در ابتدای کار، دکوراسیون اداری و یا چیدمان  شرکت، نظر ارباب رجوع  یا مشتریان را جلب می کند. مبلمان اداری‌، نشانه پرستیژ شرکت است و بر اعتبار شرکت در نظر دیگران تاثیر مستقیم دارد. هم چنین یک چیدمان درست، نظم و زیبایی به ارمغان می‌آورد. این امر از بی‌حوصلگی کارمندان جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود راندمان کار کارمندان شرکت افزایش یابد. بیش از آنچه که فکر می کنید، مبلمان اداری در راندمان کاری شرکت شما تاثیر دارد. باید بدانید که هزینه خرید مبل اداری از تاثیرات مثبتی که در محل کار شما ایجاد می‌کند، بسیار کم‌تر است.

دو گام برای شروع

گام اول، تعیین بودجه

برای خرید مبلمان اداری باید به بودجه خود دقت کنید. اگر هزینه‌ی کمتری را می‌توانید صرف خرید کنید، بهتر است که از سبک‌های ساده‌تر استفاده کنید که قیمت مناسب‌تری دارد. همچنین توجه داشته باشید که زمان خرید، کیفیت و کاربردی بودن محصولات را فدای زیبایی آنها نکنید. با کمی فکر کردن در می‌یابید که خرید مبلمان با کیفیت حتی با قیمت بالا بسیار مقرون به صرفه‌تر است زیرا از دوام بیشتری برخوردار است.

 

گام دوم، اولویت‌بندی نیازها

برای خرید مبلمان اداری، اولویت‌بندی نیازها است. یک فهرست از وسایلی که نیاز دارید تهیه کنید و زمان خرید حتما از چند نفر از کارمندان بخواهید که آنها را تست کنند و ببینند مناسبشان هست یا خیر؟ سلامت و ارگونومیک بودن وسایل از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید هستند. اگر مبلمان به ویژه میز و صندلی زیبا باشد اما بر اساس استانداردهای بدنی ساخته نشده باشد، موجب می‌شود سلامت جسمی کارمند به خطر بیفتد و احساس خستگی در محل کار، بازدهی او را پایین می‌آورد.

  • از صندلی هایی استفاده شود که ارتفاع آن‌‌ها قابل تنظیم است.
  • پشتی صندلی اداری باید S  شکل باشد تا گودی کمر را پر کند.
  • نشیمنگاه صندلی نیز باید آبشاری باشد.

بهتر است از صندلی‌های چرخدار اداری استفاده شود تا کارمند برای جابجایی راحت باشد و نیازی به مدام بلند شدن نداشته باشد. صندلی کارمندان بهتر است که پارچه‌ای باشد تا باعث تعرق نشود اما می توان برای اتاق مدیر از صندلی چرمی استفاده کرد.

 

کشوهای متعدد و دسترسی سریع در میز اداری

اگر شما پرونده‌ها و فایل‌های زیادی برای نگهداری دارید، باید از میز‌هایی که کشو دارند استفاده کنید. اگر اسنادی دارید که باید در معرض رفت و آمد افراد نباشد از میز‌هایی که کشوهای قفل دار دارند استفاده کنید. میز باید طوری باشد که به راحتی بر وسایلی که بر روی آن چیده اید اشراف داشته باشید.اندازه میز کارمندان باید متناسب با نیازشان باشد. میزهای کارمندی که از MDF  ساخته شده با قیمت مناسب‌تری هستند. اما میز مدیریت باید از آنها بزرگ‌تر و با طرح و ظرافت بیشتر باشد. هم چنین فضایی که در اختیار دارید برای انتخاب سبک مبلمانتان مهم است.

توجه به فضای مورد استفاده و دکوراسیون اداری شما

اگر فضای کمی دارید مبل اداری مدرن برای شما بهتر است تا فضای خالی نیز در شرکت داشته باشید. این سبک ساده و در عین حال زیبا و نو و متشکل از وسایل کاربردی است. می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که چند کاره هستند. به عنوان مثال میزهایی که ارتفاعشان قابل تنظیم است و هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده می‌توانید از آنها استفاده کنید.

میزهایی که برای استفاده فردی و یا استفاده گروهی مناسب است و به آسانی قابل جابه جایی است باعث می‌شود که فضای کمتری در شرکتتان اشغال شود. اگر فضای بزرگتری دارید و به سبک‌های سنتی و شلوغ علاقه دارید می توانید مبلمانتان را از نوع کلاسیک انتخاب کنید. این سبک بسیار چشم نواز و مجلل است و البته دارای وسایل تزئینی بسیار زیبا. البته مبلمان انتخاب شده باید با فضای شرکت و دکوراسیون آن هماهنگ باشد.اگر از سبک مدرن استفاده کردید باید کل وسایل و دکوراسیون شرکت شما بر اساس این سبک باشد. برای این که یک مبل اداری خاص داشته باشید در ادامه با ما درمورد روان شناسی رنگ‌ها بخوانید.

 

روانشناسی رنگ ها در مبلمان اداری

قطعا می‌دانید که رنگ‌ها قدرت شگفت انگیزی در تغییر روحیه ما دارند. اگر اتاقی در شرکتتان نور زیادی ندارد یا کوچک است، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ سفید بسیار ساده است و برای مکان‌هایی که کوچک هستند مناسب ترین رنگ است، زیرا باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر به نظر می‌آید.اما در استفاده از رنگ سفید زیاده روی نکنید زیرا باعث خستگی و کسلی کارکنان می‌شود  و چون منعکس کننده نور است، ممکن است چشم را اذیت کند.

رنگ مناسب برای مبلمان اداری در هر کسب و کار

  • رنگ خاکستری و بژ باعث احساس ناامیدی می‌شود و بهتر است از آن در مقیاس بزرگ استفاده نکنید.
  • رنگ مشکی در برندینگ نشانه قدرت و کنترل است ولی نباید به تنهایی استفاده شود زیرا حس منفی القا می کند.
  • رنگ بنفش ملایم، یک رنگ مجلل، فاخر و سلطنتی است. بهتر است از این رنگ به صورت لکه‌ای استفاده کنید.
  • ترکیب رنگ مشکی با طلایی یا بنفش استعاره‌ای از حرفه‌ای بودن و جسور بودن است و مخاطب را تحت تاثیر شما قرار می‌دهد. این رنگ برای اتاق مدیر بسیار لوکس خواهد بود.
  • رنگ آبی یک رنگ ملایم است. این رنگ در هر محلی انسان را به کار وا می‌دارد. هم چنین باعث برانگیختن احساس اعتماد و آرامش می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد . استفاده از این رنگ در اتاق کارمندان واتاق فکر بسیار مناسب خواهد بود.
  • در کنار رنگ آبی، رنگ‌های سبز یا زرد باعث ایجاد حس قدرت می‌شود.
  • رنگ قرمز یک رنگ انرژِی زاست و باعث بالا رفتن فعالیت جسمی می‌شود.
  • این رنگ برای شرکت‌های صنعتی مناسب است اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده زیاد این رنگ در دکوراسیون خود، موجب افزایش استرس می‌شود.
  • در نهایت رنگ نارنجی شور و اشتیاق را افزایش می‌دهد.
  • اگر می‌خواهید خلاق به نظر برسید از این رنگ در دکوراسیون یا برند خود استفاده کنید.
  • رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، کرم و قهوه ای در دکوراسیون، برای تعریف رنگ‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای انتخاب رنگ دکوراسیون خود، درک فرهنگ سازمان مهم است.

 

تاثیر دکوراسیون اداری در انتخاب مبلمان اداری

فضای کاری، سبک مبلمان و رنگ دکوراسیون در تعریف سبک و فرهنگ شرکت، تاثیر بسیار دارد و یک داستان از شرکت شما نشان می‌دهد. البته به راحتی می‌توانید با کارشناسان مکعب تماس حاصل فرمایید و از مشاوره‌ی رایگان ما بهرمند شوید. شرکت مکعب با چندین سال سابقه طراحی دکوراسیون اداری در ایران و بهره‌گیری از دانش روز جهان آماده ارائه خدمات در این زمینه می‌باشد.