبلمان نباید تمامی فضا را پر کند، درست است که می‌گوییم وسایل اضافی را حذف کنید و فضا را خلوت کنید. اما نباید این جای خالی را با مبلمان پر کرد و فضای تنفس برای محیط بگذارید. همچنین مبلمان را طوری انتخاب کنید که نحوه جابجایی آن برای شما راحت باشد. همان طور که گفتیم سبک مدرن، روز به روز در حال تغییر است. شاید لازم باشد شما هم تغییری در چیدمان ایجاد کنید.

 

به چه ویژگی‌هایی دقت کنیم؟

برای انتخاب مبلمان اداری مدرن باید دکوراسیون کلی فضای اتاق و شرکت را در نظر بگیرید. ایجاد تضاد گاهی در دکوراسیون باعث ایجاد جذابیت می‌شود. به طور مثال اگر وسایل محل کار شما قدیمی و حتی کهنه شده باشند و شما هزینه زیادی برای خریداری مبلمان اداری مدرن کنید، این تضاد چندان جذاب نیست و نتیجه معکوس دارد. یادتان باشد مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون شماست. هر انتخابی که داشته باشید تاثیر آن در محیط کار، روحیه کارمندان و حتی بهبود روند کاری دیده می‌شود. جذابیت ظاهری در کنار راحتی باید در نظر گرفته شود. توجه به هر کدام و غافل شدن از ویژگی‌های دیگر انتخاب مناسبی به شما ارائه نمی‌دهد.

در هر صورت اگر انتخاب مبلمان اداری برای شما کار سختی شده است نگران نباشید؛ کارشناسان گروه مکعب تجربه زیادی در این امر دارند. شما تنها نیاز خود را به آنان بگویید تا قدم اول برای یک مشورت عالی برداشته شود.