همه روزه حداقل ۸ ساعت از زندگی روزمره خود را در محل کارمان سپری می‌کنیم. اگر به شرایط محیطی خود دقت نکنیم به سلامتی خود آسیب جدی وارد می‌کنیم. مبلمان اداری جایگاهی است که در طول روز بر روی آن قرار می‌گیریم و شاید ساعت‌ها فراموش کنیم از جای خود بلند شویم. پس در انتخاب این مبلمان باید حساسیت لازم را داشته باشیم. اگر شغل شما به گونه‌ای باشد که لازم باشد دائما پشت میز و سیستم کامپیوتر خود قرار بگیرید حساسیت انتخاب صندلی و میز ارگونومی بیشتر می‌شود. برای انتخاب مبلمان اداری ارگونومی نیاز است استانداردهایی را درنظر بگیرید. در ادامه برخی از این استانداردها را ذکر می‌کنیم. اما این مبلمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد. هر فرد با توجه به قد خود ارتفاع صندلی را به ‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که احساس راحتی کند. اما از نظر علم ارگونومی زاویه دید شما با مانیتور باید حدود ۳۰ درجه باشد. پشتی مبلمان اداری ارگونومی باید قوس طبیعی کمر را پر کند. این قوس باید به شکل کلمه S باشد. این طراحی در صندلی‌های اداری باعث پیشگیری از بروز دیسک کمر، ناراحتی‌های ستون فقرات و درد گردن می‌شود. به یک ویژگی دیگر صندلی اداری ارگونومی توجه کنید. در دو طرف صندلی دسته قابل تنظیم ساخته شده که محل قرارگیری بازو های شماست. آرنج شما با میز اداری باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. ارتفاع صندلی خود را تا حدی تنظیم کنید که کف پاهای شما کاملا بر روی زمین قرار بگیرد. اگر این امکان را نداشتید از زیرپایی استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومی

همیشه سلامتی حرف اول را می‌زند. حتما شنیده‌اید که می‌گویند ما کار می‌کنیم تا زندگی کنیم، اما زندگی نمی‌کنیم که کار کنیم. اما این کار کردن اگر به قیمت آسیب زدن به سلامتی شما باشد اندکی ارزش ندارد. برای محیط یک شرکت، استفاده از مبلمان اداری ارگونومی بهترین راه برای تضمین سلامتی جسمی کارکنان است. انتخاب مبلمان اداری ارگونومی در محل کار مزیت‌های فراوانی دارد. توجه به حفظ سلامت چشم‌ها نکته مهمی است که در زمان طراحی میز اداری و مبلمان اداری به آن توجه می‌شود. پس از قرارگیری فرد پشت میز، فاصله چشم و زاویه دید آنان با مانیتور باید تنظیم شود. بهترین زاویه باید ۹۰ درجه تنظیم شود. با پشتی مناسب که در صندلی‌های اداری ارگونومی طراحی شده با درد کمر و گردن خداحافظی می‌کنید و دیرتر خسته می‌شوید. البته در برخی صندلی‌های ارگونومی وجود یک بالشتک کوچک در قسمت گردن که فضای خالی بین سر و کتف شما را پر می‌کند، انتخاب شما را خاص و هوشمندانه‌تر می‌کند. صندلی ارگونومی قابلیت تنظیم ارتفاع دستی را دارند. ارتفاع مناسب بر اساس قد شما تنظیم می‌شود. زانوی شما باید با زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد. توجه به این موضوع از آسیب جدی به زانوهای شما جلوگیری می‌کند.

افزایش بازدهی کارکنان با مبلمان اداری ارگونومی

زمانی که خستگی جسمی کارمندان کمتر باشد روحیه و بازدهی کار آنان بیشتر می‌شود. این کار متاثر از عوامل زیادی است. نور محیط، سکوت، انرژی خوب محیط، تاثیر گیاهان موجود در فضای اداری، همگی این عوامل بر روحیه کارمندان تاثیرگذار است و راندمان کاری آن‌ها را بالا می‌برد. اهمیت به هر کدام از این موارد یک گام به جلو در جهت پیشرفت کسب و کار شماست. نیروی کاری که با انرژی خوب در شرکت به کار خود ادامه دهد در بازدهی نتایج کلی سازمان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.تمامی نکاتی که ذکر شده بستگی به ارگونومی میز اداری هم دارد.

برای اطلاعات بیشتر و مفید جهت انتخاب درست یک میز اداری کلیک کنید. ” گروه مهندسی مکعب با استفاده از ایده های نو  و در نظر گرفتن سلامتی افراد، طراحی انواع محصولات مبلمان اداری شرکت ها را به صورت حرفه ای انجام میدهد “