اگر صاحب یک کسب و کار باشید حتما برای انتخاب مبلمان اداری شرکت خود دچار سردرگمی شده‌اید. کار چندان سختی نیست اما باید چند نکته را رعایت کنید. اگر بپرسید مبلمان اداری مناسب چه ویژگی‌هایی دارد قسمتی از این کار را به خود شما می‌سپارم. چرا که در درجه اول و آخر تصمیم‌گیرنده شما هستید. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید این مقاله را مطالعه کنید. خرید مبلمان اداری مناسب بر اساس مولفه‌های مختلفی انجام می‌شود. نوع دکوراسیون شما، نوع پارتیشن اداری ، متراژ فضا، رنگ‌های به کار برده شده در فضا، تعداد مورد نیاز، در نظر گرفتن نوع حرفه و… همگی برای خرید مبلمان باید در نظر گرفته شود تا خرید شما انتخابی بی‌نقص از آب در بیاید. همچنین جنس روکش و راحتی مبلمان اداری نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای خرید مبلمان تنها به ظاهر آن بسنده نکنید. این که تا چند سال فضای دکوراسیون اداری شما را تحت تاثیر قرار بدهد نکته مهمی است که راحتی شما را در حین نشستن تضمین کند. زمانی که در محیط اداری خود احساس آرامش داشته باشید، امکان پیشرفت شغلی و در نهایت سازمان شما بیشتر محقق می‌شود. چرا که میز و مبلمان اداری از وسایلی هستند که کارمندان همه روزه با آنها سر و کار دارند. پس اهمیت مناسب بودن آن حرف کمی نیست. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم با افراد خبره در این حوزه مشورت داشته باشید.

انتخاب مبلمان اداری مناسب با بودجه شما

شاید فکر کنید این موضوع برای قدم آخر انتخاب است، اما این مورد باید در ابتدا مورد بررسی قرار بگیرد. برای مثال اگر همه جوانب را هم در نظر بگیرید و تمامی ویژگی‌های یک مبلمان را بررسی کنید و به مرحله تعیین قیمت برسید کار برایتان کمی مشکل می‌شود. فکرش را بکنید کلی زمان صرف بررسی محصولات کرده‌اید و سپس در مرحله تعیین قیمت با مشاور به تفاهم نرسید.

تهبه یک لیست از مبلمانی که نیاز دارید در روند انتخاب و خرید به شما کمک خواهد کرد. همچنین مراحل سخت و پر استرس تجهیز کردن محیط اداری شما را تسریع می‌بخشد. برای خرید هر وسیله‌ای اولین قدم این است که بودجه نهایی خود را به فروشنده اعلام کنید. با این کار در زمان خود و افراد مشاور صرفه‌جویی می‌کنید. تنوع مدل‌های مبلمان در بازار به قدری زیاد است که شما باید برای انتخاب خواسته‌های خود، به ویژگی‌های آن الویت بدهید. یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانید آن را فیلتر کنید مشخص کردن بودجه شماست. در این صورت مشاور یا فروشنده با توجه به مبلغ پیشنهادی شما، گزینه‌هایی را پیش رویتان می‌گذارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله ” عوامل موثر در قیمت مبلمان اداری ” را بخوانید.

بر اساس متراژ فضا، مبلمان اداری را انتخاب کنید

پس از تعیین مقدار هزینه قابل پرداخت، حال فضایی که قرار است برای خرید مبلمان اداری مناسب اقدام کنید را در نظر بگیرید. شما باید بدانید که چه تعداد افراد روزانه در این اتاق حضور خواهند داشت. حال بر اساس آن تعداد، چه مدل مبلمانی را انتخاب کنیم که از فضا بهترین استفاده را داشته باشیم. اگر در فضای اداری شما، مبلمان فضای زیادی را اشغال کنند برای جابه جایی آن دچار مشکل می‌شود. همچنین فرض کنید در این اتاق یک جلسه رسمی برقرار شود. مهمانان چگونه از میان مبلمان رد شوند؟ شاید لازم باشد در میان جلسه فردی از اتاق خارج شود، در این لحظه همه مهمانان باید جای خود را تغییر دهند تا فرد بتواند از اتاق بیرون برود. این کار جنبه زیبایی و حرفه‌ای در کسب و کار حرفه‌ای شما ندارد. مسلما در فضای شرکت وسایل دیگری نیز وجود دارد. حتما برای سازماندهی اسناد خود یک کمد دارید. میز اداری که معمولا وسط اتاق قرار می‌گیرد خود فضایی را اشغال می‌کند. شما باید فضای این وسایل را نیز در نظر بگیرید.

ممکن است در محیط اداری خود با فضای کمی مواجه باشید، به همین دلیل توجه به تناسب ابعاد مبلمان و فضا در بزرگ نشان دادن محیط کمک کننده است. همچنین تعداد قطعات که تهیه می‌کنید باید به خوبی پوشش دهنده نیاز کارمندان و مهمانان شرکت شما باشد.

انتخاب رنگ مبلمان اداری مناسب

یکی از ویژگی‌های مبلمان اداری مناسب انتخاب رنگ است. رنگ باید بر اساس طراحی دکوراسیون و سبک آن انتخاب شود. به طور مثال در سبک‌های مدرن و مینیمال از رنگ‌های روشن‌تر استفاده می‌شود. تناسب میان رنگ مبلمان اداری و کلیت فضا هم اهمیت فراوانی دارد که در نگاه اول شاید به چشم نیاید. اما یک طراح داخلی حرفه‌ای تمام این المان‌ها را در نظر می‌گیرد و بر اساس آن فضا را چیدمان می‌کند.

رنگ‌های تیره کوچک‌تر و تاریک نشان دادن محیط را تقویت می‌کند. رنگ و متریال روکش مبلمان اداری ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند. به طور مثال رنگ مشکی در متریال چرم در مقابل متریال پارچه‌ای بسیار متفاوت است. به این صورت که میزان نور منعکس شونده در هر متریال متفاوت است و تاثیر متفاوتی بر فضا خواهد داشت.

برای آسان شدن راه، تمامی مراحل این کار را به گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب بسپارید. کارشناسان با تجربه این شرکت تمامی جوانب را بررسی و بهترین پیشنهاد را به شما می‌دهند.